Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست نیوز، «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق جمعه شب (۳۱ ژوئیه) با صدور یک بیانیه از فراخوان نخست وزیر عراق برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ششم ژوئن ۲۰۲۱ استقبال کرد.

پلاسخارت در این بیانیه تأکید کرد که برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد و فراگیر و درست می تواند نظام سیاسی را دوباره به رونق اندازد و اعتماد ملت به نظام را بازگرداند و مطالبات ملت درباره نمایندگی سیاسی بهتر را عملی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که برگزاری انتخابات به معنای تحقق یکی از اصلی‌ترین مطالبات ملت عراق جهت رسیدن به ثبات و دموکراسی بیشتر در این کشور است و اینکه سازمان ملل آماده ارائه کمک و مشاوره فنی به دولت عراق جهت تضمین انتخابات آزاد و شفاف است.

«جنین هنیس پلاسخرت» در این بیانیه تأکید کرده که برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد و فراگیر و درست می تواند نظام سیاسی را دوباره به رونق اندازد و اعتماد ملت به نظام را برگرداند و خواسته ملت درباره نمایندگی سیاسی بهتر را عملی کند.

در این بیانیه تأکید شد که دولت و مجلس و احزاب سیاسی و دیگر طرف‌های ذی ربط نیز در تأمین فضای مناسب جهت برگزاری این انتخابات مسئولند و باید منافع ملی کشور را بر هر ملاحظات دیگری اولویت دهند.

این بیانیه ابراز اطمینان کرد که همه نیروهای سیاسی عراق خواستار پایان بحران‌ها در این کشور و شکوفایی عراق هستند و این انتخابات نیز مانند دیگر انتخابات‌ها انتخاباتی صددرصد عراقی خواهد بود.

گفتنی است که ساعتی پیش «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق طی یک پیغام تلویزیونی ۶ ژوئن ۲۰۲۱ را زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد در عراق اعلام کرد و گفت که این تصمیم پس از بررسی های کمیته تخصصی دولت برای پیگیری اجرای انتخابات گرفته شده است.

کد خبر 4987691

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا ایران عربستان سعودی دونالد ترامپ روسیه فلسطین سوریه ترکیه لبنان حزب الله لبنان افغانستان برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دفتر سیاسی انصارالله یمن در بیانیه ای اعلام کرد: برای هفتمین ماه متوالی جنایات کشتار جمعی دشمن صهیونیست در غزه ادامه دارد و آخرین آن نیز جنایت وحشیانه ای است که در مرکز درمانی ناصر در خان یونس مرتکب شد.

در این بیانیه آمده است: جنایات کشتار جمعی که علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری رخ می دهد نشانگر کیته توزی و جنایات صهیونیستهاست.

دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد: اگر حمایت آمریکا و غرب و سکوت شرم آور کشورهای عربی و ناتوانی سازمان ملل نبود، این جنایات صهیونیستها علیه ملت فلسطین رخ نمی داد.

انصارالله یمن خواستار اقدام عاجل جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد و اعلام کرد: ما بر تداوم موضع ملت یمن در حمایت از ملت فلسطین ومقاومت شجاع آن در غزه تاکید داریم.

در این بیانیه همچنین ازنیروهای مسلح یمن خواسته شده است که بر دامنه عملیات خود علیه کشتی های رژیم صهیونیستی و مرتبط با این رژیم در دریای سرخ، عرب و اقیانوس هند بیافزایند.

کد خبر 6085883

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس