Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه مصر در واکنش به انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی و تشویق به آتش‌ زدن پرچم کویت در مصر، بیانیه‌ای صادر و بر عمق روابط برادرانه دو کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای بر عمق روابط برادرانه بین دولت و ملت‌های مصر و کویت به ویژه در سایه داشتن تاریخ مبارزات مشترک و ریخته شدن این دو ملت در همبستگی با یکدیگر، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه مصر اخیرا تلاش‌های صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی برای اختلاف‌افکنی بین دو ملت مصر و کویت از طریق اهانت به نمادها و رهبران دو کشور را رصد کرده و با این رفتارها مخالف بوده و آن را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است که برخی طرف‌های مغرض در پشت این رفتارهای اهانت‌آمیز قرار دارند و هدفشان ضربه زدن به روابط حسنه بین دو کشور است.

وزارت خارجه مصر همچنین تأکید کرد که مصر به وجود اقلیت کویتی در این کشور و کویت نیز به وجود اقلیت مصری در کشور خود افتخار می‌کند و اقلیت‌های دو کشور از احترام برخوردارند و کرامت و حقوق آن‌ها محفوظ است و آنها در توسعه جوامع و گسترش روابط دوجانبه نیز نقش مثبتی دارند.

سفارت کویت در قاهره روز جمعه (دیروز) در بیانیه‌ای در واکنش به انتشار ویدیوئی در شبکه‌های اجتماعی که دعوت به آتش زدن پرچم کویت می‌کرد، از مقامات مصر خواست تدابیری برای جلوگیری از چنین رفتارهای اهانت‌آمیز به کویت اتخاذ کنند.

به نوشته روزنامه کویتی «القبس»، در این بیانه آمده است: «این اقدام اهانت‌آمیز و مردود به کویت و نماد ملی می‌تواند اثرات منفی بر روابط برادرانه دو کشور داشته باشد».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت خارجه مصر کویت وزارت خارجه مصر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد

وزارت خارجه فیلیپین مدعی شد که ایران ۱۸ خدمه فیلیپینی نفتکش سنت نیکلاس را آزاد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای مدعی شد که تمام 18 خدمه فیلیپینی نفتکش توقیف شده "سنت نیکلاس" که توسط ایران توقیف شده بود، آزاد شده و به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فیلیپین، طبق ادعای وزارت خارجه این کشور این 18 خدمه به صورت دسته جمعی به کشور بازگردانده شده و آخرین گروه از شش نفره هفته گذشته به مانیل رسیدند.

در بیانیه وزارت خارجه فیلیپین آمده است: «دولت فیلیپین از درک مقامات ایران در این زمینه تشکر می‌کند.»

پیشتر  روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در دی ماه گذشته اعلام کرده بود که به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت‌ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود. این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد.

توقیف یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتشدریادار ایرانی: ‌نفتکش آمریکایی طبق قانون بین‌الملل توقیف شد‌‌/ پاسخ قلدری و دزدی آنها را دادیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد