Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به اوکراین به ریاست «محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار با مقامات اوکراینی و مذاکره در خصوص ابعاد مختلف سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی پنجشنبه نهم مرداد وارد کی‌یف شد، با وزیر امور خارجه اوکراین و معاون وزیر خارجه این کشور ملاقات و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ملاقات هیأت ایرانی با «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه و هیأت کارشناسی اوکراین، ابعاد مختلف فنی و حقوقی حادثه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص ادامه مسیر همکاری‌های دو کشور توافقات لازم به دست آمد.

بیشتر بخوانید

هیئت ایرانی به منظور مذاکره با مقامات اوکراینی وارد کی‌یف شد

تعیین گروه‌های کارشناسی و تعیین زمان دور دوم مذاکرات در تهران در‌ماه اکتبر از مهم‌ترین توافقات حاصله بود.

شایان ذکر است پس از مذاکرات دوجانبه معاونان وزرای خارجه دو کشور، نشست مجازی با حضور نمایندگان کشور‌های دخیل در موضوع شامل کانادا و سوئد برگزار شد.

در ملاقات با وزیر امور خارجه اوکراین، طرفین با تاکید بر اهمیت حفظ و گسترش روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین، بر ضرورت سریع حل و فصل موضوع سانحه سقوط هواپیما تاکید کردند.

وزیر خارجه اوکراین نیز امروز (جمعه) در اظهاراتی با «سازنده» خواندن مذاکرات با هیأت ایرانی درباره هواپیمای سانحه‌دیده، از ارائه هرگونه جزئیات درباره پرداخت غرامت خودداری کرد.

روز دوشنبه دوم تیر ماه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «فرانسوا فیلیپ شامپاین» وزیر خارجه کانادا به وی اطلاع داد که ایران ظرف چند روز آینده جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد کرد. ظریف گفت که تصمیم برای ارسال جعبه‌های سیاه مدتی است اتخاذ شده و به زودی این تصمیم اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، در هفته گذشته کار خوانش جعبه‌های سیاه هواپیما در پاریس پایان یافت. روز جمعه ۲۷ تیر ماه جعبه‌های سیاه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین توسط نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری با حضور نماینده دادسرای نظامی به پاریس منتقل شد تا در آزمایشگاه‌های تخصصی کشور فرانسه خوانش آن آغاز شد.

هیأت متشکل از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری و تعدادی از متخصصان ایرانی که به منظور بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی در مرکز BEA فرانسه کار بازخوانی و تحلیل یافته‌های بازیابی شده را آغاز کرده بودند، روز پنجشنبه دوم مرداد ماه و پس از چند روز تلاش فشرده به کار خود پایان دادند.

«بهرام قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس روز پنجشنبه دوم مرداد ماه از پایان تحلیل یافته‌های جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: جعبه‌های سیاه پس از خوانش در اختیار طرف ایرانی قرار دارد و طبق استاندارد‌های بین‌المللی و تخصصی متعارف، متعاقبا اقدامات لازم بعدی انجام می‌شود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته (۱۳۹۸) از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آن‌ها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه هواپیمای اوکراینی سقوط هواپیمای اوکراینی جعبه های سیاه هواپیمای جمهوری اسلامی ایران هواپیمای اوکراینی وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نشریه وال استریت ژورنال به نقل از مدیر مرکز مطالعات بین المللی در دانشگاه ملی اودسا نوشت که عدم تعهد آمریکا به وعده هایش برای دفاع از اوکراین، موجب ناامیدی فزاینده ای در میان اوکراینی ها نسبت به آمریکا شده است.

«ولادیمیر دوبوویک» مدیر مرکز مطالعات بین المللی در دانشگاه ملی اودسا در مقاله ای برای وال استریت ژورنال نوشت که اقدام سریع آمریکا و متحدانش در ناتو برای کمک به رژیم صهیونیستی در برابر حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران، کاملاً در تضاد با بی میلی آشکار آنها برای تقویت دفاع هوایی اوکراین در بحبوحه درگیری با روسیه است.

مدیر مرکز مطالعات بین المللی در دانشگاه ملی اودسا نوشت که واشنگتن نقش کلیدی در دو سال اول جنگ داشت، اما اکنون کندی قابل توجهی در کنگره آمریکا برای تصویب کمک به اوکراین مشاهده می شود.

دوبوویک گفت که غرب به جای کمک به اوکراین برای ایجاد شبکه‌های دفاع هوایی، مجموعه‌ای از تجهیزات را در اختیار این کشور قرار داده است که با تشدید بمباران هوایی مسکو، ذخایر آن هم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کد خبر 6080212

دیگر خبرها

  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند