Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: گلزارهای شهدا گنجینه بزرگی از همه داشته‌های ماست که در گسترده به ظاهر کوچک ولی به عمق و وسعت بسیار زیادی است که برای ما توفیق بسیاری است در انقلاب چنین گنیجنه بزرگی داریم.

وی با اشاره به اینکه استان یزد شهدای والامقامی تقدیم انقلاب کرده عنوان کرد: از جمله شهدای بزرگ استان یزد، شهید بزرگوار صدوقی، شهید منتظر قائم و شهیدان پاکنژاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به سه شهید یزدی فاجعه منا اشاره کرد و افزود: فاجعه منا در تاریخ بی سابقه بود که هزاران نفر از زائران حرم امن الهی در یک بی کفایتی بسیار بزرگ، جان خود را از دست دادند و با فجیع‌ترین حالت ممکن، به شهادت رسیدند.

اوحدی با تاکید بر اینکه متأسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی امروز در برابر این فاجعه بزرگ سکوت کرده‌اند عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، نباید این فاجعه هیچ زمانی به فراموشی سپرده شود و حتماً باید ابعاد آن برای مجازات عاملان رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون این حق را برای جامعه ایثارگری در نظر گرفته شده که از برخی خدمات بهره مند شوند و نباید ادارات و نهادها از بهره مندی آنها نسبت به این خدمات محروم شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: قطعاً در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا دیگر شاهد چنین موضوعی نباشیم که مادر سه شهید نتواند از خدماتی که قانون برای وی در نظر گرفته استفاده کند.

کد خبر 4988176

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین عید سعید قربان گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ازدواج بیرجند ماه محرم کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر رضا لاری‌پور ، درباره ابلاغ نرخ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اگرچه هیات‌دولت نرخ تعرفه‌های پزشکی را در اوایل فروردین ماه سال جاری تعیین کرد اما این تعرفه‌ها با تاخیر ۲۳ روزه ابلاغ شد. اما در مجموع تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از اول فروردین ماه سال جاری قابلیت اجرا دارد و آنچه که به عنوان معوقه‌های تعرفه‌های پزشکی به حساب می‌آید لازم است که توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی که توسط دولت ابلاغ می‌شود برای تمام اعضای جامعه پزشکی لازم‌الاجراست، افزود: علیرغم لازم‌الاجرا بودن تعرفه‌های پزشکی ابلاغی، به عنوان حق‌الناس ذی‌نفعان این مولفه به حساب می‌آید.

لاری‌پور ادامه داد: نرخ تعرفه‌های پزشکی امسال و در دولت سیزدهم ۳۵ درصد افزایش یافت. اگرچه نرخ تعرفه ابلاغی از سوی دولت با نرخ تعرفه مصوب شورای عالی بیمه چند درصد اختلاف دارد اما سعی شده جزئیات تعرفه‌های پزشکی مانند «ویزیت»، «هتلینگ»، «جزء فنی» و «جزء حرفه‌ای» متناسب با نرخ تورم کشور افزایش یابد. به طور مثال، افزایش ۴۰ درصدی رشد ویزیت و رشد ۴۵ درصدی جزء حرفه‌ای جزو تلاش‌های افزایش جزئیات تعرفه‌های پزشکی متناسب با نرخ تورم به حساب می‌آید.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی اظهار کرد: بررسی افزایش تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ در مقایسه با افزایش تعرفه‌ها طی یک دهه گذشته بیانگر این است این مولفه‌ها تا پیش از این تا این حد افزایش نداشته است. امیدواریم که با افزایش متناسب تعرفه‌های پزشکی طی سال‌های آتی نیز شاهد نگهداشت و پاسداشت نیروی انسانی نظام پزشکی کشور باشیم.

لاری‌پور درباره نقش بیمه‌ها در پوشش تعرفه‌های پزشکی گفت: یکی از نکات مهم و اساسی در ارتباط با تعرفه‌های پزشکی این است که بیمه‌ها به عنوان عناصر اصلی پرداخت‌کننده موظف هستند که نسبت به پرداخت به موقع اقدام کنند؛ نه اینکه پرداخت‌ها با تاخیرهای چندین ماهه انجام شود. همچنین مردم کمترین نگرانی را به هنگام مراجعه به ارائه دهندگان خدمات سلامت داشته باشند و با پرداخت حق بیمه بتوانند با آرامش خاطر در هنگام بیماری به پزشکان مراجعه کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره نرخ تعرفه‌های پزشکی ایران در مقایسه با سایر کشورها نیز توضیح داد: همچنان نسبت به تعرفه پزشکی سایر کشورهای جهان فاصله داریم. نرخ تعرفه‌های پزشکی ایران با کشورهای همسایه نظیر ترکیه، هند، پاکستان و عراق همواره اختلاف دارد. افزایش نرخ ارزی ماه‌های اخیر نیز سبب شده اختلاف تعرفه‌های پزشکی ایران در مقایسه با کشورهای دیگر افزایش یابد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها بیانگر این است نرخ تعرفه‌های پزشکی کشورهای ترکیه، پاکستان و افغانستان به ترتیب ۱۸، ۸ و ۸ برابر نرخ تعرفه‌های پزشکی کشور ما است. همچنین نرخ تعرفه‌های پزشکی کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق به ترتیب ۳۰ و ۲۵ برابر نرخ تعرفه‌های کشور است.

لاری‌پور افزود: به طور قطع، هزینه‌های ویزیت در کشورهای دیگر نسبت به ایران بالاتر است اما نکته مهم و اساسی این است که کیفیت ارائه خدمات درمانی کشور جزو نقاط قوت و از پایه‌های اساسی احساس آرامش در مردم به حساب می‌آید که با هیچ بدیل دیگری قابل مقایسه و همسانی نیست.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به نرخ تعرفه‌های پزشکی گفت: اگر خواهان رسیدن به تعرفه‌های پزشکی کشورهای دیگر هستیم باید به این نکته توجه کنیم اگر نرخ تعرفه‌های پزشکی طی سال‌های گذشته فریز نمی‌شد و متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یافت، با چالش امروز، مواجه نمی‌شدیم. لذا نسبت به ادوار گذشته، عدد نرخ تعرفه‌های پزشکی که در دولت سیزدهم مصوب شده، قابل قبول و یک افزایش منطقی است.

لاری‌پور ادامه داد: اگرچه نرخ تعرفه‌های ابلاغی با عدد شورای عالی بیمه که با حضور ذی‌نفعان، خبرگان حوزه سلامت، ارائه‌دهندگان خدمات مانند بیمه‌ها و سازمان برنامه و بودجه تصویب شده بود، متفاوت است اما با این اوصاف باید گفت دستاورد تعرفه‌ای حاصل شده است اما با توجه به فریز تعرفه‌ها در سال‌های گذشته و همچنین نرخ تورم، باز هم رشد لحاظ شده تکافوی نیازهای امروز جامعه پزشکی را ندارد.

کد خبر 844833 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم وزارت بهداشت و درمان تعرفه پزشکی

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی که سکوت در برابر شهادت کودکان غزه را محکوم می‌کند
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • چرا عصر زپلین‌ها به پایان رسید؟/ بررسی فاجعه هیندنبورگ
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • فاجعه بزرگ در سردخانه یک فروشگاه زنجیره‌ای در زاهدان
  • هشدار امام درباره سکوت کشورهای اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی
  • ایران در برابر تجاوز متجاوزان سکوت نخواهد کرد
  • انتقادهای گسترده از سکوت رام‌الله و کشورهای عربی در برابر تروریسم شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری
  • ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد آتش‌سوزی انبار دخانیات
  • رضایی: نباید در برابر جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرد