Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@15:53:44 GMT

موفقیت جهاد دانشگاهی در درمان سرطان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۹۳۱۸

موفقیت جهاد دانشگاهی در درمان سرطان

ایران اکونومیست-رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت:درمان پارکینسون با سلول های بنیادی در پژوهشگاه رویان فاز حیوانی را با موفقیت پاس کرده و فاز انسانی مطالعه شروع شده است.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد: در سال ۱۳۵۹ جهاد دانشگاهی با هدف الگوسازی توان کشور در سه شاخصه اصلی یعنی توسعه فرهنگی، توسعه علوم فناورانه و توسعه آموزش‌های مهارتی تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه علمی و فناورانه به دستاورد‌های بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، حوزه علوم انسانی و اجتماعی دست پیدا کرده است، به عنوان مثال در حوزه پزشکی یکی از زمینه‌های کاری ما درمان ناباروری بود و ابتدا یک نگاه کاملا علمی به این موضوع داشتیم و سپس روش‌های درمانی را ارائه و در این زمینه با راهکار‌های گوناگون علمی بسیار موفق عمل کردیم.

او گفت: علت موفقیت در زمینه باروری بانوان این است که همواره فعالیت‌ها و کار‌های تحقیقی و پژوهشی خود را در ارائه روش‌های گوناگون ادامه داده و هیچ وقت از تلاش و موفقیت دست برنداشته ایم.

طیبی تصریح کرد: در حوزه درمان سرطان پستان که یک موضوع بسیار مهم پزشکی در کشور ماست، فعالیت‌های مفیدی انجام داده ایم، متاسفانه بانوان بسیار زیادی به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند و با توجه به اینکه نقش زن در خانواده و نقش خانواده در اجتماع اهمیت زیادی دارد، در تلاش بودیم تا کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را در این زمینه انجام دهیم.
پیشرفت جهاد دانشگاهی در زمینه روش های علمی شناسی زوددرس

رئیس جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: امروزه در زمینه روش‌های علمی شناسایی زودرس و درمان سرطان به موفقیت‌های بسیار بزرگی دست پیدا کرده و در حال توسعه و پیشرفت فعالیت‌های خود برای درمان این نوع مشکلات در جامعه هستیم.

طیبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه علوم نوین در حوزه پزشکی بحث سلول درمانی را همزمان با درمان سرطان بکار گرفته است، تاکید کرد: بحث سلول درمانی که روش بسیار مهمی برای درمان سرطان در دنیا است به جای دارو درمانی مدنظر قرار دادیم و خوشبختانه به موفقیت‌های بسیار بزرگی در این زمینه رسیدیم.

موفقیت جهاد دانشگاهی در درمان سرطان

او اظهار کرد: پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی روی درمان پارکینسون با سلول های بنیادی کار می کند و این مطالعه فاز حیوانی خود را با موفقیت طی کرده است و فاز انسانی آن را شروع کرده ایم و در این خصوص پژوهشگران ما موفق شده اند تا در جشنواره بسیار بزرگ و ارزشمند پیامبر اکرم (ص) برنده یکی از جوایز بشوند که این یک عامل مثبت و موفق برای ما بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی درمان سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی که با حضور اعضای هیأت مدیره جهاد دانشگاهی و معاونان سازمان ثبت با محوریت تعاملات فی‌مابین دو سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه سال جدید سال مردمی سازی تولید است و سال گذشته تجربیات خوبی در بحث همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری داشتیم، گفت: سازمان ثبت در زمینه تثبیت مالکیت و صدور اسناد حد نگار، نیازمند افراد متعهد با دانش تخصصی بالاست و تعامل با مجموعه جهاد دانشگاهی راهگشای سازمان ثبت در تسریع و تسهیل صدور اسناد حد نگار است.

وی افزود: خرید ماهواره با هدف به روز رسانی تصاویر ماهواره‌ای در تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی در سال آینده و همچنین گسترش تعاملات با جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح چهره جدیدی از سازمان ثبت را ارائه خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای متشکل از پژوهشگران و نخبگان در حوزه‌های مختلف است و سازمان ثبت اسناد نیز در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه علاوه بر کار میدانی و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی اقدامات عظیمی را در خدمت رسانی به مردم خلق کرده است.

بابایی در ادامه با اشاره به دستاوردهای سازمان ثبت در ۳۰ ماه گذشته، عنوان کرد: ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی، ۵۱ درصد از پهنه‌های کشاورزی، ۸۰ درصد از اراضی موقوفه و صددرصد اماکن نظامی تثبیت و مستندسازی شده که این نتایج حاصل ۱۱۰ سفر استانی و تشکیل قرارگاه‌های حدنگاری "شهید سلیمانی" در تمامی واحدهای ثبتی سراسر کشور است.

صدور اسناد الکترونیک و همچنین الکترونیکی کردن فرآیندهای ثبت شرکت‌ها در تیرماه سال جاری و رونمایی از سامانه کاتب در هفته قوه قضائیه و الکترونیکی نمودن بسیاری از خدمات تا پایان سال از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آن اشاره کرد و گفت: این اقدامات نقش مؤثری در کاهش مراجعات مردمی و افزایش رضایتمندی مردم دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه بر انعقاد تفاهم نامه مشترک فی‌مابین دو سازمان در تمامی حوزه‌ها بالاخص در حوزه حدنگاری و مالکیت معنوی و همکاری در برداشت‌های ماهواره‌ای در حوزه نقشه برداری، بهره گیری از ظرفیت نخبگان حوزه جهاد دانشگاهی، تشکیل کارگروه مشترک به جهت تسهیل در صدور اسناد تاکید کرد.

مسلمی نایینی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی نیز در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خواستار تعاملات روزافزون دو سازمان شد و افزود: تثبیت مالکیت املاک و اراضی جهاد دانشگاهی و اراضی و املاکی که سالهاست مورد اختلاف و محل دعوا بوده نیازمند تعامل جدی با سازمان ثبت است.

در این نشست معاون امور املاک و کاداستر، معاون فن آوری و خدمات الکترونیک ثبت، سرپرست مرکز مالکیت معنوی و مدیر کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان ثبت نیز آمادگی این سازمان را در زمینه تثبیت مالکیت و ساماندهی املاک جهاد دانشگاهی، ایجاد فضای پژوهشی و تحقیقاتی در صدور اسناد حد نگار، ثبت برند و علائم تجاری، تعریف مسیر سبز برای جهاد دانشگاهی اعلام کردند.

کد خبر 6084567

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران