Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطلاعات اداره ملی آمار فرانسه نشان می‌دهد اقتصاد این کشور ۱۳.۸ درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کوچک شده است. این سومین فصل پیاپی رشد اقتصادی منفی در فرانسه است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اطلاعات اداره ملی آمار فرانسه نشان می‌دهد اقتصاد این کشور 13.8 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کوچک شده است که نتیجه تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این سومین فصل پیاپی رشد اقتصادی منفی در فرانسه است. روند رکود اقتصاد فرانسه از سه ماهه پایانی 2019 آغاز شد یعنی قبل از آغاز همه گیری ویروس کرونا در اروپا. این رکود در سه ماهه اول سال جاری میلادی همزمان با گسترش سریع کرونا و آغاز تعطیلی ها ادامه پیدا کرد و اقتصاد فرانسه را 5.9 درصد کوچک کرد.

 اداره ملی آمار فرانسه گزارش داد:« رشد منفی تولید ناخالص داخلی در نیمه اول 2020 مربوط به تعطیلی فعالیت های غیر ضروری از اواسط مارس تا اوایل ماه مه، به خاطر همه گیری ویروس کروناست.

 جدیدترین اطلاعات اداره آمار نشان می دهد مصرف داخلی که یکی از پیش برنده های اقتصاد فرانسه است، بسیار کاهش یافته چون بسیاری از افرادی که وابسته به کمک های دولتی هستند مجبور شده اند هزینه های خود را پایین بیاورند. مصرف خانواده ها 11 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی پایین آمده است. این رقم در سه ماهه اول برابر با 6 درصد بود.

دولت فرانسه هشدار داده با بدترین شوک اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم روبروست. رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت انتظار دارد اقتصاد این کشور 10 درصد در کل سال 2020 کوچک شود و تا اوایل 2020 به سطح قبل از بحران کرونا بازنگردد.

بیکار شدن 15 میلیون نفر در اتحادیه اروپا طی 1 ماهاقتصاد اروپا پس از پایان بحران کرونا از آمریکا پیشی می‌گیرد

 تاثیر مخرب اقتصادی بحران کرونا سالها رشد تولید ناخالص داخلی در سراسر اروپا را از بین برده است. سقوط اقتصادی فرانسه بدتر از آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپاست. آلمان در روز پنجشنبه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 10.1 درصد کاهش یافته است. تولید ناخالص داخلی اسپانیا هم در این دوره 18.5 درصد پایین آمده است. ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو بیش از 12 درصد در سه ماهه دوم نسبت به فصل اول 2020 کوچک شده است.

 طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در اروپا، تا روز جمعه بیش از 1.7 نفر در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی یورو و انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 182136 نفر جان خود را از دست داده اند. برخی دولت‌های اروپایی نگران موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا هستند چون تعداد مبتلایان به این ویروس در کشورهایی مثل فرانسه و اسپانیا پس از بازگشایی مرز ها افزایش یافته است.

 انتهای پیام/198

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... کرونا مصرف سوخت در اسپانیا را ۴۰ درصد کاهش داد ضرر ۱۲ میلیارد یورویی کرونا به بخش گردشگری ایتالیا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کرونا مصرف سوخت در اسپانیا را ۴۰ درصد کاهش داد ضرر ۱۲ میلیارد یورویی کرونا به بخش گردشگری ایتالیا پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ شرایط فروش فوق العاده مرحله دوم محصولات ایران خودرو اعلام شد + جدول ۲ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۰|پناه بردن سرمایه‌گذاران به طلا با وخامت اوضاع اقتصاد آمریکا ۳ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۹|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد ۴ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۱| ادامه رشد قیمت طلا در سایه کاهش ارزش دلار ۵ وزیر اقتصاد: نقدینگی ۷۰هزارمیلیاردتومانی واردشده به بورس را حفظ می‌کنیم ۶ دارایی مالکان سهام عدالت ۴.۱ درصد آب رفت ۷ بررسی بسته پیشنهادی مسئولان سازمان بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس ۸ گروکشی سیاسی در معرفی وزیر جدید صمت/حاجی دلیگانی: آقای رئیس جمهور جلوی بی‌قانونی را بگیرد مهمترین اخبار اقتصادی بی توجهی دولت به مصوبه افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران/ مصوبه ای که در دولت مانده است گروکشی سیاسی در معرفی وزیر جدید صمت/حاجی دلیگانی: آقای رئیس جمهور جلوی بی‌قانونی را بگیرد «عیار ۱۵»/ پیش‌بینی صادرات ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی ۲۱ استان به ۱۵ کشور همسایه در سال ۹۹ «معجزه آبخیزداری»| مشکل پدیده گردوغبار را چگونه حل کنیم؟ صرفه‌جویی چند ده میلیون دلاری با آبخیزداری مهمترین اخبار تسنیم لبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳ روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر / پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ گفتگوی رؤسای جمهور ایران و عراق| تأکید روحانی بر لزوم تلاش برای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور گسترش همکاری‌های استراتژیک ایران و روسیه/ ایجاد کریدور ایران ــ روسیه ــ اروپا در دستور کار قرار گرفت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تعرض ‌جنگنده‌ها ‌راهزنی هوایی بود / دستگاه قضایی ‌علیه آمریکا اعلام جرم کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سه ماهه دوم سال جاری میلادی همه گیری ویروس کرونا تولید ناخالص داخلی درصد در سه ماهه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که ایرنا روایت کرده، روابط عمومی معاونت پارلمانی رئیس‌ دولت سیزدهم به اظهارنظر تعدای از نمایندگان درخصوص نوسانات قیمت ارز پاسخ داد.

متن اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به این شرح است:

طی روزهای گذشته و همزمان با تشدید نوسانات ارزی در بازار که ناشی از افزایش بهای جهانی طلا و تحولات نظامی منطقه بود متأسفانه چند نفر از نمایندگان مجلس، اظهارنظرها و تحلیل‌های غیرکارشناسی و شتاب زده‌ای درباره وضعیت اقتصادی و نرخ ارز داشتند که چه بسا برخلاف خواست آنان می‌توانست بر التهاب بازار ارز بیافزاید.

در همین زمینه نماینده‌ای که تجربه عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را دارد در اظهار نظری تعجب‌برانگیز بیان کرد «منتظر دلار ۱۰۰ هزار تومانی باشید»! طرفه آنکه ایشان سابقه کار رسانه‌ای هم دارد و عجیب است که از اثر سوء چنین اظهارات نسنجیده‌ای به لحاظ رسانه‌ای ، سیاسی و اقتصادی آگاهی نداشته باشد، قطعاً بیان چنین گزاره‌ای را ناشی از آگاهی به تبعات آن نمی دانیم و بر خبط سیاسی حمل می‌کنیم.

شگفت‌آور است در این کارزار سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور با دشمنان، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دولتی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را دولت کار و فعالیت و پرتلاش نامیده چنین قضاوت کند که «با نوعی بی خیالی در دولت مواجه هستیم»! زهی انصاف!در چنین شرایطی نماینده دیگری که از راه‌یابی به مجلس دوازدهم باز مانده و در فتنه پاییز ۱۴۰۱ آتش بیار معرکه بود بیان می‌دارد که دولت وقتی آمار و اطلاعات مثبت می دهد احساس می‌کنم درباره کشوری جز ایران صحبت می کنند! ای‌کاش‌ چنین افرادی از آموزش‌های سواد رسانه‌ای هم بهره ببرند تا بدانند خط تردید در آمار رسمی کشور یکی از ترفندهای جریان رسانه‌ای معاند است تا ناخواسته در پازل رسانه‌ای دشمن بازی نکنند، ضمن آنکه جای سؤال است که چگونه یک عضو محترم مجلس که باید در جریان مصوبات و اقدامات باشد از آمارهای رسمی کشور بی اطلاع است یا چنین وانمود می‌کند و از تآکید مقام معظم رهبری در انتشار دستاوردهای مثبت دولت و نظام و تقویت امید و پرهیز از ایجاد یأس در مردم غافل است.

سخنان دو نماینده دیگر در کمیسیون کشاورزی مبنی بر اعلام نرخ‌های کاذب و نجومی برای دلار در ماه‌های آینده ضمن اینکه خلاف پیش‌بینی‌های کارشناسان اقتصادی و اعلام نظر صریح مدیران بانک مرکزی است، به نوعی سیگنال برای نرخ ارز محسوب می‌شود که می‌تواند به التهاب در بازار ارز بیانجامد و اقدامی غیر حرفه‌ای و غیر مسئولانه است.

نشانه آن که این اظهارات بازتاب وسیعی در رسانه‌های مخالف دولت و نظام داشته است و به مستمسکی برای دامن زدن به نوسانات قیمتی این رسانه‌ها تبدیل شده است. همچنین نماینده دیگری برخلاف نظر همه تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی جهان که ناامنی در منطقه و هراس از تشدید شرایط را در جابجایی شاخص‌های اقتصادی بعنوان عامل مهم و تعیین‌کننده مطرح کردند صراحتاً اعلام کرده که افزایش قمیت ارز و وضعیت اقتصادی هیچ ارتباطی به رخدادهای نظامی در منطقه و این نوع مسائل ندارد.

این تحلیل‌ها و چنین دیدگاهی بی توجهی به عوامل روانی تشدید قیمت ارز و شرایط خاص منطقه است. ایشان همچنین در اظهارنظر دیگری خواستار برکناری وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی شده است که ابراز چنین سخنی نیز در شرایط جنگ ترکیبی و اقتصادی مانند آن است که در عملیات نظامی، فرمانده میدانی تضعیف و تخریب شود! در پاسخ به این بخش از سخنان مخرب ایشان موضع‌گیری یکی از مسئولین دولت یادآوری می‌شود که «تروریست‌های اقتصادی همپای تروریست‌های حملات دمشق و چابهار مشغول بمباران افکارعمومی با خبر کذب هستند.

افزایش نااطمینانی و دامن زدن به انتظارات تورمی، مهمترین راهبرد آنها در این روزهاست. القای تزلزل در تیم اقتصادی دولت یا تولید اخبار جعلی را باید در این چارچوب تحلیل و ردیابی کرد». بنابراین در شرایط کنونی بهتر است چنین عزیزانی در اظهارات خود محتاطانه عمل کنند چرا که هر اظهارنظر غیر کارشناسی و نسنجیده‌ای با بزرگ‌نمایی رسانه‌های مغرض خارجی و داخلی می‌تواند تأثیرات منفی هرچند اندک بر بازار ارز داشته باشد و این موضوع می‌تواند برای اقتصاد کشور زیان‌بار باشد و در این شرایط حساس از همه کسانی که اظهار نظر می کنند و در مجموعه نظام محسوب می‌شوند این توقع وجود دارد که با اطلاعات و تحلیل دقیق سخن بگویند و تأثیرات مواضع خود را بر بازار ارز و شاخص های اقتصادی مدنظر داشته باشند و فراموش نکنند که در چند ماه اخیر انس جهانی طلا تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

همانطور که رئیس‌ کل بانک مرکزی تأکید کرد، نوسان در بازار بین المللی فلزات و نرخ ارز ناشی از هراس از تحولات سیاسی طی ۵۰ روز اخیر آغاز شده است این نوسانات در ایران بازار غیر رسمی که عمدتاً تأمین کننده نیاز بازار قاچاق و خروج سرمایه است را متأثر کرده است، اما نرخ تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی بر مبنای ۲۸۵۰۰ تومان و دیگر کالاها با نرخ کمتر از ۴۰ هزار تومان محاسبه می‌شود و خوشبختانه در سال گذشته تراز تجاری ایران مثبت بوده به‌گونه‌ای که صادرات ۲۰ میلیارد دلار بیش از واردات بوده است، و خلاصه واردات قانونی کشور با نرخ ارز آزاد انجام نشده بلکه ارز مورد نیاز تمامی کالاها از سوی بانک مرکزی تامین می‌شود.با توجه به اینکه شرایط اقتصادی رو به بهبود کشور و عوامل بنیادی تاثیرگذار بر نرخ ارز از جمله کنترل و کاهش نرخ رشد نقدینگی، تراز مثبت تجارت خارجی و میزان صادرات و واردات کشور در کنار رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی بیانگر وضعیت مناسب ارزی کشور است، توقع می رود تحلیل‌گران از سر انصاف در کنار انتقادات و اظهارات خود، دستاوردهای مثبت پولی و مالی کشور را مورد توجه قرار دهند از جمله کنترل سرعت رشد متغیرهای پولی و بازگشت آن‌ها به روند بلندمدت و مهار تورم که از مهم‌ترین دستاوردهای اقتصادی در پایان سال ۱۴۰۲ بود.

نرخ رشد نقدینگی در اقتصاد ایران در بلندمدت چیزی حدود ۲۸ درصد بوده، اما این نرخ در سالیان گذشته بسیار فراتر از این رقم‌ها صعود کرد و در نتیجه همین نقدینگی سرگردان، بازارهای مختلف یکی پس از دیگری دچار التهابات قیمتی شدند و دولت سیزدهم موفق شد نقدینگی از ۳۱.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ را با یک روند کاهشی مستمر به ۲۴.۳ درصد در پایان ۱۴۰۲ کاهش دهد.

از آنجا که بانک مرکزی ابتدای سال نرخ رشد هدف برای ۱۴۰۲ را ۲۵ درصد اعلام کرده بود، بنابراین عملاً از نرخ هدف خود هم جلوتر رفت.لازم به ذکر است متوسط رشد نقدینگی کشور در بازه‌های زمانی ۲۰ ساله، ۲۵ ساله و ۶۰ ساله منتهی به ۱۴۰۲ به ترتیب معادل ۲۸.۵ درصد، ۲۸.۲ درصد و ۲۵.۷ درصد می‌باشد که این ارقام حاکی از آن است که رشد تحقق یافته نقدینگی در سال گذشته نسبت به متوسط بلندمدت به میزان قابل توجهی بهتر شده است.

در پایان یادآور می‌شود که در پی دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران و تنبیه تلافی‌جویانه و هوشمند رژیم صهیونیستی، دشمن تلاش می‌کند خط روایت هراس افکنی و بحران‌سازی در افکار عمومی را به ویژه با القای ناپایداری در اقتصاد و نارضایتی عمومی دنبال و دامن بزند که هوشیاری مضاعف همه دلسوزان را می طلبد.

در این شرایط که رهبر حکیم انقلاب بر اساس تحلیل عالمانه و واقع‌بینانه، وحدت کلمه را رمز موفقیت می دانند، هماهنگی و همکاری بین مجلس و دولت برای پیشبرد سیاست‌های اقتصادی و کنترل نوسانات بازار ارز امری ضروری است که به استقرار پایداری اقتصادی کشور کمک می‌کند. حال که شاهد هماهنگی کامل دیپلماسی و میدان هستیم و نیروهای مسلح این فرزندان برومند، غیور و دلاور این ملت با عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق دل مردم قهرمان ایران، مظلومان غزه و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را شاد کرده و مایه عزت و عظمت ایران عزیز شده‌اند، کام ملت را با سیاه‌نمایی تلخ نکنیم و ناخواسته کوچک‌ترین کمکی به نقشه دشمن نکنیم که بتواند اندکی از پس‌لرزه‌های شکست سیاسی و نظامی خود را با هجمه رسانه‌ای جبران کند.

و من الله التوفیق و علیه التکلان

روابط عمومی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895371

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • چرا "بایدن" نمی خواهد ایران و اسرائیل درگیر جنگ شوند؟
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • کاهش قیمت در بازار سکه و طلا/ رکود بر بازار حاکم است
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد