Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، یعنی چیزی در حدود ۱۲ سال پیش پرونده‌ای برای سلمان خدادادی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در دادگاه مفتوحه شد و در اواسط مرداد ماه سال ۹۹، این پرونده با مرگ شاکی و تبرئه متهم به پایان خود نزدیک شد. دادگاه کیفری استان تهران روز گذشته (چهارشنبه) سلمان خدادادی نماینده سابق مجلس را که متهم به تعرض به زهرا نویدپور شده بود از این اتهام تبرئه و او را به خاطر رابطه نامشروع و سوءاستفاده از موقعیتش به دو سال انفصال از خدمات دولتی و شلاق محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سلمان خدادادی کیست؟

سلمان خدادادی در حالی که هنوز ۶۰ ساله نشده است، سابقه ۵ دوره نمایندگی در مجلس ایران را در کارنامه خود دارد و بیشتر از هر فرد دیگری در ملکان، حوزه انتخابیه‌اش به بهارستان رفت و آمد داشته است. خدادادی حتی در مجلس ششم که اصلاح طللبان پیروز شدند و حتی در مجلس دهم که لیست امید توفیق داشت نیز توانست تایید شورای نگهبان را کسب کند و در نتیجه رقابت‌های محلی، وارد خانه ملت شود.   در سابقه سلمان خدادادی نوشته شده از فرماندهان سابق سپاه در بدو انقلاب بوده و از سال ۱۳۶۷ قائم مقام اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی و سپس مدیرکل حراست وزیر نیرو و و اولین مدیرکل اطلاعات استان اردبیل بوده است. خدادادی پست‌های حساسی داشته اما پرونده او درباره ارتباط با یک زن منجر به آن شد که مجلس دهم، آخرین ایستگاه حضور وی در سیاست تا به این لحظه باشد.   اتهام تجاوز سلمان خدادادی چه بود؟  
در روز‌های اول فعالیت مجلس هشتم، برای اولین بار ماجرای رابطه نامشروع سلمان خدادادی در فضای عمومی مطرح شد و شایعاتی مربوط به بازداشت او در بعضی رسانه‌ها منتشر شد. سلمان خدادادی در آن مقطع برای نخستین بار با رویداد۲۴ در این باره صحبت کرد و گفته بود خانمی به نام زهرا نویدی پور را نمی‌شاسد. او همچنین گفته بود اتهاماتی که به او وارد می‌شود، به خاطر انتخابات ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس است و به همی دلیل او را تخریب می‌کنند. با این حال زمان نشان داد که اتفاقا او هم زهرا نویدپور را می‌شناخته هم ماجرا پیچیده‌تر از آن چیزی بوده که خودش اصرار داشت.   رویداد۲۴ در بررسی دیگر متوجه شد، محلی که زهرا نویدپور مدعی بوده آنجا به او تعرض شده، دفتر بیمه خدادادی در تهران بوده است. پیگیری‌ها نشان می‌داد این دفتر در میدان ولیعصر بوده است. با این حال خدادادی مدعی بود چنین دفتری متعلق به او نیست. حال آنکه اطلاعات بیمه مرکزی نشان می‌داد که دفتر به نام خدادادی ثبت شده است.  

   خدادادی چندی بعد به ایسنا گفته بود «هیچ بازداشتی در کار نبوده است و هیچ یک از شایعات درباره وی صحت ندارد. خدادادی در این باره گفته بود: بعد از رفع این مسائل، از سایت‌هایی که اخبار کذب منتشر کردند، شکایت می‌کنم. هیچ ماموری من را بازداشت نکرده و من حتی کتبا هم احضار نشده‌ام و صرفا به سفارش حراست مجلس و دادسرا به دادگاه رفتم.»   با آنکه تا آخرین لحظات خدادادی همه چیز را تکذیب می‌کرد، جعفری دولت آبادی در توضیحی درباره این پرونده اعلام کرد که «گزارش مبسوطی برای هیات نظارت ارسال کردیم. این فرد پرونده‌های مختومه متعددی داشته است و این پرونده مربوط به مسائل اخلاقی است.»
ماجرا از این قرار بود که یک زن مطلقه به نام زهرا نویدپور در شکایتی که مطرح کرد، مدعی شد این نماینده به او تعرض کرده و وی را مورد آزار قرار داده است، این زن جوان همچنین فایل‌های صوتی‌ای نیز ارائه کرد تا ثابت کند نماینده مجلس با او رابطه داشته است. در آن زمان پیگیری‌های رویداد۲۴ نشان داد ادعا‌های آن زن، تا حدی درست بوده و آدرسی که او به عنوان دفتر بیمه سلمان خدادادی مطرح می‌کند، واقعا متعلق به این نماینده مجلس است گرچه خود سلمان خدادادی این ارتباط را در ابتدا قبول نداشت. بیشتر بخوانید: ماجرای دفتر میدان ولیعصر سلمان خدادادی چیست؟/ بررسی دلیل مرگ زن جوان در دادگاه ملکان   شکایت نویدی پور به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و زمانی که دادگاه او را برای بیان توضیحات بیشتر احضار کرد، خبر مرگ او اعلام شد. بررسی‌های اولیه نشان داد این زن با قرص برنج خودکشی کرده است.   خدادادی پس از درگذشت شاکی اعلام کرد: «من به او تعرض نکردم. او به دفتر کار من آمد و گفت زنی مطلقه است و دنبال کار می‌گردد. من هم قول دادم برایش کار پیدا کنم. چندین‌بار به دفترم آمد و هربار از من پول یا کار می‌خواست، من هم به او گفتم باید صبر کند. وقتی دید فشار‌هایی که می‌آورد فایده‌ای ندارد، ادعایی واهی علیه من مطرح کرد. او با تحریک دیگران این کار را کرد و بعد هم من را تهدید کرد و گفت علیه من شکایت می‌کند و فایل صوتی مکالمه ما را به شبکه‌های معاند داد. او می‌خواست با این کار از من اخاذی کند و از من پول خواسته بود، اما من چنین جرمی مرتکب نشدم.»   پس از درگذشت زهرا نویدپور البته حاشیه‌های دیگری ایجاد شد؛ از جمله فایل صوتی منتسب به مادر او دست به دست می‌شد که در آن گفته می‌شد سلمان خدادادی خانواده آنها را تهدید کرده که مرگ زهرا را به گردن بگیرند. اصالت این فایل و این اطلاعات هنوز توسط مراجع رسمی تایید نشده است اما با توجه به انتشار گسترده، احتمالا در دادگاه درباره آن صحبت شده است.

شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران بر اساس اسناد و علم قاضی متهم را در رابطه زنای بدون عنف مجرم شناخت و به ۹۹ ضربه شلاق و دو سال تبعید و محرومیت از مناصب انتخابی و انتصابی محکوم کرد. این رأی مورد اعتراض متهم قرار گرفت و پرونده به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور رفت. این نماینده در اعتراض به رأی صادرشده در لایحه‌ای نوشت دچار بیماری قند خون است و این مسئله به‌قدری حاد است که روی شرایط جسمانی او تأثیر گذاشته، ضمن اینکه رابطه نامشروع در هیچ سطحی را قبول ندارد و فقط قصد کمک به زن جوان را داشته است.
رفت و آمد سلمان خدادادی به مجلس
در همان دوره برخی نمایندگان به دنبال رد اعتبارنامه سلمان خدادادی بودند. جمعی از مخالفان خدادادی در مجلس از این نمایندگان تقدیر کردند. اجتماع کنندگان در مقابل مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که «به نمایندگی از اقشار مختلف اکثریت قاطع مردم حوزه انتخابیه ملکان با ابراز خرسندی و تشکر قلبی از تصمیم خدا پسندانه اعضای شعبه ۱۳ مبنی بر رد اعتبارنامه سلمان خدادادی، نماینده تحمیلی و معلوم الحال به خاطر فساد اخلاقی از شما نمایندگان دلسوز و امین ملت نیز خواستار رد نهایی اعتبارنامه و اخراج وی از مجلس شورای اسلامی هستیم.»

دستگیری خدادادی به جهت فساد اخلاقی، اما با حاشیه‌های دیگری نیز همراه بود، حامیان وی با حضور در مقابل مجلس اعلام کردند که «علت دستگیری و بازداشت وی درگیری فیزیکی‌اش با حجت الاسلام مرتضوی قاضی دادگاه به علت حمایت از حقوق یک شهروند مظلوم بوده است.»

مخالفان این نماینده در مجلس، اما بعد از مدتی از مواضع خود کوتاه آمدند و بالاخره خدادادی در خانه ملت ماندگار شد. رسانه‌های اصولگرا در آن مقطع نوشتند «اعتبارنامه خدادادی در حالی در مجلس هشتم به تصویب رسید که لابی نمایندگان ترک‌زبان به‌ویژه مسعود پزشکیان در مقام دفاع از او در جلسه غیرعلنی باعث شد نمایندگان اعتبارنامه نماینده ملکان را مورد تایید قرار دهند.
تبرئه سلمان خدادادی و ادامه حواشی   حالا دوازده سال از آن روز‌ها می‌گذرد و خبر رسیده است که دادگاه کیفری استان تهران نماینده سابق مجلس را که متهم به تعرض به یک زن شده بود از این اتهام تبرئه و او را به خاطر رابطه نامشروع و سوءاستفاده از موقعیتش به دو سال انفصال از خدمات دولتی و شلاق محکوم کرد. به این ترتیب سلمان خدادادی این شانس را دارد که احتمالا در انتخابات مجلس دوازدهم بار دیگر به کرسی خدمت بازگردد.   او در جریان پیش از انتخابات مجلس یازدهم درباره عدم حضورش در این رقابت‌ها اینگونه توضیح داد: «ضمن قدردانی از حمایت‌های مردمی و طلب حلالیت از مردم، علت عدم ثبت نام خود را فرصت دادن به افراد تازه‌نفس بیان کرده و گفته بود با حضور اینجانب به علت لطف و محبت بیکران مردم غیور و قدرشناس منطقه فرصت حضور برای سایر کاندیدا‌ها فراهم نمی‌شد لذا عدم حضور خود در این دوره از انتخابات را اعلام می‌نمایم.»

در دوره دهم مجلس نیز مثل دوره هشتم برخی نمایندگان پیگیر پرونده او بودند از جمله محمود صادقی که به تایید صلاحیت خدادادی اعتراض کرد. محمدجواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفته بود خدادای نماینده مردم ملکان در مجلس از محمود صادقی نماینده تهران به دلیل توئیت اخیر او به این هیات شکایت کرده است. صادقی در توئیت خود از رد و بدل شدن مبلغ دویست میلیون تومان خبر داده بود. البته این توییت سربسته مشخص نشد که چه کسی یا برای چه کاری این پول را گرفته است. صادقی خطاب به شورای نگهبان گفته بود که توضیح دهید دوره قبل صلاحیت آقای سلمان خدادادی چگونه تأیید شد؟ لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز :

یک مرد بلژیکی با یک بیماری متابولیک بسیار نادر که باعث می‌شود بدنش الکل تولید کند، اتهام رانندگی در حالت مستی علیه خود را در روز گذشته در دادگاه رد کرد.

به نقل از اس‌ای، این مرد ۴۰ ساله ثابت کرد که مبتلا به سندرم تخمیر خودکار(ABS) است که باعث تخمیر کربوهیدرات‌ها در معده‌اش می‌شود و بر اثر آن، سطح اتانول در خون او افزایش می‌یابد و در نتیجه علائم مسمومیت الکلی برای وی ایجاد می‌شود.

به نقل از ویکی‌پدیا، نشانگان تخمیر خودکار یا خودآبجوسازی(Auto-brewery syndrome) یک وضعیت پزشکی نادر است که طی آن مقادیر مستی‌زای الکل اتانول توسط فرآیند تخمیر درون‌زاد در دستگاه گوارش ساخته می‌شود. علت این حالت، وجود نوعی مخمر به نام «ساکارومایسس سرویزیه» در دستگاه گوارش است.

پژوهش‌های اخیر نشان داده که باکتری «کلبسیلا نومونیا» هم قادر است کربوهیدرات‌ها را در درون روده به الکل تبدیل کند و بروز بیماری کبد چرب غیر الکلی در فرد را تسریع نماید. این حالت ممکن است در مبتلایان به «سندرم روده کوتاه» در پی برداشت قسمتی از روده رخ دهد که طی آن کربوهیدرات جذب‌ نشده، تخمیر می‌گردد.

پس از گزارش رسانه‌های بلژیکی در مورد این رویداد، وکیل این مرد این پرونده غیرعادی را در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تایید کرد.

وی گفت که دانشمندان بر این باورند که تعداد موارد ABS در جهان کمتر از حد واقعی آن برآورد شده است و در حال حاضر تنها حدود ۲۰ نفر در سراسر جهان به طور رسمی مبتلا به این بیماری شناخته شده‌اند.

او تاکید کرد که موکلش که هویتش را فاش نکرده است، پس از آزمایشات انجام شده توسط سه پزشک، مدرکی مبنی بر ابتلای خود به ABS به دادگاه ارائه کرده است و دادگاه تشخیص داده که تبصره عوامل پیش‌بینی نشده در قانون در مورد این مرد اعمال می‌شود و او را از اتهام رانندگی در حالت غیر عادی بر اثر نوشیدن مشروبات الکلی تبرئه کرده است.

ادعای ابتلا به این سندرم تاکنون چندین بار برای دفاع در برابر اتهامات رانندگی در حین مستی مطرح شده‌ است، اما از آنجایی که تاکنون قضات دادگاه، چنین دفاعیاتی را نپذیرفته و احکام زندان برای این رانندگان صادر کرده‌ بود، پزشکان توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به این وضعیت در راندن وسایل نقلیه بسیار محتاط باشند، چرا که در برخی کشورها این رانندگان را به ‌دلیل بالا بودن میزان الکل خونشان دستگیر می‌کنند.

گفتنی است که نوع خاصی از این وضعیت نیز در کسانی که اختلالات کبدی دارند، رخ می‌دهد که در آنها کبد نمی‌تواند الکل را به ‌درستی تجزیه و دفع کند. در این افراد، حتی اگر مقدار الکل تولیدی در روده‌ها بسیار ناچیز باشد باز هم «سندرم تخمیر خودکار» رخ می‌دهد و حالت مستی در فرد دیده می‌شود.

این مرد بلژیکی نیز پس از آنکه پلیس در آوریل ۲۰۲۲ وسیله نقلیه‌اش را متوقف کرد و با ثبت ۰.۹۱ میلی‌گرم الکل بر لیتر در هوای تنفسی او، وی را جریمه کرد و دوباره یک ماه بعد هنگامی که نفسش حاوی ۰.۷۱ میلی‌گرم الکل بر لیتر بود، دادگاهی شد.

حد قانونی وجود الکل در خون در کشور بلژیک ۰.۲۲ میلی‌گرم در ازای هر لیتر هوای بازدمی است که با سطح ۰.۵ گرم الکل در هر لیتر خون مطابقت دارد.

این مرد پیش از این در سال ۲۰۱۹ با وجود اعتراض به عدم مصرف مشروبات الکلی، جریمه نقدی شده بود و گواهینامه رانندگی او نیز تعلیق شده بود.

گفتنی است که او قبل از جریمه شدن توسط پلیس از ابتلای خود به این سندرم نادر بی اطلاع بوده است.

اکنون این مرد به توصیه پزشکان از یک رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات پیروی می‌کند تا معده‌اش الکل بیشتری تولید نکند.

دادستان نیز در دادگاه از او درخواست کرده است که از هرگونه نوشیدنی الکلی پرهیز کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • با تحریک خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه
  • با تحریک خانوم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه
  • جزئیات تازه از دومین جلسه دادگاه تتلو | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!