Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@14:01:17 GMT

واکنش پمپئو به پیشنهاد تعویق انتخابات از سوی ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۳۷۵۳

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان جلسه کنگره به سوال درباره توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری درباره به تاخیر انداختن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در نوامبر برگزار شود، بسیار محتاطانه پاسخ داد و گفت: من نمی‌خواهم وارد یک قضاوت حقوقی شوم. در نهایت، وزارت دادگستری است که درباره این مساله به تعیین و تکلیف حقوقی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور تیم کین، در جریان جلسه کمیته روابط خارجی سنا از پمپئو پرسید که چگونه ترامپ اختیار به تعویق انداختن انتخابات را همانطور که در توئیتش نوشته بود، دارد.

تحلیلگران حقوقی می‌گویند، رئیس جمهوری حق و اختیار به تاخیر انداختن انتخابات را ندارد و این سناتور روز پنجشنبه به این نکته اشاره کرد که کنگره می‌تواند تاریخ را تغییر دهد اما قانون اساسی تصریح می‌کند که دوره ریاست جمهوری در ژانویه پایان می‌یابد.

اما این مساله که پمپئو رسیدگی به این مساله را به وزارت دادگستری ارجاع داده خود یک مولفه دیگر درباره این پیشنهاد در به تاخیر انداختن انتخابات است. وزیر خارجه آمریکا به این مساله اشاره نکرد که این وزارت خانه چه نقشی در به تاخیر انداختن انتخابات دارد و تنها گفت که انتخابات باید به صورت قانونی برگزار شود.

وی بدون آنکه به سوال این سناتور در کمیته روابط خارجی سنا درباره اینکه ترامپ چطور می‌تواند به صورت قانونی باعث تاخیر در روند برگزاری انتخبات شود، پاسخ درستی بدهد، گفت: ما خواهان برگزاری انتخاباتی هستیم که همه به  آن اعتماد داشته باشند. این روند بایستی به صورت قانونی برگزار شود.

منبع: الف

کلیدواژه: تاخیر انداختن انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت بهداشت به مرگ پرستو بخشی: لیست سیاهی نداریم

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت نسبت به تعویق یکساله طرح دکتر بخشی با وی همکاری کامل داشت

ایسنا نوشت: پدرام پاک آیین گفت: وزارت بهداشت در خصوص تعویق یکساله آغاز به طرح خانم دکتر بخشی، تغییر قالب خدمت ایشان از آموزشی به درمانی و همچنین انتخاب شهرستان محل خدمت وی، همکاری کامل را با ایشان به عمل آورده است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت به هیچ‌گونه خوداظهاری یا مدرکی که حاکی از بیماری روحی ایشان باشد، دسترسی نداشته است. بر خلاف ادعای برخی رسانه‌های بیگانه در خصوص درج نام ایشان در لیست سیاه وزارت بهداشت، اساسا چنین لیستی وجود نداشته که نام ایشان یا دیگری در آن ثبت شده باشد.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز پمپئو به ترامپ؛ او چشم به چه پستی دارد؟
  • استقبال پمپئو از احتمال معاونت ترامپ در انتخابات سال جاری
  • پمپئو به ترامپ چراغ سبز نشان داد
  • واکنش وزارت بهداشت به مرگ پرستو بخشی: لیست سیاهی نداریم
  • بایدن و ترامپ هر دو با کاهش رای دهندگان خود مواجه شده‌اند
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ