Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا و استاندار سمنان از کاهش فوتی‌ها و افزایش بهبودیافتگان ترخیص شده در این استان خبر داد و گفت: با وجود وضعیت نسبی رو به بهبود در استان، استان سمنان همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد.

علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: سه شهرستان آرادان، سرخه و مهدیشهر که در وضعیت قرمز قرار داشتند، به وضعیت زرد، تغییر وضعیت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وضعیت در شهرستان گرمسار نیز رو به بهبودی است افزود: استان سمنان از نظر شیوع کروناویروس در مقایسه با چند روز گذشته وضعیت بهتر و با ثبات‌تری پیدا کرده است.

استاندار سمنان از کاهش فوتی‌های ناشی از کووید19 در استان خبر داد و اضافه کرد: تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های استان نیز با کاهش 10 نفری روبرو بوده است ضمن اینکه شمار بهبودیافتگان و ترخیصی‌ها در بیمارستان‌های استان روند بهتری پیدا کرده است اگرچه با وجود این شرایط، استان همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به روند شیوع کروناویروس در کشور و استان همچنان نیازمند همراهی و مساعدت ویژه مردم هستیم و انتظار می‌رود که توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

آشناگر با ابراز خرسندی از افزایش همکاری‌های مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک، در این استان گفت: ستاد مقابله با کرونا در کشور به دنبال تدوین ضوابطی است که بر پایه آن استفاده از ماسک الزامی شده و با آن دسته از افراد که ماسک نپوشند برخورد قانونی خواهد شد.

وی از تاکید بر ممنوعیت اجتماعات و مجالس عزا و عروسی به عنوان دیگر مصوبه این ستاد ملی نام برد و افزود: محدودیت‌های ایجاد شده در شهرستان‌های در وضعیت قرمز و نارنجی استان همچنان برقرار است.

استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن ایام محرم اظهار کرد: قرار است که ستاد ملی کرونا تا پایان این هفته ضوابطی در این راستا تدوین و به هیات مذهبی و متولیان مجالس عزا ابلاغ کند.

آشناگر ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فصل‌الخطاب بودن نظر کارشناسی وزارت بهداشت، انتظار می‌رود که عموم مردم و خصوصا هیئت‌های مذهبی این ضوابط را به طور جدی رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به فصل بازگشایی مدارس در 15 شهریور گفت: قرار است که بسته به وضعیت مناطق مختلف در آن بازه زمانی، مدارس به صورت مجازی، حضوری و یا ترکیبی از این دو بازگشایی شوند.
استاندار سمنان از آمادگی آموزش و پرورش استان برای بازگشایی مدارس متناسب با یکی از این وضعیت‌های سه‌گانه خبر داد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان برای هر سه وضعیت احتمالی آمادگی دارد و در زمان مقرر متناسب با شرایط شیوع کروناویروس، نسبت به بازگشایی مدارس از طریق یکی از این سه راهکار اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سمنان استاندار سمنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان علوم پزشکی شاهرود استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳

تین نیوز

​رییس پلیس راهور فراجا از کاهش حدود ۹.۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امیدوارم که که با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

حسینی به آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشتیم.

وی وضعیت فوتی های حوادث جاده ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی های جاده ای تا سال های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجددا وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز ۲۰ هزار نفر در سال گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در بهبود عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد و گفت: مولفه های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت ها و تلفات را شناسایی کرده و می دانیم که چه اقدامی باید در حوزه های مختلف از جمله راه ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می کند. بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد یاد کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست های ارزی