Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع نمایندگان استان گلستان مهارت‌آموزی بر لزوم مهارت‌آموزی، توسعه مشاغل دانش‌بنیان، ارائه تسهیلات منوط بر داشتن مهارت و ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با صنعت تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، نشست مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت در سالن کنفرانس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*نوروزی: دولت دیگر جایی برای استخدامی ندارد

دبیر مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف مردم علی آبادکتول و بخش کمالان ضمن تبریک هفته ملی مهارت و تقدیر از زحمات مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان، گفت: مشاغل دانش بنیان با توجه به شرایط موجود باید گسترش یابد و نیاز گسترش مشاغل دانش بنیان، مهارت است.

رحمت‌اله نوروزی افزود: دولت دیگر جایی برای استخدامی ندارد و باید رویکرد جامعه به سمت مهارت آموزی و مشاغل دانش‌بنیان رود.

نوروزی تصریح کرد: قبل از پرداخت هر گونه تسهیلات اشتغال‌زا باید افراد مهارت‌های لازم شغل را طی کنند.

وی همچنین افزود: مجمع نمایندگان استان حمایت خود را از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام می‌دارد تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از پیش بالنده‌تر و پویا باشد.

* سنگدوینی: دانشگاه‌ها به حوزه مهارت ورود پیدا کنند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: آموزش‌های مهارتی نقش موثری را در ایجاد اشتغال دارد و افراد پس از کسب مهارت‌های فنی در کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با دریافت تسهیلات به صورت خوداشتغالی کسب درآمد داشته باشند.

رمضانعلی سنگدوینی افزود: ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت ضعیف است و باید دانشگاه‌ها به حوزه مهارت ورود پیدا کنند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاوه بر کسب مباحث آکادمیک، مهارت‌های لازم را فرا بگیرند.

سنگدوینی گفت: مهارت آموختگان چون توانمندی لازم را جهت ایجاد شغل دارند به فکر استخدام در دستگاه‌های دولتی نیستند.

* حسینی‌طلب: ارائه 630 حرفه آموزشی در گلستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در ابتدا ضمن خیر مقدم به نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ماموریت‌ها و سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطالبی را ارائه کرد.

سید علیرضا حسینی‌طلب همچنین گفت: در سال گذشته 630 حرفه آموزشی در استان ارائه شده است.

حسینی طلب افزود: در چهار ماهه سال جاری با توجه به تعطیلی کارگاه‌های آموزشی به علت شیوع بیماری کرونا توانستیم 7 هزار و 84 نفر از علاقمندان به آموزش‌های مهارتی را آموزش دهیم.

وی همچنین گفت: افزایش تعداد مهارت آموختگان و نیز افزایش سرانه آموزش‌های مهارتی در استان نشان از گسترش فرهنگ مهارت آموزی در استان گلستان دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در ادامه گفت: سه انتظار مهم را از مجمع نمایندگان استان داریم که نیازمند پیگیری است.

حسینی‌طلب در این خصوص گفت: افزایش اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در فصل آموزش قانون بودجه سال 1400 کل کشور از 1/6 به 3 درصد، حمایت همه جانبه در قانون برنامه هفتم توسعه کشور از حوزه مهارت آموزی با تصویب پیشنهادات سازمان متبوع و این اداره کل، اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در حوزه فرهنگی آموزشی با پیشنهادات این اداره کل و سازمان متبوع برای اصلاح آموزشی بودن این سازمان، انتظارات این اداره کل از مجمع نمایندگان استان است.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده گرگان و آق قلا در مجلس مشاغل دانش بنیان مهارت اشتغال کل آموزش فنی و حرفه ای استان مجمع نمایندگان استان مشاغل دانش بنیان استان گلستان مهارت آموزی دانشگاه ها حسینی طلب اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد

مجید نصیری گفت: ۲۵۴ هزار و ۵۵۹ نفر ساعت از این آموزش‌ها در واحدهای فنی و حرفه‌ای برادران و ۱۵۹ هزار و ۷۶۹ نفر ساعت در واحدهای خواهران شهرستان ارائه شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی به ۹هزار و ۸۴ نفر ساعت دانشجو و۸۳ هزار و ۷۲۳ نفر ساعت دانش‌آموز ارائه شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین بیان کرد: ۱۲ هزار و ۴۸۰ نفر ساعت از ساکنان مناطق روستایی، ۱۶۶ هزار و ۴۰۳ نفر ساعت متقاضیان مهارت آموزی و ۳۹ هزار و ۹۳ نفر ساعت شاغلان بنگاه‌های اقتصادی پارسال در آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای خمین شرکت کردند.

نصیری گفت: پارسال ۱۸ هزار و ۲۹۱ نفر ساعت در پادگان و ۳۸ هزار و ۷۸۷ نفر ساعت در ندامتگاه آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین اضافه کرد: یک‌هزار و ۳۲۲ نفر دوره مهارت آموزی هم در سال جاری در واحد برادران خمین ارائه شد.

وی، هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای را گسترش توانایی‌ها و دانش افراد جویای کار و حتی شاغلین بیان کرد و افزود: آموزش و پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دستور کار است.

نصیری گفت: این فرآیند از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، صنایع و صنوف، دانشگاه، زندان و پادگان‌ها و همچنین آموزش در بخش غیردولتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد انجام می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین یادآور شد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به تامین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت‌های فنی جامعه اقدام می‌کند و همچنین در کنار فعالیت آموزشی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی را نیز انجام می‌دهد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ شهر، ۲ بخش و هفت دهستان ساکن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب