Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، شهبازی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صمت در جلسه بهره مندی بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان قزوین از ابزار‌های نوین تامین مالی در قزوین گفت: پارسال نیاز صنعت ۴۲۵ هزار میلیارد تومان بود که ۳۲۰ هزار میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات پرداخت شد و ۱۰۵ هزار میلیارد تومان هم کسری وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن را در کشور ۳۲ درصد بیان کرد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صمت افزود: باید بتوان از روش‌های غیر تورمی برای پرداخت تسهیلات استفاده کرد.

شهبازی گفت: برای تحقق جهش تولید به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۹۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت نیازمندیم که باید دنبال منابع جدید مالی باشیم تا بتوانیم جوابگوی نیاز‌ها باشیم.

وی افزود: اوراق و بورس از منابع نوین مالی است که می‌تواند مورد توجه صنعتگران و تولیدکنندگان قرار گیرد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صمت گفت: در حال حاضر سهم بنگاه‌ها از منابع غیر بانکی کمتر از ۵ درصد است که باید آن را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

وی افزود: انتشار اوراق، عرضه سهام محصولات، ایجاد انواع صندوق مالی، تأمین مالی جمعی، توسعه لیزینگ‌ها و تأمین منابع زنجیره منابع مالی از روش‌های جدید است و باید بنگاه‌ها را به سمت بهره گیری از این منابع تشویق و هدایت کنیم.

معاون اقتصادی استاندار هم در این جلسه گفت: باید دریافت تسهیلات از بانک‌ها کمتر شود، چون بانک‌ها دیگر نمی‌توانند در تولید نقش آفرینی جدی داشته باشند.

قبادی افزود: بورس می‌تواند بین عرضه کننده و تو لید کننده ارتباط برقرار کند و کار تامین سرمایه را پیش ببرد.

وی اضافه کرد: سرمایه‌های راکد را می‌توان در جامعه به سمت تولید و سرمایه گذاری برد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن سرمایه گذاری پرداخت تسهلات هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز ۳ اردیبهشت با افزایش ۳ هزار و ۹۲۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت تا بازار شاهد روند مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان ثبت شد. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش امروز ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

او افزود: امروز شاهد ورود نقدینگی ۴۲ میلیارد تومانی حقیقی‌ها به بازار سهام بودیم. در جریان معاملات امروز ۵۲ درصد بازار یعنی ۴۱۲ نماد در وضعیت مثبت و ۴۸ درصد بازار به عبارتی ۳۷۴ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. امروز صنعت استخراج کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود و بیشترین خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: از جمله عوامل اثرگذار بر روند امروز بازار سهام را می‌توان روند کاهشی نرخ دلار، تصویب فوریت اصلاح بند س تبصره ۶ قانون، ثبات منطقه و ... نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس