Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:48:56 GMT

آغاز بازنشستگی نیروگاه‌های فرسوده

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۵۵۴۴

آغاز بازنشستگی نیروگاه‌های فرسوده

«محسن طرزطلب»  روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بحث بازنشستگی نیروگاه‌های فرسوده از قبل در دستورکار این شرکت بود که نخستین گام برای تحقق آن با بازنشسته‌شدن نیروگاه ری در تهران برداشته شد.

وی ادامه داد: مرحله احداث پست برق نیروگاه ری به دلیل بحرانی بودن، سریعتر کلید خورد و بعد از پشت سرگذاشتن پیک بار مصرف تابستان، اجرای بقیه کارهای این نیروگاه نیز آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی جحم سرمایه‌گذاری مرحله نخست احداث پست جدید نیروگاه ری را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: احداث نیروگاه اصلی نیز نیاز به ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری دارد که تمهیدات لازم دیده شده است.

طرزطلب افزود: شهر تهران دارای بیشترین نیروگاه‌های با راندمان پایین و بازنشسته است که یکی پس از دیگری از مدار خارج خواهند شد و نیروگاه‌های جدید، مشروط به تامین منابع مالی جای آنها را خواهند گرفت.

وی ادامه داد: کار بازنشسته‌کردن نیروگاه طرشت هم به زودی آغاز خواهد شد و نیروگاه بعثت نیز در صورت صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست جمع آوری شده و نیروگاه جدید حایگزین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران، راندمان نیروگاه‌های فعلی را بین ۲۰ تا ۲۱ درصد اعلام کرد و گفت: سوختی که به این نیروگاه‌ها داده می‌شود به دلیل فرسودگی در هوا پخش می‌شود و اگر نیروگاه‌ها راندمان بالایی داشته باشند می‌توان از حداکثر توان سوخت برای تولید برق استغاده کرد.

طرز طلب ادامه داد: نوسازی نیروگاه‌های تهران هم در پاک‌سازی هوای این شهر و هم در بهینه‌شدن محیط زیست بسیار اثرگذار است.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران شرکت تولید نیروی برق حرارتی بازنشستگان محسن طرزطلب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران شرکت تولید نیروی برق حرارتی بازنشستگان شهر تهران شهرداری تهران شرکت تولید نیروی برق حرارتی بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوسازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران

حمید برادران سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: جهت بهبود عملکرد تقاطعات، نوسازی و بهینه‌سازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است.

برادران افزود: در فاز اول کابینت جدید چراغ راهنمایی در تقاطع بهبودی - ستارخان نصب گردیده است که علاوه بر افزایش کیفیت، مواردی از جمله حذف و ساده سازی برخی تجهیزات منصوبه، تغییر ریل‌بندی جهت نظم‌دهی به کابل‌ها، تغییر و بهینه‌سازی کلید پلیس از آنالوگ به دیجیتال، فیکس کردن و عدم لرزش کنترلر، ... به آن اضافه شده است. 

وی تصریح کرد: در فاز دوم و به امید خدا با کاهش برد‌های خروجی کنترلر و استفاده از انتقال سیگنال از طریق دیتا به جای برق مستقیم، هزینه‌های نصب و نگهداری به شدت کاهش خواهد یافت.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران با بیان اینکه بیش از ۵۲۰ تقاطع مجهز به کنترلر هوشمند چراغ راهنمایی در طی سی سال گذشته توسط شرکت کنترل ترافیک تهران نصب شده است خاطر نشان کرد:  به دلایل مختلف از جمله برخورد وسایل نقلیه، تخریب و استفاده مستمر فرسوده شده و از طرفی نیز در طی این سال‌ها از قافلۀ تکنولوژی عقب مانده و تغییر چندانی نداشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • نوسازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران آغاز شد
  • آغاز نوسازی و بهینه سازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران
  • آغاز نوسازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران
  • صنایع، مصرف‌کننده ۵۰ درصد از برق کشور