Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@20:59:31 GMT

"یگان حفاظت سازمان زندان ها" یگانی مقتدر و حرفه ای است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۹۴۲۸

'یگان حفاظت سازمان زندان ها' یگانی مقتدر و حرفه ای است

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: یگان حفاظت سازمان زندان ها یگانی مقتدر و حرفه ای است و مأموریت این سازمان یکی از نقاط ثقل و تکیه گاهی محکم برای امنیت کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس سردار مهدی معصوم بیگی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان ها، اظهار داشت: به لطف خداوند امنیت حاکم بر جامعه خوب و مثال زدنی است که این امنیت به برکت خون شهیدان، مجاهدت دستگاه های امنیت ساز و کارکنان خدوم و پرتلاش نیروی انتظامی که در خط مقدم امنیت قرار دارند به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه با دقت و جان و دل از امنیت مردم حفاظت می کنیم و برنامه های موثری در حوزه ماموریت پلیس پیشگیری در حال نهایی شدن است، ادامه داد:در سلسله مراتب نیازها، نیاز به امنیت در بالاترین مراتب قرار دارد؛ اگر این نیاز پاسخ داده شود و مرتفع شود دیگر نیازها عمومیت پیدا می کند و محقق می شود؛ بستر همه اقدامات کشور در وجود امنیت است؛ اگر توسعه و پیشرفتی در جامعه وجود دارد در گرو امنیت است که ما باید قدردان و شکر گزار آن باشیم.

این مقام ارشد انتظامی، پایدارترین نوع امنیت را امنیت "مردم پایه" برشمرد و اظهار داشت: بسترهای قانونی فراهم شده که دستگاه های اجرایی در تامین امنیت مشارکت داشته باشند و از جمله این بستر ها، تشکیل یگان های حفاظت در سازمان هاست که دستگاه های اجرایی بتوانند در تولید امنیت سهمی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت سازمان زندان ها یگانی مقتدر و  حرفه ای است، تاکید کرد: امروز می توانیم بگوییم ماموریت سازمان زندان ها یکی از نقاط ثقل و تکیه گاه محکم برای امنیت کشور است.

سردار معصوم بیگی، یگان حفاظت سازمان زندان ها را یکی از یگان های پویا و آماده به کار برشمرد و افزود:از جمله  فعالیت های خوب در زمان تصدی سردار" ایزد خواه" در حوزه یگان حفاظت از زندان ها راه اندازی مرکز فرماندهی و کنترل، پایش محیط ماموریت، اصلاح و بازنگری در ساختار سازمان در راستای چابک سازی یگان، افزایش توان عملیاتی یگان با ساختار جدید و تقویت زیر ساخت های آموزشی است.

وی در خاتمه از زحمات سردار "ایزد خواه" تشکر و سرهنگ "برفر" را که از افسران خلاق، خوش فکر و باتجربه ناجا است را به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت از سازمان زندان ها معرفی کرد.

گفتنی است در پایان جلسه "حاج محمدی" ؛رئیس سازمان زندان های کشور ضمن تشریح اهمیت ماموریت این سازمان گفت: ماموریت اصلی سازمان زندان ها اصلاح و تربیت زندانیان است و سهم یگان حفاظت در این راستا فراهم کردن محیطی امن و آرام در زندان است که در بستر آن می توان مجرمان را از ارتکاب جرم منصرف کرد که این کار کمک فراوانی به این سازمان در جهت اصلاح و تربیت زندانیان می کند و ما در این سازمان تاکید بر اصلاح زندانیان و در صددگرفتن فکر و اندیشه مجرمانه از آنها هستیم. 

مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان ها با حضور حجت الاسلام "کاظم صدیقی"؛ امام جمعه موقت تهران و مشاور عالی رئیس قوه قضائیه، رئیس پلیس پیشگیری ناجا، رئیس سازمان زندان های کشور، فرمانده پلیس فرودگاه و راه آهن کشور،کلیه فرماندهان یگان های حفاظتی و تعدادی از مسؤولان سازمان زندان ها در سالن کنفرانس آن سازمان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا سازمان زندان ها زندان حفاظت امنیت یگان حفاظت سازمان زندان ها پلیس پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، معاون دادستان قم از اشتغال به کار ۱۶۸۲ نفر از مددجویان زندان در قم خبر داد و گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی، ساماندهی اشتغال زندانیان در چهار محور اشتغال داخل زندان، اشتغال در زندان باز، اشتغال پس از خروج و اشتغال خانواده‌های زندانیان تدوین و اجرا شده است.

رحیمی با اشاره به اهمیت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان در کاهش احتمال ارتکاب مجدد جرم آنان گفت: در این طرح که به همت واحد نظارت بر امور زندان‌های قم تدوین و اجرا شده است، کلیه زندانیان برای استفاده از امتیازات قانونی باید مشغول آموزش دوره‌های فنی و حرفه ای، فعالیت در کارگاه‌ها و اشتغال به کار باشند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در بخش اشتغال زندان باز زندانیانی که مدت حبس پیش بینی شده در قانون را تحمل کرده و دارای شرایط ویژه به لحاظ سابقه اشتغال در زندان، امور فرهنگی و حسن اخلاق و عملکرد باشند با تأیید مقام قضایی در شرکت‌ها و کارگاه‌های طرف قرارداد با انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون مشغول به کار می‌گردند و دستمزدی که طبق ضوابط اداره کار دریافت می‌کنند به خانواده زندانیان و یا برای اخذ رضایت و رد مال شکات پرداخت می‌شود.

سرپرست اجرای احکام کیفری دادسرای قم گفت: در سال گذشته ۱۱۹۳ زندانی در کارگاه‌های داخل زندان و ۴۸۹ زندانی در زندان‌های باز خارج از زندان مشغول به کار بوده اند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال پس از خروج زندانیانی که از زندان آزاد می‌شوند از دی ماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی شده است گفت: در حال حاضر ۴۰ نفر از زندانیان آزاد شده، به شرکت‌های طرف حساب با انجمن حمایت از زندانیان و یا بنیاد تعاون معرفی و مشغول به کار شده اند.

معاون دادستان قم اشتغال خانواده‌های زندانیان را نیز از طرح‌های در دست اقدام واحد نظارت بر زندان‌های قم جهت تقویت بنیه مالی خانواده‌های زندانیان و اشتغال خانواده‌های آنها عنوان و ابراز امیدواری کرد: در سال جدید بتوان با استفاده از ظرفیت اماکن مقدس مثل بقاع متبرکه و مساجد و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی نسبت به حرفه آموزی و اشتغال خانواده‌های زندانیان اقدامات موثری انجام شـود.

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان سنجش به عضویت در گروه‌های تقلب‌رسان
  • دستگیری ‌۵ هزار زمین‌ خوار در کشور
  • دستگیری ۵۰۰۰ زمین‌خوار
  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه‌های مدعی تقلب
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • کنعانی: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت‌آفرین است | آمریکا قدردان اقدام منطقی ایران باشد
  • امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی است/ عضویت در گروه‌های مدعی تقلب مشمول مجازات می‌شود
  • امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی است