Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@02:56:42 GMT

نماز عید سعید قربان در مساجد جهان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۸۸۸۸

نماز عید سعید قربان در مساجد جهان

نماز عید سعید قربان روز جمعه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مساجد برخی کشورهای جهان از جمله کویت، افغانستان، اندونزی و تونس اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «القدس العربی»، مسلمانان در کشورهای مختلف جهان نماز عید قربان را روز جمعه (10 مرداد ماه) با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مساجد و خیابان ها اقامه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با کاهش تعداد نمازگزاران در برخی مساجد، مردم نماز خود را در هوای باز خواندند.

 

کویت

ده ها هزار نفر از مردم کویت، نماز عید قربان را با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد اقامه کردند و نمازگزاران برای نخستین بار، بدون دست و روبوسی نماز عید را اقامه کردند.

صدای تکبیر از مساجد پخش شد. وزارت اوقاف کویت همچنین، یک هزار و 40 مسجد و 14 میدان را به اقامه نماز اختصاص داده بود.

نمازگزاران در 6 استان مساجد کویت با ماسک و فاصله گذاری اجتماعی نماز خود را اقامه کردند.

همچنین مصلای بانوان در روز عید بسته بود و افراد زیر 15 سال حق ورود به مسجد را نداشتند.

 

تونس

صدها نفر از مردم تونس، صبح جمعه نماز عید قربان را در مسجد جامع «زیتونه» با رعایت نکات بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقامه کردند.

از بلندگوهای مسجد جامع زیتونه که به مسجد جامع اعظم مشهوراست، صدای تکبیر بلند شد و خطیب مسجد در خطبه های خود برای رفع بلا و سلامتی مردم دعا کرد.

 

 

 

استانبول

نمازعید قربان برای نخستین بار در مسجد تاریخی «ایا صوفیه» اقامه شد. ایاصوفیه به موزه تبدیل شده بود و به دستور «اردوغان» بار دیگر به مسجد تبدیل شد.

 

 

 

اندونزی

نمازگزاران با رعایت فاصله گذاری اجتماعی نماز خود را مساجد اقامه کردند. وزارت امور دینی تونس از مردم خواسته بود نماز عید قربان را در مساجد با رعایت نکات بهداشتی و در کمترین زمان بخوانند.

امسال برای حفظ سلامتی مردم، قربانی کردن لغو شد و از مردم خواسته شده بود تنها در کشتارگاه ها اقدام به قربانی کنند.

«دیفیتا الهامی» (30 ساله)، یکی از شهروندان اندونزیایی گفت: نمازعید قربان در مسجد «سوندا کیلابا» جاکارتا امسال متفاوت از سال گذشته برگزار شد و مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی نماز خود را اقامه کردند.

نمازگزاران با سجاده های شخصی به مسجد آمدند و در مکان هایی که مشخص شده بود، نماز خواندند.

 

 

افغانستان

«اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان نیز در نماز عید قربان که در مسجدی در کابل برگزار شد، شرکت کرد.

 

ایرلند

مسلمانان ایرلند نماز عید قربان را در ورزشگاه مشهور شهر برگزار کردند.

حدود 200 مسلمان در ورزشگاه جمع شده و نماز عید قربان را اقامه کردند.

 

 

 

در تایلند، نیجریه و مالزی نیز مردم در داخل مسجد ماسک بر صورت زده و نماز خواندند.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد جهان نماز عید قربان مسلمانان فاصله گذاری اجتماعی نماز عید قربان اقامه کردند نماز خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور

مدیرستاد اقامه نماز استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: استان همدان با کمبود مبلغ مواجه است به همین منظور با استفاده از ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی برای آموزش مسائل مهدویت و نماز به مدارس اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام حسنی حلم با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز استان در امسال گفت: نشست‌های هم اندیشی شیوه‌های جذب نوجوانان و جوانان به نماز و گفتمان‌ها و نقد و نظرات دانش آموزان و دانشگاهیان و تبیین نماز که در راستای اجرای طرح شبهه شناسی نشست‌های نماز شناسی و پاسخ به شبهات نماز، با دانش آموزان و دانشجویان در دستور کار قرار دارد.

اوگفت: طرح شیوه‌های دعوت از دانش آموزان به نماز برای والدین با همکاری آموزش و پرورش پیش بینی شده است همچنین برگزاری میزگرد تخصصی در رسانه ملی و ترویج نماز برای عموم مردم و دوره‌های شیوه‌های آموزش نماز برای سفر و رانندگان و جشنواره فجر تا فجر، دوره‌های آموزشی نماز برای دختران و پسران تازه مکلف و دوره مهارت افزایی مدرسان نماز از دیگر برنامه‌های سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه جشنواره سراسری فجر تا فجر، در قالب مسائل هنری ادبی و پژوهشی، در سال گذشته اجرا شد گفت: این جشنواره در سال جاری نیز در مرحله استانی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز و مراکز علمی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نخبگان استان با هدف ترویج و نشر ارزش‌ها و فرهنگ اقامه نماز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسنی حلم گفت: برگزاری اجلاس‌های استانی و شهرستانی با موضوع نماز، دوره آموزشی ویژه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، دوره آموزشی برای ویژه مربیان و مدیران مهد‌های کودک، دوره آموزشی برای ائمه جماعات مدارس روحانی و غیر روحانی، دوره آموزشی سلامت معنوی برای پرستاران و بهیاران بیمارستان‌ها، دوره ویژه مسوولان کانون‌های فرهنگی مساجد استان و دوره ویژه معلمان دوره اول دخترانه در دستور کار ستاد اقامه نماز استان قرار دارد.

او گفت: بزودی طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور و در استان همدان اجرا خواهد شد که در هر روستا شورا و متولی ترویج نماز ایجاد خواهد شد.

حسنی حلم افزود: در بحث تولید محتوا نیز در بخش کودک و نوجوان کتاب‌های زیادی تهیه شده که کلیه آثار در سایت انتشارات ستاد اقامه نماز قابل روییت و بهره برداری است.


مدیر ستاد اقامه نماز در پایان گفت: آماده شنیدن نقد‌ها و پیشنهادات سازنده اقشار مختلف جامعه در حوزه مرتبط ستاد اقامه نماز هستیم

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند