Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@01:08:55 GMT

عربستان با کسری بودجه ۲۹میلیاردی مواجه شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۲۵۰۷

عربستان با کسری بودجه ۲۹میلیاردی مواجه شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، با تداوم سقوط قیمت‌های نفت و تقاضای آن درآمدهای عربستان سعودی کاهش یافته و این کشور در سه ماهه دوم امسال با ۲۹ میلیارد دلار کسری بودجه روبرو شده است.

طبق گزارش رویترز، میزان درآمدهای نفتی عربستان در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۴۵ درصد افت کرد و کل درآمدهای بودجه‌ای این کشور ۴۹ درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی اتفاق می‌افتد که عربستان سعودی قبلاً برای کاهش تأثیر افت قیمت نفت اعلام کرده بود ۱۳.۲ میلیارد دلار از هزینه کردهای دولت را خواهد کاست. همچنین میزان مالیات بر ارزش افزوده سه برابر شده و به ۱۵ درصد رسیده است.

پربیننده ترین شدیدترین سقوط اقتصادی تاریخ مدرن آمریکا/ تولید ناخالص داخلی سالانه ایالات متحده به منفی ۳۲.۹درصد رسید سند همکاری ۲۵ساله با چین ابعاد مختلفی دارد جزئیات تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام شد آمریکا ۹۰درصد درآمد نفتی ایران را کاهش داد توئیت ترامپ جنجال به پا کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کسری بودجه درآمدهای نفتی عربستان قیمت نفت عربستان عربستان سعودی قیمت نفت کسری بودجه درآمد نفتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت

به گزارش قدس آنلاین، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم اکنون نیز طبق آمار بین المللی به بیش از ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی نیز شده و طبق آخرین آمار گمرک ایران توانسته درآمدهای خود را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال از طریق فروش نفت برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به صنعت نفت باشد .

طبق گزارش فایننشال تایمز، تهران در سه ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته است که تقریباً تمام آن به چین و بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است.

رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹