Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:21:14 GMT

هنرستان هنرهای زیبا در مازندران تأسیس می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۷۱۷

هنرستان هنرهای زیبا در مازندران تأسیس می‌شود

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع با بیان این که در حال حاضر ۴۲ هنرستان هنرهای زیبا در ۲۷ استان فعال هستند، گفت: بیش از ۶ هزار هنرجوی این مدارس در رشته‌هایی از قبیل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، سینما، موسیقی و انیمیشن مشغول تحصیل هستند. اما مازندران از این امکان و فرصت محروم بود که با تلاش‌های استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش  و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، برای نخستین بار صاحب هنرستان هنرهای زیبا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متولی اصلی رشته‌های هنری در حوزه‌های نقاشی، گرافیک، موسیقی، سینما و تئاتر، وزارت فرهنگ و ارشاد است. بنابراین هنرستان مربوط به این رشته‌ها باید با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد تأسیس شود که در این راستا طی انجام رایزنی‌های لازم با استاندار محترم و مدیرکل آموزش و پرورش استان، خلاء وجود یک هنرستان در استان احساس و تصمیم بر تاسیس آن گرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از این اقدام، تأسیس یک مرکز پایه آکادمیک در استان است که استعدادهای هنری در جهت مطلوب تقویت شوند. چرا که هنرستان هنرهای زیبا در سایر نقاط کشور نیز مورد استقبال گسترده خانواده و جوانان قرار گرفته است.

  زارع با اشاره به برنامه‌های توسعه آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: یکی از مواردی که در قانون پیش‌بینی‌شده تأسیس هنرستان‌های وابسته است. چراکه برخی از رشته‌ها فقط در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای تخصصی قرار دارد.

وی افزود: هنرستان هنرهای زیبا دولتی است و هنرآموزان بدون پرداخت هزینه می‌توانند از خدمات آموزشی آن بهره‌مند شوند. پس از پایان دوره تحصیلی هم نهایتا دیپلم خود را با امضای مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش مازندران دریافت خواهند کرد.

او با بیان این که مهم‌ترین زیرساخت در حوزه‌های فرهنگی و هنری، آموزش است، بیان کرد: وظیفه اصلی این هنرستان پرورش استعدادهای هنری و ارتقاء آنان به هنرمند است. نیازهای فرهنگی جامعه امروز ما شامل ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تربیت هنرمند متعهد، تأکید بر فرهنگ ایرانی و اسلامی، شناخت هنرهای ایرانی، شناخت و کشف استعدادهای هنری و آموزش هنرهای مدرن و منطبق با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است. پرورش هنرمند در تراز جمهوری اسلامی برای آینده کشور در مقابله با هجمه‌های دشمنان ضروری است.

به گفته این مسئول پس از اخذ مجوزهای نهایی از وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این هنرستان در سال جاری کار آموزش خود را آغاز خواهد کرد.

برچسب‌ها معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مازندران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مازندران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد هنرستان هنرهای زیبا آموزش و پرورش رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار