Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مالمیر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های مرتبط، مراتب ثبت این آثار فرهنگی‌تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: آثار تاریخی ثبت شده شامل ۱۵ تپه تاریخی در تویسرکان و یک حمام تاریخی در همدان است.

مالمیر اضافه کرد: محوطه باستان‌شناختی شوق آباد، تپه گبری آریکان، تپه حاجی‌آباد تپه آرزووج، تپه باستان‌شناختی خروس کلنجان، تپه باستان‌شناختی غرب میان‌جاده، تپه باستان‌شناختی فرسفج ۲، تپه قلعه شیخ، تپه قلعه قاضی، محوطه باستان‌شناختی گروات روستی فریازان، تپه باستانی جیجان کوه، تپه محمودآباد، تپه اعشان، تپه علی ناصر و تپه نجف‌آباد در شهرستان تویسرکان و حمام سیدان واقع در شهرستان همدان پس از تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است که بیش از یک هزار مورد از آنها ثبت ملی شده اند.

غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی، آرامگاه استرومردخای و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی، گردشگری و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

آبشار و سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، سراب گیان و گاماسیاب، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

برچسب‌ها تویسرکان همدان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تویسرکان همدان میراث فرهنگی تویسرکان همدان میراث فرهنگی باستان شناختی تپه باستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم

دادستان زنجان پس از به خط کردن مسئولان استانی برای نجات سه پل تاریخی و ساماندهی بستر زنجانرود، استاندار زنجان را مجبور کرد تا ۱۵ خرداد به مسئولان استانی فرصت دهد که وضعیت ظاهری این پل تاریخی را تا ۱۵ خرداد حل کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، 10فروردین امسال بود که تسنیم زنجان گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از 100 ساله منتشر کرد و روی خط خروجی این رسانه رفت؛ همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط کند و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کند؛ اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند. عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

در ادامه، دادستان زنجان 29 فروردین ماه، بعد از رژه نیروهای مسلح زنجان، استاندار و مسئولان استانی را به خط کرد و همگی از حاشیه زنجانرود و سه پل تاریخی زنجان (میربهاءالدین، حاج محمد و سردار) بازدید کردند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

در همان بازدید اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان خطاب به استاندار گفت: برای ساماندهی پیرامون پل‌ تاریخی میربهاءالدین باید نخست یک کانالی قرار بگیرد تا فاضلاب را هدایت کند. ریخته شدن فاضلاب به اطراف این پل‌ تاریخی سبب شده است که وضعیت این پل اینطور دیده شود.

در ادامه محسن افشارچی استاندار زنجان در همین بازدید تأکید کرد: تا 15 خرداد باید پیمانکار مربوطه یک کانالی را برای هدایت فاضلاب درست کند؛ دفتر فنی استانداری هم پیگیری این امورات است.

حال پیش از ظهر امروز مجدداً جلسه هماهنگی پروژه گردشگری زنجانرود و ساماندهی بستر رودخانه با حضور مسئولان استانی برگزار شد. در این جلسه بهروز عباسی دادستان زنجان به حل مشکل بستر رودخانه زنجانرود و احیای سه پل تاریخی در این مسیر تأکید کرد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • امروز درگیری حکومت ها در عرصه جنگ فرهنگی و شناختی است
  • میدان اصلی کارزار ما با دشمن، مراکز علمی و دانشی است