Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو از صرفه‌جویی ۱۵۰ و ۳۲۰ مگاواتی مصرف برق در نتیجه اجرای پویش «به وقت روشنایی» در هفته نخست (یکم تا هفتم مرداد) و دو روز هفته گذشته خبر داد و گفت: پویش در هفته نخست گام موفقی برداشت.

به‌گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "میثم جعفرزاده" افزود:همکاری نیروهای بسیجی با خاموش کردن کولرها و برخی مصرف کننده‌های دیگر به‌میزان ۱۵ دقیقه در بازه زمانی ۱۳ الی ۱۵ روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم مردادماه کاهش مصرف مناسبی تحقق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پویش در هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت، افزود: مقرر شده تا پاداش حاصل از این مدیریت مصرف در پروژهای محرومیت زدایی هزینه شود.
پویش "به وقت روشنایی" حرکتی جمعی است که هدف اصلی آن مشارکت گسترده بسیجیان سراسر کشور در طرح‌های محرومیت‌زدایی است تا با خاموش کردن یک سیستم سرمایشی و یا هر وسیله برقی دیگر فقط به مدت ۱۵ دقیقه در زمانی که به آن‌ها اعلام خواهد شد، از پاداش مدیریت مصرف ایجاد شده، در طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی مشارکت داشته باشند.
پویش با همکاری سازمان بسیج صنعتی کشور و مرکز بسیج وزارت نیرو در حال انجام است و این طرح در مرحله نخست، با مشارکت دو میلیون نفر بسیجی در سراسر کشور پیگیری می‌شود.

 

ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند