Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@21:12:35 GMT

اهل بیت نیازی به تشریفات اضافه ندارند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۰۸۴

اهل بیت نیازی به تشریفات اضافه ندارند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اطعامی که در ماه محرم همه ساله انجام می گرفت امسال با توجه به شیوع کرونا، نباید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان ضمن تقدیر از فعالیت این ستاد اظهار کرد: درست است که امروزه درگیر مسائل اقتصادی هستیم اما خدا را شاکریم که خیرین با توجه به این شرایط از میزان کمک رسانی های خود کم نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به‌گفته کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهانی ها در دو سال گذشته بیشتر از ۳۰ درصد کمک های خود را نسبت به سال‌های گذشته افزایش داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه در محرم سال جاری می‌توانیم مبالغ قابل ملاحظه ای را برای بازسازی عتبات عالیات از خیرین دریافت کنیم عنوان کرد: اطعامی که در ماه محرم همه ساله انجام می گرفت امسال با توجه به شیوع کرونا، نباید انجام شود و خیرین می توانند این پول ها را صرف فقرای شهر و محلات خود و توسعه و بازسازی حرمین شریفه در عراق کنند.

به جای تشریفات اقدامات فرهنگی را دنبال کنیم

آیت الله طباطبایی نژاد در خصوص به کارگیری تشریفات گران قیمت برای اهل بیت (علیهم السلام) تاکید کرد: اهل بیت نیازی به تشریفات اضافه ندارند و لزومی ندارد برای فرش کردن صحن ها از فرش های دستباف استفاده شود چرا که اهل بیت و امامان اینگونه خرجهای اضافه را اسراف می دانند.

وی افزود: ما می‌توانیم بسیاری از کمک های مردمی را به جای خرید فرش دستباف، صرف فعالیت و آموزش های فرهنگی کنیم تا مردم با اهل بیت و سیره زندگی آنان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان با اشاره به روایتی از امام باقر علیه السلام تاکید کرد: اگر توفیق شده است تا برای رضای خدا قدمی در راه خدا برداریم نباید طلبکار خداوند شویم و در قبال آن باید شکر خدا را به وفور به جای آوریم.

بیش از سه میلیون آجر و ۲ هزار و پانصد تن سیمان برای صحن حضرت زهرا(س) فرستاده شد                                                                       

در ادامه مصطفی نوریان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در تشریح اقدامات چهارساله این ستاد اظهار کرد: در سال ۹۵ ابتدا ساختمانی را برای این ستاد در خیابان باهنر تهیه  و با به کارگیری نیروهای با انگیزه فعالیت این ستاد را آغاز نمودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ موفق شدیم ۵۰۰ هزار قالب آجر، ۲۰۰ تن سیمان سفید و سیاه، هزار و دویست متر سنگ و چهار تخته فرش نفیس خاص برای چهار ایوان طلای حرم‌های سامرا، کاظمین، کربلا و نجف تهیه کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان اضافه کرد: در سال ۹۶ چهار درب به ارزش یک میلیارد و ششصد میلیون تومان برای حرم امامین عسکرین در سامرا ساخته شد که یکی از خانواده‌های شهدا هزینه ساخت این در‌ها را متقبل شد، همچنین بیش از ۱۵۰۰ متر فرش نفیس دستباف برای صحن حضرت زهرا در آران و بیدگل شروع به بافت شد که امروز بافت این فرش ها به پایان رسیده است.

نوریان عنوان کرد: تا امروز بیش از ۳ میلیون آجر و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن سیمان برای صحن مطهر حضرت زهرا(س) فرستاده شده تا این صحن آماده سازی شود و گفتنی است باقی مانده های این آجرها برای صحن حضرت زینب(س) در حال دپو شدن است.

وی با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص مناطق آسیب دیده کشور، تصریح کرد: برای زلزله سرپل ذهاب ۱۰ موکب به مدت سه ماه در استان کرمانشاه مستقر بودند که سبب شد مردم و مسئولان استان کرمانشاه از اعضای این موکب‌ها تقدیر به عمل آورند، همچنین در سال گذشته ۸۰ موکب در استان‌های سیل زده خوزستان، لرستان، گلستان و سیستان و بلوچستان مستقر شدند تا به  مناطق و مردم آسیب‌دیده بپردازند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در خصوص فعالیت موکب های اربعین این ستاد گفت: در سال ۹۵ با ۱۵ موکب به پیشواز اربعین رفتیم که این تعداد در سال ۹۷ به ۷۰ موکب رسید و ما بیش از ۵ برابر ظرفیت خود خدمات رسانی کردیم، همچنین در سال ۹۸ بیش از ۱۱۰ موکب را به مناسبت اربعین برپا کردیم و توانستیم بیش از شش برابر ظرفیت خود خدمات رسانی کنیم.

نوریان با اشاره به اقدامات این ستاد برای مبارزه با کرونا در استان اصفهان عنوان کرد: در بحث کرونا ۱۰۰ موکب در استان اصفهان، در زمینه‌های خدمات مومنانه و ضدعفونی به خدمت رسانی پرداختند و در این مورد بنا به فرمایش رهبر انقلاب آتش به اختیار عمل کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عاشورا محرم امام جمعه اصفهان کرونا ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان برای صحن اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمیر نصری: رفتار امیلیانو مارتینز آزارم می‌دهد چون او قبلاً شخصیتی آرام و خجالتی داشت

نصری می‌گوید مارتیتز دروازه‌بان خوبی است و نیاز ندارد با این حرکات جلب توجه کند.

طرفداری | سمیر نصری از رفتارهای امیلیانو مارتینز انتقاد کرده است.

سمیر نصری، هافبک هجومی سابق آرسنال، در مصاحبه‌ای با "کانال پلاس" از رفتارهای امیلیانو مارتینز، دروازه‌بان آرژانتینی استون ویلا انتقاد کرده است. مارتینز که به خاطر حرکات تحریک‌آمیز خود در دنیای فوتبال مشهور است، اخیراً در پیروزی استون ویلا مقابل لیل در لیگ کنفرانس اروپا، بار دیگر با حرکات خود جنجال‌برانگیز شد. مارتینز که مهارت پنالتی‌گیری او به آرژانتین کمک کرد تا به افتخار کوپا آمریکا و قهرمانی جهان در قطر ۲۰۲۲ دست پیدا کند، اکنون در استون ویلا بازی می‌کند. او قبل از پیوستن به ویلا در سال ۲۰۲۰، ۱۰ سال در آرسنال (2010 تا 2020) حضور داشت هر چند او در این مدت به طور قرضی در تیم‌های دیگر بازی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: همان همیشگی؛ امیلیانو مارتینز بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها انتقاد سمیر نصری از امیلیانو مارتینز

در زمان حضور مارتینز در آرسنال، او را شخصیتی آرام و خجالتی می‌دانستند، اما اکنون به خاطر رفتار خصمانه خود که هم بازیکنان و هم هواداران حریف را عصبانی می‌کند، مشهور است. مارتینز با وجود اینکه به خاطر این کارها شهرتی پیدا کرده که می‌تواند او را به دردسر بیندازد، هیچ عذرخواهی نمی‌کند، اما نصری این سوال را مطرح می‌کند که چرا این بازیکن ۳۱ ساله احساس می‌کند که باید برای دوربین‌ها بازی کند. نصری، ملی‌پوش سابق فرانسه که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ سه سال در آرسنال بازی می‌کرد، دراین‌باره می‌گوید:

رفتار او من را آزار می‌دهد چون او قبلاً اینطوری نبود. من او را از زمانی که خیلی جوان بود در آرسنال می‌شناختم، خیلی خجالتی بود و شخصیت آرامی داشت و حالا این رفتارها به عادت او تبدیل شده است. یک شوت را دفع می‌کنی، نیازی نیست با گفتن "هیس" به حریف توهین کنی. او نیازی به این کارها ندارد. با مهارهای قاطعانه‌ای که انجام می‌دهد، مثل مهار ضربه راندال کولو موانی یا مهار ضربات پنالتی مقابل فرانسه، یا امشب... او واقعا نیازی ندارد که "هیس" بگوید تا مردم در مورد او صحبت کنند.

مارتینز در مقابل لیل دو کارت زرد دریافت کرد اما اخراج نشد، زیرا یکی در وقت عادی و دیگری در ضربات پنالتی بود. با این حال، انتظار می‌رود که او محروم شود و بازی رفت نیمه‌نهایی ویلا مقابل المپیاکوس را در لیگ کنفرانس اروپا از دست بدهد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • سمیر نصری: رفتار امیلیانو مارتینز آزارم می‌دهد چون او قبلاً شخصیتی آرام و خجالتی داشت
  • رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است
  • دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • انتقاد شدید از ستاره بارسا: عجب احمقی هستی!
  • خدمات تشریفات فرودگاه در پرواز تهران به استانبول
  • (تصاویر) تشریفات خاص برگزاری جشن عروسی صائبین مندایی