Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیاست وزارت علوم این است که هرچه‌قدر توان دارد از دانشگاه‌های غیردولتی ازجمله دانشگاه آزاد حمایت کند.

علی جلیلی‌شیشوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در تبریز در پاسخ به این پرسش که چرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را برای بازدید از آزمون دکتری تخصصی انتخاب کرده بود، اظهار کرد: برگزاری آزمون دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی، افتخار بزرگی برای ماست، به‌ویژه حضور عزیز جوانپور به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد استان که تلاش‌های زیادی را برای برگزاری آزمون‌ها انجام می‌دهد و فردی کارآمد و مسلط به برگزاری آزمون‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تدابیر لازم برای برگزاری آزمون‌های حضوری اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه فلسفه آزمون دکتری در کشور به‌دلیل رمزگشایی مشکلاتی که در فناوری خلاقانه نوین وجود دارد و می‌خواهد به طریقی مشکلات کشور را حل و فصل کند، هرچه این مصاحبه‌های حضوری در زمان مناسب و در حداقل زمان با حداقل انرژی و با کیفیت بیشتر برگزار شود به همان اندازه می‌تواند کارساز باشد.

برگزاری مصاحبه‌های آزمون دکتری تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کروناست

سرپرست دفتر امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت کشور و شیوع گسترده بیماری کرونا و تأثیر آن در برگزاری مصاحبه‌های حضوری آزمون‌های دکتری خاطرنشان کرد: همه اینها بستگی به سیاست و دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد که در خصوص اینگونه تجمعات چه تصمیم‌گیری داشته باشند.

جلیلی‌شیشوانی درباره نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد نیز بیان کرد: براساس قانون این آزمون باید برگزار شود، مگر اینکه تصمیماتی در قالب دوفوریتی گرفته شود.

وی با اشاره به تدابیر لازم برای برگزاری کنکور کارشناسی اضافه کرد: فلسفه کنکور به‌دلیل این است که کشور را از سنگین‌ترین چالش‌ها یعنی از بیکاری، فقر و تحریم‌های ظالمانه نجات دهد؛ بنابراین نیاز به نیروهای کارآمد است و این نیروهای کارآمد در بستری به نام ارزیابی و سنجش مشخص می‌شوند و این کنکور نیز نماد چنین فرایندی است، در نتیجه اگر بخواهیم نیروهای کارآمد را در کشور در اولویت قرار دهیم به‌طور قطع باید این کنکور برگزار شود.

سرپرست دفتر امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به پرسشی درباره نحوه برگزاری کلاس‌های ترم پاییز گفت: شروع کلاس‌ها مسبوق به سابقه است مگر اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمات جدیدی را در این مورد برای دانشگاه‌ها ابلاغ کند.

سیاست وزارت علوم حمایت از دانشگاه‌های غیردولتی ازجمله دانشگاه آزاد است

جلیلی‌شیشوانی درباره اینکه آیا وزارت علوم در وضعیت کنونی که درآمد دانشگاه آزاد از محل دریافت شهریه است، کمکی خواهد کرد یا خیر، یادآور شد: سیاست وزارت علوم این است که هرچه‌قدر توان دارد از دانشگاه‌های غیردولتی ازجمله دانشگاه آزاد حمایت کند؛ زیرا فلسفه آگاه‌سازی و مبارزه با جهل با آگاهی اتفاق می‌افتد و بستر آگاهی نیز در دانشگاه‌هاست، در نتیجه برای اینکه جامعه پیشرفته‌ای باشیم حتماً باید از دانشگاه‌ها حمایت کنیم.

وی با مثبت ارزیابی‌کردن عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در برگزاری آزمون دکتری تصریح کرد: در این آزمون تمام استانداردها و پروتکل‌های وزارت بهداشت رعایت شد.

برگزاری آزمون به‌صورت سنتی به عدالت و انصاف نزدیک‌تر است

سرپرست دفتر امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره چگونگی برگزاری آزمون کارشناسی عنوان کرد: برای اینکه در راستای پیشینه دیرینه که همان انصاف و عدالت است، حرکت کنیم، مجبوریم فرهنگ ایجاد و در حفظ آن تلاش کنیم. در نتیجه به‌نظر می‌رسد در برگزاری آزمون به‌صورت آنلاین به‌نوعی انصاف و عدالت زیر سؤال می‌رود و تصورم این است که اگر این آزمون به‌صورت سنتی که تاکنون در کشور برگزار می‌شد، انجام شود به انصاف و عدالت نزدیک‌تر است.

جلیلی‌شیشوانی توضیح داد: فلسفه وجودی آزمون‌های بزرگ مانند دکتری این است که اگر می‌خواهیم نیازهای جامعه را به هر طریقی برطرف کنیم، مجبور هستیم اطلاعات به‌روز داشته باشیم و منشأ تحقق آن دانشگاه‌ها هستند.

وی گفت: نتایج آزمون دکتری و ارشد براساس نظر وزارت علوم در حداقل زمان در اختیار آزمون‌دهندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: کنکور آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز وزارت علوم تحقیقات و فناوری عزیز جوانپور دانشگاه های غیردولتی ستاد ملی مبارزه با کرونا سرپرست دفتر امور مجلس وزارت علوم دانشگاه های غیردولتی تحقیقات و فناوری برگزاری آزمون دانشگاه ها آزمون دکتری آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور

سیدرضا حسینی، با بیان این‌که مرحله دوم المپیادهای علمی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳  برای دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه از صبح روز گذشته ۲۵ فروردین با برگزاری المپیاد فیزیک آغاز و در نوبت ظهر با المپیاد علوم و فناوری نانو ادامه یافت گفت: در این مرحله شرکت کنندگان ۱۴ رشته به مدت ۸ روز با هم رقابت می‌کنند و در نهایت شنبه هفته آینده با برگزاری المپیاد شیمی، کار به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم المپیاد بخشی از سلسله آزمون‌هایی است که باشگاه دانش‌پژوهان جوان تحت عنوان المپیادهای علمی در رشته‌های مختلف برگزار می کند افزود: بعد از مرحله دوم، آزمون‌های دوره تابستانه برگزار می‌شود و در نهایت تعدادی از دانش‌آموزان صاحب مدال طلا، نقره و برنز می‌شوند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه در مرحله دوم آزمون فقط پذیرفته شدگان مرحله اول شرکت می‌کنند ادامه داد: در مرحله اول ۸۳ هزار نفر ثبت نام کردند که ۱۰ هزار نفر پذیرفته شده مرحله اول بوند، اکنون در مرحله دوم بعد از رقابت در هر رشته ۴۰ نفر به عنوان برگزیده مرحله دوم به مرحله دوره تابستانه راه می‌یابند.

حسینی اظهار کرد: افراد انتخاب شده در مرحله دوم در کل کشور تابستان امسال در محل باشگاه دانش پژوهان جوان در دوره‌ها حاضر می‌شوند و با برگزاری آزمون‌های مختلف در نهایت افراد برگزیده که صاحب مدال طلا می‌شوند می‌توانند در رشته‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از کنکور معاف و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود حاضر شوند. همچنین به تراز دارندگان مدال نقره و برنز نیز۲۰ درصد اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان به تناسب جمعیتی و برخورداری از امکانات آموزشی متفاوت است اما بجز شهر تهران فضای المپیاد در استان‌های مازندران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی فضای المپیاد به خوبی پیگیری می‌شود.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه امسال ایران میزبان المپیاد فیزیک جهانی است عنوان کرد: در نظر داریم اصفهان میزبان این المپیاد باشد چرا که آشنایی نخبگان کشورهای دیگر با فضای فرهنگی، تاریخ غنی و هویت اصیل ایرانی می‌تواند آن‌ها را به سفیران تبلیغ فضای واقعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور اعلام شد
  • میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی اعلام شد
  • برگزاری کنکور تا ۱۰ روز دیگر/ دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟/
  • اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور