Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@01:53:01 GMT

ابوظبی به تهدید آنکارا واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۳۵۸

ابوظبی به تهدید آنکارا واکنش نشان داد

وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات عربی متحده در واکنش به اظهارات وزیر دفاع ترکیه که طی آن امارات را تهدید کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات عربی متحده، امروز (شنبه- ۱ آگوست)، به اظهارات اخیر «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره با کوچک خواندن امارات و اشاره به اقدامات این کشور در لیبی و سوریه تهدید کرده بود که آنکارا در زمان و مکان مناسب امارات را به سزای اعمالش خواهد رساند.

انور قرقاش در حساب توئیتری خود به این اظهارات واکنش نشان داد و نوشت:‌ «اظهارات تحریک‌آمیز وزیر دفاع ترکیه سقوط جدیدی برای دیپلماسی کشورش است. جایگاه منطق توپ‌قاپی، دولت علّیه [عثمانی] و فرمان‌های این دولت، آرشیو تاریخ است زیرا روابط با تهدید و هشدار مدیریت نمی‌شود. توهم‌های استعمارگرایانه نیز در این زمانه جایگاهی ندارند. مناسبت‌ترین [گزینه] آن است که ترکیه دست از دخالت در امور کشورهای عربی بکشد».

ترکیه از حامیان دولت «وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» است که در غرب لیبی قرار دارد در مقابل این دولت، دولت طُبرُق در شرق لیبی است که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات برخوردار است. لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه انور قرقاش حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه درگیری لفظی واکنش لیبی وزیر دفاع ترکیه واکنش نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!

دیوید کامرون با حضور در یک برنامه تلویزیونی در برابر این پرسش مجری که پرسید «اگر کسی کنسولگری انگلیس را بمباران کنند، ما چه کار می‌کنیم؟» گفت: ما یک واکنش خیلی شدید نشان می‌دهیم که مجری در جواب اظهار داشت ایران می‌گوید ما همان کار را کردیم. - اخبار رسانه ها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس با حضور در یک برنامه تلویزیونی  در برابر این پرسش مجری که پرسید «اگر کسی کنسولگری انگلیس را بمباران کنند، ما چه کار می‌کنیم؟» گفت: ما یک واکنش خیلی شدید نشان می‌دهیم که مجری در جواب اظهار داشت ایران می‌گوید ما همان کار را کردیم.

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • وزیر خارجه انگلیس بر سر حمله ایران قفل کرد!
  • تمرکز آنکارا بر تولید قطار سریع السیر!
  • آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • واکنش وزیر امنیت داخلی آمریکا به عملیات «وعده صادق»
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • اظهارات ناامیدانه وزیر صهیونیست پس از حمله مقتدرانه ایران