Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از ثبت دوازده اثر تاریخی غیر منقول استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: پرونده ثبت دوازده اثر تاریخی غیر منقول استان قزوین شامل دو محوطه  پیش از تاریخ، یک تپه مربوط به دوره تاریخی، سه تپه مربوط به دوره اسلامی، سه خانه و یک کاشانه تاریخی، یک گرمابه و یک آسیاب و بند تاریخی در جلسه شورای ثبت آثار غیر منقول کشور با حضور معاون میراث‌فرهنگی  و کارشناسان ثبت اداره کل مورد بررسی قرار گرفت و با تایید نهایی اعضای شورا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائلی افزود: این آثار شامل محوطه پیش از تاریخ چهار بنه واقع در منطقه سگزآباد شهرستان بوئین زهرا، محوطه پیش از تاریخ آلو واقع در روستای رادکان شهرستان تاکستان، تپه دوره تاریخی قشلاق واقع در روستای قشلاق شهرستان آبیک، تپه‌های دوران اسلامی شاه‌نظر بوئین‌زهرا، نودهک یک تاکستان و رییس‌المجاهدین آبیک و خانه تاریخی صدرالعلماء واقع در خیابان مولوی، خانه کسمایی میرمیران و ساباط مجاور و خانه تاریخی صادقی‌پور واقع در خیابان عبیدزاکانی، گرمابه پیش‌دره فارسجین شهرستان تاکستان، آسیاب و بند سیدعلیخان قزوین واقع در محدوده باراجین مربوط به دوره قاجار و کاشانه رسولی واقع در روستای گازرخان منطقه الموت مربوط به دوره پهلوی هستند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: با ثبت این ۱۲ اثر تاریخی تعداد آثار ثبتی استان قزوین در فهرست آثار ملی کشور به ۱۴۳۹ اثر افزایش یافت که امیدواریم با تداوم این روند بتوانیم در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی ارزشمند استان گام‌های موثری برداریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی ثبت آثار ملی فهرست آثار ملی مربوط به دوره میراث فرهنگی استان قزوین اثر تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ امروز سه‌شنبه به‌تاریخ ۲۸ فروردین ماه سال جاری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش  قابل مشاهده است.

اسامی معرفی‌شدگان دارا حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشس و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرسwww.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام نمایند.

شایان ذکر است کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

 داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌ها  غیرروزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌های امام صادق(ع)، جامع امام حسین(ع) و علوم انتظامی امین هستند، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، می‌توانند کدرشته‌محل‌های مربوط به دوره‌های روزانۀ فقط دانشگاه‌های مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نیز انتخاب نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • زمان اعلام نتایج آزمون دکتری مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است
  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد