Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@02:42:21 GMT

فلورومتولون؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۵۲۰۰

فلورومتولون؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

‍‍‍‍‍‍

فلورومتولون برای درمان برخی از بیماری‌های چشمی که با علائم تورم، خارش و یا قرمزی همراه است تجویز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از webmd ، فلورومتولون دارویی است که به‌منظور معالجه برخی از بیماری‌های چشم همچون بیماری‌های آلرژیک و التهابی پلک و قرنیه تجویز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دارو با تسکین علائمی مانند تورم، قرمزی و خارش کار می‌کند.

نکات مهم در مصرف فلورومتولون

در زمان مصرف فلورومتولون از لنزهای تماسی استفاده نشود. مصرف مداوم و به‌موقع این دارو بیشترین اثربخشی را برای بیمار به‌همراه خواهد داشت. قطع ناگهانی فلورومتولون ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت بیمار شود بنابراین بهتر است برای قطع آن به تشخیص پزشک دوز دارو به تدریج کاهش یابد. مصرف طولانی‌مدت این دارو باعث فشار داخل چشمی، فشار به عصب بینایی و کاهش میدان دید می‌‌شود. قبل از مصرف دارو ظرف آن باید به میزان کافی تکان داده شود.

عوارض جانبی مصرف فلورومتولون چیست؟

ممکن است استفاده از این دارو باعث سوزش و تاری دید موقت و کوتاه‌مدت شود که در صورت بروز و تداوم  هر یک از این موارد حتماً باید پزشک معالج مطلع شود.

مصرف طولانی‌مدت این دارو ممکن است علائم جدیدتری از مشکلات مربوط به چشم ایجاد کند (ترشحات چشمی، تورم، قرمزی و عدم بهبود وضعیت فعلی بیمار) که در صورت مشاهده هر یک از این موارد می‌بایست به پزشک معالج اطلاع داده شود.

منبع اصلی

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: دانستنی های پزشکی درمان التهاب چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران

مدیر کانون هموفیلی ایران از شناسایی ۱۳ هزار بیمار مبتلا به هموفیلی در کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر سعید بَرپَروَشان؛ مدیر کانون هموفیلی ایران با اشاره به 29 فروردین ماه روزجهانی هموفیلی، اظهار کرد: در ایران حدود 13 هزار بیمار هموفیلی شناسایی شده است؛ این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که 13 فاکتور انعقاد خون در آن نقش دارد.

وی گفت: بیماری هموفیلی حدود 17 نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور 8 و 9 مهم ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره و بیان کرد: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران به خصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است. 

مدیرکانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

وی همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: جهت ادامه کار درمانگاه‌های هموفیلی نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم البته واحد مسئولیت اجتماعی زرین رویا به منظور کمک به زنان مبتلا به هموفیلی بسته‌هایی را در نظر گرفته است.

وی افزود: در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود
  • عوارض جدی خوردن دوغ