Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@21:14:01 GMT

برداشت ۱۰تن گیاه دارویی در سبزوار

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۶۱۰۲

برداشت ۱۰تن گیاه دارویی در سبزوار

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۱۰ تن انواع گیاهان دارویی به ارزش هشت میلیارد ریال در سال جاری از مراتع این شهرستان برداشت شده است.

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی کیانی فرد عمده ترین محصولات گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی سبزوار را "گون (کتیرا)، باریجه و آنغوزه" برشمرد.  وی ادامه داد: در این میان بیشترین محصول تولیدی گیاهان دارویی سبزوار امسال گیاه آنغوزه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گستره رشد گیاهان دارویی خود رو را در این شهرستان ۱۶ هزار هکتار ذکر و بیان کرد: گیاه خود روی کتیرا در عرصه منابع طبیعی پیرامون روستاها برداشت می شود.
وی گفت: گیاهان دارویی "استاج، باغجر، سلیمانیه، کراب، دلبر و شاره و گیاه دارویی باریجه" هم در منطقه کوهستانی بخش روداب رشد می کنند.   کیانی فرد افزود: گیاه آنغوزه هم در روستاهای قاسمی، سنگرد، بیروت، مهرشانی و چاه سوخته واقع در بخش ششتمد شهرستان سبزوار می رویند.
وی همچنین گفت: اولویت واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی به بهره برداران با دامداران است تا در قبال محدودیت چرای دام در فصل برداشت، از این گیاهان با شرایط لازم بهره برداری کنند.
منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیاهان دارویی سبزوار منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور اعلام کرد: مامورین سرجنگلبانی سلیاکتی و نیرو‌های حفاظتی شرکت توسعه جنگل‌های شمال و واتاشان بر اساس وظیفه ذاتی خود و به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث ساحلی نسبت به اجرای رفع تجاوز تقریبی ۱۳۰۰ مترمربع در ساحل شهرستان نور از ید متصرف خارج و اعاده وضع به سابق نمودند.

هموطنان می توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی