Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@06:26:54 GMT

فاز دوم شرکت فولاد روهینا جنوب افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۱۶۸

فاز دوم شرکت فولاد روهینا جنوب افتتاح شد

خبرگزاری آریا - فاز دوم شرکت فولاد روهینا جنوب دزفول بصورت ویدیو کنفرانس در ارتباط با رئیس جمهور و با حضور علیرضا شهیدی و خداداد غریب پور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان، نهم مردادماه 1399 در شهرستان دزفول به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرنگار روابط عمومی، علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح اظهار داشت: فاز دوم شرکت فولاد روهینا با محصولات شمش فولاد و سازه کربنی به ظرفیت 450 تن و تولید 450 تن میلگرد آژدار بصورت کلاف و شاخه‌ای در سال امروز به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این فاز با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال و 150 میلیون دلار، معادل 26 میلیارد ریال از بانک‌ های عامل سازمان صمت و با مساحتی حدود 361 هزار و 801 متر مربع و با توان برق 65 مگابایت برق به بهره برداری رسیده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این فاز 400 تن بصورت مستقیم و دو هزار تن بصورت غیرمستقیم مشغول بکار می شوند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ادامه اظهار داشت: فاز اول کارخانه فولاد روهینا که در سال 1395 به بهره‌برداری رسید با وارد کردن شمش فولاد بصورت آماده به تولید میلگرد و نورد می‌پرداخت که خوشبختانه با افتتاح فاز دوم با وارد کردن آن شمش فولاد هم در این کارخانه تولید می‌شود.
وی افزود: این تکنولوژی تا به حال در خاورمیانه فعال نبوده و به علت آنکه با نورد گرم آهن قراضه به سمت تولید مستقیم میلگرد می‌رود، 30 درصد انرژی کمتر صرف می‌کند که صنعت سبز به شمار می‌آید.
استاندار خوزستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: هر سرمایه‌ گذاری که بتواند شغل و سرمایه برای استان ایجاد کند قطعا از آن حمایت خواهیم کرد؛ طرح‌ های فولادی دیگر نظیر طرح کارخانه مگا مدول آهن اسفنجی (زمزم 3) فولاد خوزستان، یک میلیون تنی فولاد اندیمشک، یک‌ و نیم میلیون تنی خرمشهر و طرح توسعه شادگان در دست اقدام است و برخی از آن‌ ها امسال افتتاح خواهند شد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهره برداری فولاد روهینا فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید در صنعت فولاد کشور

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای نادر سلیمانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنعت فولاد افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جز آخرین کشور‌های تولیدکننده فولاد بودیم و در رتبه ۱۲۰ جهانی قرار داشتیم، اما امروز با افزایش توان تولیدی، توانسته ایم از کشور‌هایی مانند فرانسه و ایتالیا پیشی بگیریم. سلیمانی در این باره می‌گوید: این یکی از دستاورد‌هایی است که در صنعت فولاد کشور به همت تولیدکنندگان رقم خورده است، همچنین ۴۵ میلیون تن ظرفیت بالقوه تولید فولاد کشور است که امسال ۳۳ میلیون تن آن تولید شده است. به گفته فعالان صنعت فولاد کشور، تولید داخلی در این صنعت دو برابر نیاز داخل است. سعیدیان تولیدکننده فولاد می‌گوید: محصولات فولادی ایران از نظر کیفیت، قابل رقابت با فولاد‌های دنیاست. بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، در یازده ماهه سال گذشته، ۲۹ میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌تر (۱۴۰۱) افزایش ۵ و هشت دهم درصدی را نشان می‌دهد. به گفته یکی از تولیدکنندگان فولاد، ایران زمانی بزرگترین واردکننده فولاد در خاورمیانه محسوب می‌شد، اما هم اکنون جز بزرگترین صادرکننده فولاد دنیا است. با وجود محدودیت‌های انرژی در صنایع، تولیدکنندگان فولاد کشور، برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴، عقب نمانده اند. تولیدکننده دیگری می‌گوید: در حوزه انرژی، برق و گاز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اما با افزایش بهره وری و با مدیریت تولید، توانستیم تولید را افزایش دهیم و مهمتر از آن، سرمایه گذاری‌های جدی در خود تامینی و توسعه داشته باشیم. طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، مجموع صادرات فولاد ایران در یازده ماهه ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ میلیون تن بوده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • بهره برداری از ارتقا شبکه بیتروان پیرسلمان
  • فولاد خوزستان با ویسی به دنبال نجات در لیگ برتر
  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود