Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:58:04 GMT

جهاددانشگاهی خودباوری را در جامعه جریان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۵۴۳۶

جهاددانشگاهی خودباوری را در جامعه جریان می‌دهد

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، رازوجرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شناخت ظرفیت‌های داخلی و استفاده از این ظرفیت‌ها به معنای خود باوری است و جهاددانشگاهی می‌تواند این خود باوری را در جامعه ایجاد کرده و جریان دهد.

محمد وحیدی، با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس نیز جهاد خودکفایی وجود داشت، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نیز در جامعه کنونی مرکز پیشران توسعه‌ای است و هر کجا ورود پیدا کند می‌تواند شرایط تعامل با صنعت و تولید را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی اهمیت دارند و نهادهایی مانند جهاددانشگاهی به عنوان پل ارتباطی باید ورود پیدا کرده و تولید را به ثروت تبدیل کند. تا زمانی که تولید، درآمدهای ملی را افزایش ندهد، خودکفایی به معنای واقعی نیز محقق نشده است.

وحیدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در تربیت نیروی انسانی کارآمد در جامعه نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اضافه کرد: تولید ثروت یکی از عوامل توسعه است و تا زمانی که نیروی انسانی توانمند در کشور وجود نداشته باشد، اتفاق چشمگیری در پیشرفت رخ نمی‌دهد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امکانات و منابع خدادادی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ماهیت صنایع تولید ثروت است اما کشوری که فاقد نیروی انسانی توانمند باشد، نمی‌تواند از این امکانات و منابع به خوبی بهره‌برداری و تولید ثروت کند.

وی با تاکید براینکه مقام معظم رهبری نیز در شرایط کنونی جامعه، حرکت به سوی کار جهادی را بسیار با اهمیت می‌شمارند، ادامه داد: معادن بسیاری در کشور وجود دارد، تمام این معادن را نیروی انسانی می‌تواند به قابلیت تبدیل کند و حضور نیروی انسانی جهادگر و توانمند، حرکت به سوی خودباوری است که جهاددانشگاهی در ایجاد خود باوری در جامعه بسیار نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

وحیدی با تاکید بر لزوم مقابله با تحریم، تصریح کرد: راه مقابله با تحریم بازگشت به ظرفیت داخل است و باید بتوانیم روی پای خود بایستیم و همینطور استان ضعیف نیز در صورتی می‌تواند پیشرفت کند که به ظرفیت‌های درونی خود توجه کند که در حال حاضر باید در استان خراسان شمالی به این مسئله بیش از گذشته توجه شود.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهایی که اقتصاد تک محصولی را سرلوحه کار خود قرار دادند، توسط جریان استعماری در آن هضم شدند و نتوانستند مسیر خود را ادامه دهند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با کمک جهاددانشگاهی در استان می‌توانیم زنجیره تولید را ایجاد کنیم، اضافه کرد: در حوزه پرورش گیاهان دارویی و دام ظرفیت بسیار خوبی در خراسان شمالی وجود دارد و از همین جهت می‌توانیم زنجیره تولید را ایجاد کنیم که اتفاق بسیار خوبی رقم می‌خورد.

وحیدی با بیان اینکه اقتصاد مبتنی بر منابع غیر نفتی نیز با همین خودکفایی امکان‌پذیر است، ادامه داد: نباید تمام مرزها را بست اما خودمان باید بدانیم در چه مسیری باید حرکت کنیم و کدام مسیر برایمان اقتدار را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در استان پنج هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان فعال هستند، افزود: از این تعداد دو هزار و ۷۵۰ شرکت در تهران فعال هستند و این نسبت بسیار نا متوازن است و نشان می‌دهد که در استان نتوانستیم از ظرفیت‌های این شرکت‌ها بهره‌مند شویم.

نایب رئیس فراکسیون راهبری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشگاه‌ها در استان باید هم‌افزا شوند و جهاددانشگاهی می‌تواند در رسیدن به نقطه اتکا به خود و تبدیل تولید به ثروت، بسیار مؤثر عمل کند و ظرفیت‌های لازم نیز در این مجموعه مشاهده می‌شود.

نمایند مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: جهاددانشگاهی در استان ظرفیت‌های بسیاری خوبی دارد و باید حمایت‌های لازم از این نهاد انقلابی انجام شود تا بتوانیم ظرفیت‌های استان را به ثروت تبدیل کنیم و به گفته مقام معظم رهبری خراسان شمالی جزو ۱۰ استان برتر در کشور باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی خودباوری خراسان شمالي مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی نیروی انسانی مردم بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است

به گزارش قدس خراسان، حسن رستمی اظهار کرد: بیش از ۱۸۷ هزار و ۵۵۰ تن مرغ پارسال در این استان تولید و توزیع شد که این میزان نزدیک به ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان خراسان رضوی در یکسال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی تولید شده است که افزایش نزدیک به هشت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

رستمی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۴۸۷ مرغداری‌ گوشتی در این استان با ظرفیت ۳۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۹۵۵ قطعه فعالیت دارد.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۲۰۰ قطعه در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از حیث واحدهای فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است