Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:28:34 GMT

متقاضیان چگونه درخواست بیمه بیکاری خود را ثبت کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۵۶۴۸

ایسنا/ایلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده و سپس به سامانه prkar.mcls.gov.ir وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند.

«شکراله شیرخانی» در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ جزییات ثبت درخواست بیمه بیکاری در سامانه بیکاری در راستای تحقق دولت الکترونیک، اظهار کرد: زمان ورود به سامانه جدید برای کسانی که پیش از این در سامانه بیمه بیکاری درخواست خود را ثبت کرده اند و بیکاری آنان کماکان ادامه دارد از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سامانه جدید بیمه بیکاری پس از آنکه مراحل آزمایشی خود را در استان های پایلوت اجرای طرح گذراند در سراسر کشور اجرا می شود، تصریح کرد: سامانه جدید یکی از زیرمجموعه های سامانه جامع روابط کار به عنوان یک طرح ملی است که بیش از ۴۸ زیرسامانه دارد و متولی اجرای آن معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ادامه داد: دریافت خدمات از این سامانه نیازمند احراز هویت است و کارگران و کارفرمایان با یکبار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور احراز هویت می شوند و دیگر برای ارائه درخواست نیازی به طی بروکراسی های اداری نخواهند داشت.

شیرخانی تاکید کرد: شفاف سازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات، ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک و ثبت دادخواست بدون مراجعه حضوری افراد را از جمله مزیت‌های این سامانه است و کارگران و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه، خدمات مورد نیاز خود را به شکل غیر حضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه  برابر اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زیر سامانه جدید بیمه بیکاری در پنج استان به صورت آزمایشی راه اندازی شده و پس از طی این مرحله  به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد، گفت: تاکنون 5000 نفر در استان ایلام بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام بیمه بیکاری کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری سامانه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حسینی مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: علت اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت، به روز رسانی و ارتقا این سامانه است و تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل برطرف می‌شود.

قطعی و اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت در روزهای اخیر شهروندان را برای تهیه دارو با مشکل روبرو کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ضرر ۱۵۰ میلیونی خریداران پژو پارس به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان استاندارد
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت