Web Analytics Made Easy - Statcounter

مزگی‌نژاد گفت: ضعف مدیریت و عدم اعتقاد نگاه به درون بعضی از مدیران باعث شده مشکلاتی را پیش رو داشته باشیم که تنها راه‌حل مشکلات به یقین رسیدن اتکای به درون است تا بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خاورستان، پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عید قربان، اظهار کرد: تحریم‌ها گرچه یک سند است و ممکن است علیه یک سری کشورها به کار برده شود اما این سند یا دستور تحریم کشورها نیاز به یک پشتیبانی و عملیات روانی دارد که این عملیات روانی بتواند اجرای تحریم‌ها را موثر واقع کند و ذهن افرادی که مورد تحریم قرار می‌گیرند را به سمتی ببرد که تحریم‌ها شما را به سمت شکست و نابودی خواهد بُرد و مقام معظم رهبری از این عملیات روانی تحت عنوان تحریف نام بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر این عملیات روانی بتواند موثر واقع شود طبیعتا تحریم‌ها اثر خود را در جوامع مورد نظر خواهد گذاشت اما اگر این تحریف به نتیجه نرسد و مردم یا افرادی که در جامعه حضور دارند عاقلانه و آگاهانه تصمیم بگیرند و خیلی تحت تاثیر عملیات روانی دشمنان قرار نگیرند طبیعتا تحریم‌ها به هدف خودش نخواهد رسید.

مزگی‌‌نژاد تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در چند سال گذشته مطرح کردند بحث اتکای به درون برای ایشان خیلی مهم بود چون ما توانمندی، نیروی انسانی و تکنولوژی داریم و نیاز به یک همت و اراده قوی است.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری مشکلات اقتصادی را در سه بخش تحریم، ضعف مدیریتی و شیوع کرونا بیان کردند، افزود: اگر ما ضعف مدیریتی خود را در کشور برطرف نکنیم و سال‌ها ادامه دهیم به خیلی از مسائلی که مورد نظر است نخواهیم رسید.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که ضعف مدیریتی یکی از مسائل مهم است، گفت: در قدم اول قوه مجریه که کار اجرایی انجام می‌دهد حتما باید همت قوی داشته باشد، مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه با بررسی و تصویب قوانین موثر در این مسیر می‌تواند کارکرد مهمی داشته باشد و قوه قضائیه نیز در رابطه با تخلفات و مفاسدی که اتفاق بیفتد می‌تواند کارکردهای خوبی را نشان دهد که تاکنون نیز نشان داده است.

مزگی‌نژاد تصریح کرد: ضعف مدیریت و عدم اعتقاد نگاه به درون بعضی از مدیران باعث شده مشکلاتی را پیش رو داشته باشیم که تنها راه‌حل مشکلات، به یقین رسیدن به اتکای درون است تا بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم.

وی به خسارت‌های ناشی از برجام اشاره کرد و افزود: با توجه به مقدار مواد هسته‌ای که داشتیم امنیت ملی داشتیم و هنگامی که این مواد هسته‌ای از کشور خارج شد یک خسارت جدی دیدیم و خسارت دیگر این که مدیران و دست اندرکاران کشور دچار یک امنیت روانی دشمن شدند و دشمن توانست در سایه تحریم‌ها طوری موقعیت‌ها را رقم بزند که احساس مدیران و مسئولان کشور این بود که راه چاره‌ای جز مذاکره با دشمن نیست که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند "راه حل مبارزه با تحریم‌ها تسلیم شدن و نشستن با دشمن نیست".

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تحریم‌ها یک فضایی را به وجود آورد که با سوءاستفاده‌های اقتصادی به ویژه مفاسد اقتصادی روبه رو شد و طبیعتا وقتی نظارت نشد و پرونده‌های مفاسد اقتصادی در سایه این‌که ما می‌خواهیم یک کاری را برای کشور انجام دهیم، تشکیل و احتکارهایی رقم خورد و معاملاتی را انجام دادند که امروز ما آسیب‌های آن را در جامعه می‌بینیم، قیمت‌های افسار گسیخته‌ای که بالا رفت و مسکن که یکی از احتیاجات ضروری جامعه است دچار نوسانات شدید شد و به ازدواج‌‌ها که نیاز به احتیاجات اولیه مانند مسکن دارد، لطمه خورد و می‌بینیم بر همین اساس پرونده‌های طلاق هم افزایش داشت و ما آسیب‌های زیادی دیدیم و این آسیب‌ها باعث نمی‌شود که آنها را از جانب تحریم‌ها دید بلکه بخشی مربوط به ضعف مدیریت‌ها و بخشی مربوط به شیوع ویروس کرونا است.

مزگی‌نژاد با اشاره به سخنرانی قبلی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان از دولتمردان خواستند که این سال آخر را با قدرت تمام کار کنند و این به اعتقادات درونی افراد برمی‌گردد که آیا اعتقادی به ادامه مسیر خود دارند یا نه، دولتمردان با بیان اینکه "چون سال آخر است و ما نخواهیم بود" کشور را به رکود بکشند که در بعضی از بخش‌ها هم دچار رکود شدند که عکس‌العمل مقام معظم رهبری را به دنبال داشت.

وی افزود: احساس و خدمت به انقلاب اسلامی و مبانی آن و از طرفی تکلیفی که قوانین اسلامی بر دوش ما گذاشته است تا لحظه‌ی آخری که جایگاهی را در دست داریم باید خدمت صادقانه داشته و کوتاهی نکنیم چراکه در دنیا مورد ارزیابی مردم قرار می‌گیریم و از دولتمردان می‌خواهیم به داد جامعه ما برسند و با چشم بینا کار کنند و فکر کنند برای خانواده خود کار می‌کنند و حقوقی که از بیت المال می‌گیرند برای این است که مشکلات مردم را برطرف کنند و اگر کوتاهی کنند در دنیا و آخرت مشکلاتی را خواهند داشت.

مزگی‌نژاد یادآور شد: دولتمردان با توجه به اختیارات و شناختی که از کشور دارند این سال آخر خدمت خود یک کارنامه‌ای را نشان دهند که هنگامی که رفتند مردم از آنها تشکر کنند نه این‌که پشت سر آنها گلایه‌هایی اتفاق بیفتد و شایسته انقلاب اسلامی نیست که دولتی که دارد خداحافظی می‌کند مردم از رفتن او خوشحال شوند بنابراین درخواست ما این است که جناح‌بازی و برون‌گرایی را کنار بگذارند و یک کارنامه‌ای را نشان دهند که باقیات و صالحات برای آنها باشد و مردم نیز از این مسیر عبور کنند و یک امیدی را به دست آورند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: انقلاب اسلامی مسیر خود را طی می‌کند و اگر دشمنان بخواهند تحریف در کنار تحریم، جامعه را ملتهب کنند و دولتمردان به نوعی ذهن مردم را به سمتی ببرند که مشکلات ما مربوط به تحریم‌ها است و تنها راه حل ما مذاکره است، نتیجه نداده است؛ دولت‌های دیگر هم بودند که مذاکره کردند و دیدند که نتیجه ندارد و در حال حاضر نیز سراسیمه و نگرانی دشمن به دلیل آسیب دیدن آن از ما است و ما مسیر درستی را رفته‌ایم.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مقام معظم رهبری فرمودند که با ظهور خورشید عظیم عالم امام زمان (عج) بتوانیم یک مسیری را طی کنیم که مورد رضای خدا و خلق خدا باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل سیاسی مقام معظم رهبری عملیات روانی تنها راه حل مزگی نژاد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده «محفل امام حسنی ها» برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام منصور باقربیک در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص «محفل قرآنی امام حسنی ها» اظهار کرد: بعد از سال‌ها، سرانجام انتظار به سر آمد و یکی از بزرگترین محافل قرآنی در سطح کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد.

وی افزود: برگزاری این محفل به برکت فرمایش مقام معظم رهبری بود، که در جمع قرآنی های کشوری فرمودند، «ای کاش محفل‌های قرآنی تقویت شود و ای کاش هر مسجدی یک محفل قرائت قرآن داشت.» این فرمایش ایشان سبب شد، که عزیزان ما در دستگاه‌های فرهنگی به فکر افتادند و الحمدالله در مساجد محافل قرآنی زیادی تأسیس شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع) با یک ایده و فکر خوب فرهنگی و با کار شبانه روزی برگزار شد.

باقربیک گفت: ایده این محفل تقریباً بعد از فرمایش مقام معظم رهبر طرح شد و از زمان طرح ایده دوستان برای اجرای این ایده مهم رفتند و کار کردند و الحمدالله با عنایت الهی و کمک پروردگار این محفل به نحو احسن برگزار شد و من اینجا از همه شرکت کنندگان در این محفل به عنوان بزرگترین محفل قرآنی کشورمان تشکر می‌کنم.

وی گفت: به امید خدا این محفل سنت حسنه‌ای خواهد شد، مانند خیابان غدیر که سنت حسنه‌ای شده و سال به سال بهتر و باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی گفت: این محفل قرآنی نیز به امید خدا سال‌های آینده بهتر، بی نقص تر و باشکوه‌تر برگزار خواهد شد، باشد، که موجبات رضایت امام عصر (عج) فراهم شود.

کد خبر 6064508

دیگر خبرها

  • آیا خواسته مقام معظم رهبری درباره شعار سال «۱۴۰۲» محقق شد؟
  • ایده «محفل امام حسنی ها» برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است
  • دیدار زیاد النخاله با مقام معظم رهبری
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  •  نقش حوزه علم و فناوری در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری
  • دیدار اسماعیل هنیه با مقام معظم رهبری (عکس)
  • حکم مقام معظم رهبری درباره برگشت شخص روزه‌ دار به وطن خویش
  • آیت‌الله سعیدی: شعار سال چراغ راه مسئولان باشد
  • خواندن یک شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور مقام معظم رهبری
  • تیم مدیریتی ایلام در مسیر تحقق شعار سال حرکت می‌کنند