Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:36:03 GMT

تنور رقابت جف بزوس و ایلان ماسک داغ‌تر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۴۸۱

تنور رقابت جف بزوس و ایلان ماسک داغ‌تر شد

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا مجوز پرتاب و استقرار ماهواره‌های اینترنتی شرکت آمازون موسوم به "پروژه کوئیپر" را که جف بزوس به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا ۱۰ میلیارد دلار روی آن سرمایه گذاری می‌کند، صادر کرد تا تنور رقابت این دو کارآفرین میلیاردر گرم تر از قبل شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا(FCC) به اتفاق آراء پروژه "کوئیپر"(Kuiper) آمازون را تصویب کرده است که بدین معناست که به این غول فناوری اجازه می دهد تا بتواند یک صورت فلکی متشکل از ۳۲۳۶ ماهواره اینترنتی را در مدار زمین مستقر و عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمازون چند ماه پس از معرفی این پروژه در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ از FCC درخواست کرد تا مجوز پرتاب هزاران ماهواره به مدار زیرین زمین را صادر کند. 

هدف پروژه "کوئیپر" مانند پروژه "استارلینک" شرکت اسپیس ایکس، ارائه خدمات پهنای باند ماهواره ای در سراسر زمین است. آمازون امیدوار است با این پروژه به گسترش دسترسی به اینترنت برای خانوارها و مشاغل در مناطق دور افتاده در سراسر ایالات متحده و سراسر جهان کمک کند.

این شرکت در نظر دارد بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای این پروژه که در پنج مرحله مستقر خواهد شد، سرمایه گذاری کند. طبق مجوز FCC، آمازون باید تا سال ۲۰۲۶ نیمی از ماهواره های "کوئیپر" را در مدار زمین مستقر کند و کار استقرار تمام آنها نیز باید تا ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۹ تمام شده باشد.

"راجیف بادیال" معاون فناوری این پروژه گفت: ما در حال انجام یک ابتکار و برنامه باورنکردنی برای ارائه پهنای باند سریع و قابل اعتماد با قیمتی هستیم که برای مشتریان به صرفه خواهد بود.

سامانه های پهنای باند مبتنی بر مدار زیرین زمین مانند "پروژه کوئیپر" چالش های زیادی دارند و ما یک تیم از مهندسان و دانشمندان در کلاس جهانی را گردهم آورده ایم که متعهد هستند چشم انداز ما را برای این پروژه محقق کنند و فضا را به عنوان یک محیط امن و پایدار برای همگان حفظ کنند. 

وی افزود: این امر را با تخصص شگرف آمازون در زمینه شبکه سازی و توسعه زیرساخت ها و توانایی آن در تأمین مالی چنین پروژه های عظیمی ترکیب کنید. من نسبت به تأثیراتی که می توانیم برای جوامع داشته باشیم، خوشبین هستم.

FCC در مجوز خود همچنین از برنامه های آمازون برای جلوگیری از مشکل رو به رشد زباله های فضایی سوال کرده است و آمازون نیز می گوید برخلاف استاندارد ۲۵ ساله ناسا، ماهواره های خود را ظرف ۳۵۵ روز پس از اتمام ماموریت، از مدار خارج خواهد کرد. این شرکت همچنین متعهد شده است که مطابق با دستورالعمل های ناسا در این مورد عمل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جف بزوس ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند

از «فیز»، مدل‌های آب و هوایی علاوه بر پیش بینی وضعیت هوا، می‌توانند به فهم و پیش بینی این مساله کمک کنند که ماهواره‌ها چگونه به رویداد‌های آب و هوایی مانند توفان واکنش نشان می‌دهند.

محققان در موسسه تحقیقات اتمسفری و زمین (INAR) در دانشگاه هلسینکی دریافتند که مدل‌های آب و هوایی امروزی می‌توانند انرژی خارج شده (ساطع شده) از زمین و بازتاب یافته در فضا را که بطور مستقیم بر حرکت ماهواره‌های مدار پایین (LEO) تاثیرگذار هستند، بطور صحیح پیش بینی کنند.

محققان با استفاده از این مدل‌ها، به این نکته پی بردند که ماهواره‌های مدار پایین چگونه به رویداد‌های آب و هوایی مانند گردباد‌های استوایی با ابر‌های بلند و بازتابی، پاسخ می‌دهند. نتایج این تحقیق به تازگی در نشریه «تحقیقات ژئوفیزیک» منتشر شده است.

آنها در این کار پژوهشی از مدل‌های آب و هوایی عددی استفاده کردند که شبیه‌ساز‌های رایانه‌ای پیچیده‌ای هستند که شرایط اتمسفری آینده را بر اساس مشاهدات کنونی و قوانین فیزیک پیش بینی می‌کنند.

اهمیت این یافته‌ها در پتانسیل آنها در ارتقای ردگیری و کنترل ماهواره‌ها نهفته است که این مساله می‌تواند کارآمدی و قابلیت اعتماد به عملیات ماهواره‌ای را بهبود بخشد.

صنم مطلق‌زاده مولف اصلی این مطالعه گفت: شناخت اینکه وضعیت آب و هوا چه تاثیری بر ماهواره‌ها دارد، موجب ارتقای دقت سنجش و اندازه‌گیری‌های ماهواره‌ای مورد استفاده در مطالعات آب و هوایی می‌شود. این یافته‌ها به یک چالش مهم در قابلیت اعتماد به داده‌های ماهواره‌ای رسیدگی می‌کند که همانا تعیین مدار دقیق ماهواره‌ای است که رویداد آب و هوایی بر آن تاثیر دارد.

ماهواره‌ها نقش مهمی در نظارت بر گیاهان، ردگیری منابع آبی و نظارت بر تغییرات یخچال‌های طبیعی از طریق روش‌های اندازه‌گیری مختلف دارند. شناخت بهتر حرکت و جابجایی ماهواره‌ها همچنین می‌تواند به کار نظارت بر آب و هوا و مدیریت فجایع کمک کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند