Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا طی سه ماه گذشته 2 مصوبه در حمایت از مستأجران داشته است؛‌ تعیین سقف افزایش نرخ اجاره‌بها و تمدید قراردادهای اجاره. اوایل اردیبهشت ماه امسال و حدود دو ماه پس از شیوع ویروس کرونا ستاد ملی کرونا طی مصوبه‌ای از تمدید قراردادهای اجاره تا پایان خردادماه 99 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه 8 تیر نیز این ستاد طی مصوبه‌ای سقف مجاز افزایش اجاره‌بها را اعلام کرد که بر اساس آن سقف افزایش قیمت در تهران 25 درصد،‌ کلانشهرها 20 درصد و سایر شهرها 15 درصد تعیین شد.

در این راستا معاون وزیر راه و شهرسازی سه روز بعد از مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا گفت: قراردادهای اجاره مسکن با افزایش نرخ مصوب به صورت خودکار تمدید می‌شود.

محمود محمودزاده با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حمایت از مستأجران اظهار کرد: شیوع کرونا شرایط خاصی را به وجود آورد و نیاز به تصمیم گیری‌های خاصی داشت.اوایل اردیبهشت امسال ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب کرد قراردادهای اجاره مسکن اسفند 98 و فروردین 99 2 ماه تمدید شوند.

وی ادامه داد: با تداوم الزام رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، ستاد ستاد ملی مبارزه کرونا مجددا در مصوبه دیگر این موضوع را  تمدید کرد. بر اساس این مصوبه میزان اجاره بها در شهر تهران 25 درصد، در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت 20 درصد و در سایر شهرها تا 15 درصد می تواند افزایش یابد. این مصوبه مشمول اجاره نامه هایی می شود که از روز 8 تیر موعد اجاره آن‌ها به پایان رسیده است.

وی با اشاره به چند تبصره در مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: چنانچه مستأجری در دوره فعلی به تعهداتش عمل نکرده باشد با تشخیص دستگاه قضایی مشمول این مصوبه نمی شود و باید ملک را تخلیه کند. همچنین چنانچه مالک قصد فروش ملک را  داشته باشد، مستاجر 2 ماه فرصت دارد ملک را تخلیه کند. موضوع مهم دیگر این مصوبه اخذ کد رهگیری در تمام معاملات املاک و مستغلات از جمله اجاره است و هر گونه مبایعه نامه، رهن، خرید و فروش باید کد رهگیری دریافت کنند که این  امر به شفاف سازی بازار مسکن کمک می کند.

وی افزود: در قرارداد اجاره حتما باید زمان قید شود بنابراین قراردادها یک ساله خواهند بود اما چنانچه شرایط کرونا ادامه پیدا کند برای نرخ گذاری تصمیم گیری می شود و باقی شرایط به قوت خود باقی خواهد بود. قراردادهای اجاره مسکن با افزایش نرخ های مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت خودکار تمدید می شود.

بر اساس این گزارش، با وجود  تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی بر تمدید خودکار قراردادهای اجاره با قیمت‌های مصوب ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، اما طی روزهای گذشته اخباری در خصوص صددور حکم تخلیه توسط شوراهای حل اختلاف برای مستأجران صادر شده است.

معاون مسکن و ساختمان در این‌باره گفت: هماهنگی‌های لازم برای عدم صدور تخلیه واحد مسکونی با مراجع قضایی انجام و ابلاغ شده است.

محمودزاده تاکید کرد: نباید این کار (حکم تخلیه) انجام شود، چنانچه موردی پیش آمده شاید شعبه‌‌ای از شوراهای حل اختلاف در جریان موضوع نبوده‌اند.

وی بیان کرد: نباید حکم تخلیه برای مستأجران صادر شود و وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری خواهد کرد. ما هم این مسئله را شنیده‌ایم اما این‌که کجا بوده و مستندات را نداشته‌ایم. در هر صورت مجددا پیگیری می‌کنیم تا عدم صدور حکم تخلیه ابلاغ شود.

پربیننده ترین افزایش ۱۹۳درصدی معاملات مسکن نسبت به تیرماه سال گذشته/ متوسط قیمت مسکن در مرز ۲۱میلیون تومان مالیات خانه خالی سال دوم ۱۲برابر می‌شود کدام مشمولان ملی مسکن حذف می‌شوند؟ مالیات خانه خالی سال اول ۵۰میلیون تومان است دلالان به دنبال اثرگذاری بر قیمت مسکن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا نرخ اجاره بها وزارت راه و شهرسازی مستاجران نرخ اجاره بها ویروس چینی کرونا ویروس ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اخبار کرونا قراردادهای اجاره قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ستاد ملی مبارزه با کرونا قراردادهای اجاره ویروس کرونا حکم تخلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر اعلام کرد مبارزه با گروه‌های تروریستی در افغانستان به نفع حکومت طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت واشنگتن نگران تهدیدهای داعش خوراسان است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود واشنگتن با متحدانش برای مقابله با این تهدیدها همکاری می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد به نفع حکومت طالبان است که در افغانستان با گروههای تروریستی مبارزه کند.

میلر در این نشست خبری اظهار داشت ما همیشه گفته‌ایم که افغانستان نباید به پایگاهی برای تروریسم تبدیل شود و از این ناحیه به آمریکا آسیب برسد.

این درحالی است که پیش از این مقامات آمریکایی بارها گفته بودند القاعده و داعش در افغانستان تضعیف شده‌اند.

برخی کارشناسان پیش از این گفته بودند آمریکا به دنبال ادامه حضور در افغانستان است.

«اندرو واتکینز» عضو ارشد گروه بین‌المللی بحران چندی قبل گفته بود: اعضای طالبان که ما با آن‌ها صحبت کرده‌ایم، در همه سطوح این گروه و در مناطق مختلف افغانستان می‌گویند که این موضوعی غیرقابل مذاکره است و ادامه حضور نظامیان غربی در این کشور ممکن نیست.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز به تازگی گفته است  20 سال حضور ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان نشان داد آنها در این کشور با تروریسم مبارزه نکردند، بلکه به گسترش آن دامن زدند.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استآمریکا: القاعده و داعش در افغانستان تضعیف شده‌اند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تأخیر در برخط شدن صدور کارت‌های سوخت
  • طالبان مبارزه با تروریسم را ثابت کرده است
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم