Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: بررسی الگوی مراجعین در مراکز درمانی استان تهران نشان می‌دهد که بیماران با وضعیت وخیم‌تر به این مراکز مراجعه می کنند.

 

دکتر علیرضا زالی اظهار داشت: وقتی بیماران با وضعیت جسمی وخیم تری به مراکز درمانی مراجعه می کنند، افراد در ارتباط با آنها از جمله کادر پزشکی با سویه های قوی تری مواجه می شوند و بیشتر در معرض بیماری قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که برخی مقالات نشان می دهد که شبه جهشی در ساختار ویروس رخ داده است،  ادامه داد: پیش بینی می شود بر اثر این شبه جهش ساختاری، میزان سرایت پذیری بیماری هشت برابر شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این موضوع هم برای مردم و هم برای کادر درمانی ایجاد نگرانی بیشتری می کند.

 

کرونا و دگردیسی در آموزش عالی 

 

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران درخصوص تاثیرات کرونا بر آموزش عالی نیز اظهار داشت: چهره آموزش عالی بعد از کرونا در دنیا و از جمله در ایران متفاوت خواهد بود، ما برای این تحول جهانی باید از هم اکنون آماده باشیم، این موضوع سبب دگردیسی در عرصه آموزش عالی خواهد شد.

 

زالی ادامه داد: همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در زمینه آموزش، پژوهش و ارتباط با جوامع عمومی، روش و اسلوب متفاوتی در سال های بعد تجربه خواهند کرد.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۷ نفر، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط زالی: تمامی تجمعات در تهران پرمخاطره تلقی می‌شود/ محدودیتها تا پایان هفته ادامه دارد حریرچی: تهران منبع پخش کرونا به کل کشور است/ اوضاع اصلا خوب نیست سازمان نظام پزشکی: بیش از 6 هزار نفر از کادر درمانی به کرونا مبتلا شدند پلیس امنیت: محدودیت فعالیت صنوف پر خطر یک هفته دیگر تمدید شد جهانپور: عادی‌پنداری شراط مشکل‌ساز است/ رعایت نشود، آبان با بحران انسانی مواجه می‌شویم

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا زالی کرونا ویروس کرونا در تهران جهش کرونا جدیدترین اخبار کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، یکی از امکانات حیاتی و بنیادین هر بیمارستان برای حفظ جان و کمک به روند بهبود بیماران گاز اکسیژن است. پایش مداوم کیفیت این گاز در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

خلوص و فشار از مهمترین پارامتر‌های اکسیژن در مراکز درمانی‌اند که باید تحت نظارت باشند. در همین راستا محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاهی شدند که میزان اکسیژن محیط را اندازه گیری می کند.

این دستگاه یک سیستم کنترل، نظارت، مدیریت و آنالایزر اکسیژن است و به منظور توزیع گاز اکسیژن سالم و بدون افت پارامتر‌ها در بیمارستان و مراکز درمانی تولید شده است.

نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی این دستگاه، هرکدام یک شاخص و پارامتر را مدیریت یا کنترل می‌کنند. به عنوان مثال یک دستگاه، خلوص و دستگاه دیگر فشار را مدیریت می‌کند. دستگاه تولیدی این شرکت علاوه بر اندازه‌گیری مصرف( فلو) گاز اکسیژن، میزان خلوص و فشار اکسیژن را نیز نظارت و مدیریت می‌کند.

کیفیت، صحت، دقت و اندازه‌گیری این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی بالاتر است و بنابر نیازسنجی تیمی مجرب از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ساخته شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی