بیماری التهابی ناشی از کووید ۱۹ کاوازاکی نیست/ بیماری ام آی اس (MIS) را بشناسید
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۴۴۱۴
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا بادلی فوق تخصص نفرولوژی درباره بیماری التهابی شدید (MIS) ناشی از ویروس کرونا در کودکان اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی در ماههای گذشته بیماری التهابی شدید ناشی از ویروس کرونا در کودکان را با عنوان بیماری جدید (MIS) نام گذاری کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او افزود: بیماری التهابی شدید ناشی از ویروس کرونا یا MIS در کودکان میتواند چندین ارگان یا چندین اعضای بدن را به صورت جدی درگیر کند.
بادلی تصریح کرد: محققان و پزشکان بعد از مدتی به تفاوتهای میان علائم بیماری MIS و بیماری کاوازاکی پرداختند و آنها به این نتیجه رسیدند که شاید نام گذاری بیماری کاوازاکی در بیماران کووید ۱۹ مناسب این حالت نباشد و به همین دلیل یک نام جدید برای این حالت انتخاب کرد.
او درباره مهمترین مشخصه بیمارانی که MIS ناشی از کووید ۱۹ دارند، گفت: اغلب بیمارانی که MIS ناشی کویید ۱۹ دارند، حداقل یک دوره تب بیش از ۳ روز را تجربه کرده اند یا ضایعات پوستی و دونههای قرمز رنگ در بدن خود مشاهده کرده اند همچنین از دیگر علائم ابتلا به این بیماری میتوان به افت شدید فشار خون و بروز شوک عصبی اشاره کرد و این افراد ممکن است دچار درگیریهای قلبی، التهاب شدید عضلات قلب یا بافت عضلانی قلب، التهاب شدید دریچهها و حتی التهاب پرده اطراف قلب یا علائمی شبیه سکته قلبی شوند.
علائم ناشی از بیماری MIS را بشناسیدفوق تخصص نفرولوژی ادامه داد: اختلالات خونی یا انعقادی، علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ، اسهال و دردهای شکمی از دیگر علائم بیماری MIS است.
بادلی گفت: یافتههای آزمایشگاهی که نشان دهنده درگیری بیماری کووید ۱۹ است باید به اسم MIS استفاده شوند، اما طبق مفهومی که سازمان بهداشت جهانی استفاده کرده است و مابقی پزشکان هم تابع آن هستند، برای درمان این بیماری مرگ بار باید اقدامات ویژه درمانی در آی سی یو بیمارستان صورت گیرد و از داروهای متعدد مانند کورتن و آنتی بادیها استفاده شود.
فوق تخصص نفرولوژی تصریح کرد: استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ در تعدادی از بیماران کرونایی تاثیر بسیار زیادی داشته است و توانسته روند بیماری را تغییر دهد.
بیشتر بخوانید
ویروس کرونا؛ افراد بهبود یافته چند روز باید در خانه بمانند؟ کرونا با چه علائم جدیدی بروز میکند؟ ویروس کرونا؛ امکان انتقال بیماری از طریق صحبت کردن کرونا را با پویش #من_ماسک_میزنم ضربه فنی کنید ویروس کرونا؛ چگونه بدون تب سنج بفهمیم تب داریم؟انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کاوازاکی بیماری التهابی ویروس کرونا کووید ۱۹
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخصتر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمارها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دههها قبل بازیهای ویدئویی میلیونها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفتهتر شدن بازیهای ویدئویی مردم میتوانند با همین بازیهای ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صدها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه میشود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام میدهند، اما حالا مخاطبان بازیهای ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست میدهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازیها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازهای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد میکنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازیهای ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازیهای ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.