Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریال «دادِستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی محصول مرکز سیمافیلم است که تصویربرداری آن با حضور بازیگران جدید در تهران ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تصویربرداری سریال «دادِستان» که از چهارشنبه یک مرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده بود٬ با ضبط سکانس‌های جدید در تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تازگی هومن برق‌نورد، بهنوش بختیاری، علی سلیمانی، هلیا امامی حمید متقی و امیر کوهخایی جلوی دوربین رفتند.   پیش از این نیز سحر قریشی٬ اصغر نقی‌زاده و علیرضا استادی مقابل دوربین مسعود ده‌نمکی قرار گرفته بودند.   این دومین همکاری هومن‌برق‌نورد با مسعود ده‌نمکی پس از فیلم سینمایی «زندانی‌ها» است. هلیا امامی و علی سلیمانی نیز در اولین همکاری خود با کارگردان سه‌گانه پرمخاطب اخراجی‌ها، جلوی دوربین می‌روند.   بهنوش بختیاری نیز تاکنون در اخراجی‌ها۳، زندانی‌ها و سریال دارا و ندار با ده‌نمکی همکاری داشته است.   بر اساس گزارش سیمافیلم٬ «دادِستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی محصول مرکز سیمافیلم است.   در این سریال که پربازیگرترین سریال مسعود ده‌نمکی به شمار می‌رود، ۲۰ بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون و ۱۰۰ بازیگر تئاتر ایفای نقش می‌کنند. بیشتر تصویربرداری سریال «دادِستان» در ایران و بخشی از آن در خارج از کشور انجام خواهد شد.   فیلمنامه این سریال که فضایی پلیسی و معمایی دارد، بر اساس طرحی از مسعود ‌ده‌نمکی به سرپرستی مسعود ده‌نمکی و تیم نویسندگان کریم خودسیانی و پدرام کریمی به نگارش درآمده است. عوامل سریال «دادِستان» عبارتند از: تهیه‌کننده: محمد خزاعی، کارگردان و سرپرست گروه نویسندگان: مسعود ده‌نمکی، سرپرست گروه کارگردانی:‌ آرش سجادی‌حسینی، مدیر تولید: مصطفی سلطانی، آهنگساز: کارن همایون‌فر،‌ طراح جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، مدیر تصویربرداری: فرشاد گل‌سفیدی، نویسندگان: پدرام کریمی و کریم خودسیانی، مدیر صدابرداری: امیر حاتمی، صداگذار: سید محمود موسوی‌نژاد، مدیر صحنه: فرهاد ترابی، طراح صحنه و لباس: حسین مجد، طراحی و ساخت تصاویر رایانه‌ای: امیر عضدی، طراح جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: کامیار شفیعی، عکاس: کوروش پیرو، مدیر روابط عمومی: حمید یادروج، جانشین تولید: مهدی عبادتی، دستیار اول کارگردان: فرید کلهر، دستیار برنامه‌ریز: عارفه رشیدی، دستیار دوم کارگردان: کمال الدین پیرهادی، منشی صحنه: آتوسا شاه‌سیاه، دستیار تهیه‌کننده: امیرعلی رزاقی، دستیار اول صحنه: علی خزایی، دستیار صحنه: سینا خزایی، دستیار ساخت تصاویر رایانه‌ای: سعید شلیله، دستیار اول لباس: نسیم غضنفرزاده، دستیار لباس: حدیث شعبانی، دستیار اول تصویر: امیدالله وردی، دستیاران تصویر: کیوان محمدی‌نژاد، مهدی منادی و علی نانکلی، دستیاران صدا: علی رحمانی و میعاد کوه‌انداز، مجری گریم: رضا نادی و شیده کردستانی، دستیار جلوه‌های ویژه میدانی، کاووس روزبهانی، دستیاران تولید: خلیلی برکاتی، علی حسین قاسمی، همیار تدارکات: سعید کاظمی جلفایی، حمل و نقل: علی کنعانی، محمد نقوی   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسعود ده نمکی دستیار اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج

همشهری آنلاین: ابوالحسن تهامی در میان انبوه آنونس‌های فیلمفارسی که گفته در اندک فیلم‌هایی که علی نصیریان بازی کرده یک جمله تکراری را برای توصیف او به‌کار می‌برد: بازیگر ارزنده ‌تئاتر. تأکید روی ارزندگی بازیگران تئاتر نسبت به بازیگران سینما به مناقشه ریشه‌داری برمی‌گردد که از مناسبات اداری برخاسته از اداره تئاتر از ادارات وزارت فرهنگ و هنر در خیابان پارس سرچشمه می‌گیرد، اداره‌ای که علی نصیریان مدیر و سال‌ها آدم اولش بود.

وقتی وزارت فرهنگ و ‌هنر در سال۱۳۴۳ با وزارت اول و آخری مهرداد پهلبد تعداد قابل توجهی بازیگران تئاتر به‌عنوان کارمند اداره تئاتر استخدام و حقوق‌بگیر این مجموعه شدند. این بازیگران بدنه هنری نمایش‌های تله‌تئاترهایی بودند که پای ثابت برنامه‌های تلویزیون ملی ایران محسوب و به‌صورت زنده از استودیو اجرا و پخش می‌شد. انشقاق بازیگران همچون خوانندگان بدون مسئله نبود. وقتی با تاسیس رادیو، خوانندگان رادیو را پیرنیا برای گلها دستچین کرد باعث شد که خوانندگانی که محل عرضه آثارشان در اجراهای زنده باشد، مسیر دیگری را در حرفه خود پیش بگیرند و همین جدایی‌ها زمینه بروز تعریف‌های تازه در حرفه‌های هنری شد. بازیگران تئاتر برای انتخاب خود شأن و منزلتی قائل بودند و این ‌شأن را دلیل حضورشان در ساختمان خیابان پارس می‌دانستند و غیبت در تماشاخانه پارس لاله‌زار منهدم شده.

وقتی در دهه ۱۳۴۰ ستارگان سینما شهرتی فراگیر را برابر کمتر دیده‌شدن بازیگران تئاتر در جامعه هنرپیشگی ایران راه انداختند، تمایز بازیگری علمی و مبتنی برآموزش در برابر بازیگری حسی و مبتنی بر غریزه در مجلات هنری بحث داغی شد. وقتی داریوش مهرجویی به ایران آمد تا فیلم بسازد برای ساختن فیلم‌هایی که شبیه «الماس۳۳» نشود راهی اداره تئاتر شد تا بازیگران ۲ تله‌تئاتر معروف را برای ساخت فیلم سینمایی دستچین‌کند. علی نصیریان و عزت‌الله انتظامی شاخص‌ترین بازیگران تئاتر بودند که در میانه دهه ۴۰ با ایفای نقش‌اول فیلم‌های «گاو» و «آقای هالو» سعی کردند تا مرزهای نظری بازیگر را با ستاره به شکل عملی تبیین کنند. اقبال ستاره در تداوم ویژگی‌های شکل‌دهنده ستاره بودنش بوده است و شهرت بازیگر از توانایی‌های فراوانش برای ایفای نقش‌های مختلف.

در دهه ۱۳۵۰ نصیریان بر این اساس هم سرایدار شد و هم ستارخان. هم «مهرگیاه» را بازی کرد و هم «دایره‌ مینا» را. اما کولاک با انقلاب اتفاق افتاد. وقتی صحنه از تئاتر شهر تا سینما شهرقشنگ برای هنرنمایی بازیگران اداره تئاتر فراخ شد. همه بازیگران میانسال فیلم گاو بازیگران نقش‌اول فیلم‌های دهه ۱۳۶۰ شدند. نصیریان به کمک سابقه تئاتری و مهارتش در تحلیل شخصیت و حضور جوانان جویای‌نام و کارگردانان خوشنام توانست مجموعه قابل توجهی از نمونه‌های بازیگری در سینمای ایران را ثبت کند. هنوز بازیش در نقش قاضی شارح در تلویزیون و میرزا نوروز در سینما در میان مردم نقل محافل است. هنوز دیالوگ شبانه ابوالفتح به رضا وایرال می‌شود و گفت‌وگوی مظفرالدین‌شاه با کمال‌الملک می‌چرخد. هنوز شکل انتقامش با کوبیدن مجسمه شاه بر فرق حسین پرورش را به یاد می‌آورند و هم انتظار بی‌سرانجامش برای ملاقات با شاه را در روز باشکوه. اوج این همه شکوه وقتی رقم خورد که نصیریان و انتظامی به لطف وسترن عشایری مسعود جعفری جوزانی و فیلمنامه تراش‌خورده سعید مطلبی روبه‌روی هم قرار گرفتند. داوران پنجمین جشنواره فیلم فجر از میان انتظامی برای عباس‌آقای اجاره‌نشین‌ها و نصیریان برای آقا علی‌یار، جایزه را به داریوش ارجمند تازه‌نفس دادند تا خود را از سرگیجه انتخاب بین اتفاقات ایجادشده توسط بازیگران اداره تئاتر خلاص کنند.

دهه ۱۳۷۰ دهه مهاجرت و کم‌کاری نصیریان با پرکاری دهه ۱۳۸۰ جبران شد. نصیریان در ششمین دهه زندگیش پرکارترین بازیگر بین هم‌نسل‌های خود بود که اغلب کم‌کار و گزیده‌کار و بیکار شده بودند. در میان انواع فیلم‌سینمایی و تله‌فیلم و سریال که در این دهه بازی کرد با بازی در نقش‌اول سریال مناسبتی میوه ممنوعه شهرت فراموش‌شده‌اش را در میان مردم احیا کرد. احترامی که از به‌کار بردن کلمه ارزنده به کلمه استاد تغییر کرده بود.

در دهه ۱۳۹۰ علی نصیریان نخستین‌بار برای فیلم مسخره‌باز جایزه نقش مکمل گرفت. او روی صحنه روبه حاضران اختتامیه سی‌وهفتمین دوره جشنواره فجر از اینکه او را دوم توصیف کردند، گلایه کرد. حرفی که باعث شد همه، تاریخ جشنواره را دوباره مرور کنند. واکنش به این مرور جایزه سال بعد برای فیلم هنوز اکران‌نشده هفت‌بهار نارنج بود.

«نوروز» جدیدترین فیلم این کهنه‌کار سینما و تئاتر است که برنامه نوروزی امسال سینماهاست. مهم‌ترین نکته فیلم حضور خود نصیریان است که هنوز به اندازه همان سال‌های دهه ۱۳۴۰ به بازی و نمایش و سینما عشق دارد. عمرش درازباد.

کد خبر 840954 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها بازیگران سینما و تلویزیون ایران تئاتر سینمای ایران مجله سینمای ایران

دیگر خبرها

  • پشت صحنه کلیپ نوروزی بازیگران زن ایرانی / میکاپ سنگین مریم مومن و یکتا ناصر( فیلم)
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج
  • تغییر چهره شدید هومن برق‌ نورد
  • فیلم| کنایه سریال «زیرخاکی» به دیدار دوستانه مسعود رجوی با صدام حسین
  • از نمایش «طلوع خونین» چه خبر؟
  • پیش فروش نمایش «طلوع خونین» آغاز شد
  • عکس | لاغری شدید هومن برق‌نورد خبرساز شد؛ دلیل لاغری هومن برق نورد چیست؟
  • پست احساسی بهنوش بختیاری برای آزاده نامداری
  • عکس| تصویری از تغییر چهره شدید هومن برق‌نورد
  • (ویدئو) کنایه سریال «زیرخاکی» به دیدار دوستانه مسعود رجوی با صدام حسین