Web Analytics Made Easy - Statcounter

گل نساء آقامحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۲ مرکز غیردولتی درمان و بازتوانی سرپایی معتادان و ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد و یک مرکز کاهش آسیب به افراد تحت پوشش این اداره کل خدمات ارائه می‌کنند که در این مراکز علاوه بر ارائه خدمات درمانی و روانشناسی، پیگیری و خدمات پس از درمان نیز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان که توسط اشخاص حقوقی با کسب مجوز از بهزیستی و با مشارکت معتادان بهبود یافته فعالیت می کند، افراد را تحت درمان سم‌زدایی و متعاقب آن خانواده درمانی و گروه درمانی قرار می‌دهند.

این مسؤول ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم در بحث پیشگیری اولیه، بحث انتشار اطلاعات و آگاهسازی شهروندان است که نقشی موثر در ارتقای دانش شهروندان و آحاد جامعه دارد تا خانواده‌ها بدانند اگر با مشکلی در زمینه اعتیاد مواجه شدند با مرجع اثرگذار آن ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار داشت: دفتر اعتیاد به اجرای برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد درمحلات شهری و روستایی، مهد کودک و محیط کار و ارائه خدمات به افراد گروه هدف در مراکز کاهش آسیب و در مراکز درمان سرپایی و مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد به ارائه خدمات درمان و بازتوانی معتادین (به صورت اقامتی و سرپایی)، ارائه خدمات درمان های دارویی و غیردارویی، خدمات پزشکی، امور روانشناختی و مددکاری معتادین می پردازد.

آقامحمدی فزود: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت ها و برنامه های این حوزه در راستای تحقق اهداف سلامت اجتماعی قرار گرفته، ارتقای دانش و مهارتهای ارتباط بین فردی و زندگی از جمله فعالیتهای مهم این حوزه است.

به گفته این مسؤول، سازمان بهزیستی نیز در ابتدای همه گیری این بیماری دستورالعمل‌های بهداشتی جداگانه‌ای متناسب با هر کدام از مراکز بهزیستی مانند کمپ‌های اعتیاد، مراکز روزانه، مراکز شبانه، سالمندان، مهدهای کودک و شیرخوارگاه‌ها را برای استان‌ها ارسال کردند و به تمامی مراکز ابلاغ و دستورات جدید متناسب با روند شیوع بیماری هم به آنها  ارسال می‌شود.

 معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بسیج آحاد جامعه در امر مبارزه به منظور ایفای نقش موثر در جهاد مقدس مبارزه با مواد مخدر و مسئولیت پذیری اجتماعی، صیانت از معتادان بهبود یافته به منظور عدم بازگشت مجدد آنان به چرخه اعتیاد، تقویت اقدامات در اجتماعات محلی، شکل گیری نهضت فراگیر برای کاهش تقاضای مصرف مواد و گسترش سازمانهای مردم نهاد فعال در عرصه‌های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب موثر است

وی خاطرنشان کرد: معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان نیز بر اساس رسالت و حیطه فعالیت خود که همان اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های علمی آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از معلولیتها و مشاوره روانشناختی می باشد، اقدامات زیادی را انجام داده است.

به گفته این مسؤول، ۲۸ مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۳ مرکز اقامتی، ۱۲ مرکز سرپایی و یک مرکز کاهش گذری آسیب و یک مرکز شلتر (سرپناه) در حال ارائه خدمات درمانی به معتادین است و از ۱۴ مرکز اقامتی موجود ۱۳ مرکز متعلق به آقایان و یک مورد هم متعلق به بانوان با اختلال سوء مصرف موادمخدر است.

برچسب‌ها مراکز ترک اعتیاد ساماندهی معتادان متجاهر زنجان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراکز ترک اعتیاد ساماندهی معتادان متجاهر زنجان سازمان بهزیستی کشور مراکز ترک اعتیاد ساماندهی معتادان متجاهر زنجان سازمان بهزیستی کشور ارائه خدمات درمان مصرف مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند یا نسخه نویسی الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، این مراکز موظف هستند نسخ را به صورت کاغذی ثبت و پذیرش و به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان اصفهان، محمدحسین صفاری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده به تمام پزشکان، مؤسسات درمانی و تشخیصی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کیلینیک‌ ها و پاراکلینیک‌ ها، هیچیک از این مراکز تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند از ارائه خدمت به بیمه شدگان خودداری کنند.

وی افزود: زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند یا نسخه نویسی الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، این مراکز موظف هستند نسخ را به صورت کاغذی ثبت و پذیرش و به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان در صورت دریافت نکردن خدمت یا هر گونه تخلف مؤسسات، می‌توانند تخلف مورد نظر را در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند و همکاران در اسرع وقت موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد.

کد خبر 746885

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان