Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:27:10 GMT

صرفه‌جویی ۳۲۰ مگاواتی با اجرای طرح پویش

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۱۸۱۱

صرفه‌جویی ۳۲۰ مگاواتی با اجرای طرح پویش

فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو از صرفه‌جویی ۱۵۰ و ۳۲۰ مگاواتی مصرف برق در نتیجه اجرای پویش «به وقت روشنایی» در هفته نخست (یکم تا هفتم مرداد) و دو روز هفته گذشته خبر داد و گفت: پویش در هفته نخست گام موفقی برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت نیرو، «میثم جعفرزاده» از صرفه‌جویی ۱۵۰ و ۳۲۰ مگاواتی مصرف برق در نتیجه اجرای پویش «به وقت روشنایی» در هفته نخست (یکم تا هفتم مرداد) و دو روز هفته گذشته خبر داد و گفت: پویش در هفته نخست گام موفقی برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری نیروهای بسیجی با خاموش کردن کولرها و برخی مصرف کننده‌های دیگر به‌میزان ۱۵ دقیقه در بازه زمانی ۱۳ الی ۱۵ روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم مردادماه کاهش مصرف مناسبی تحقق یافت.

 

فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو با بیان اینکه این پویش در هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت، افزود: مقرر شده تا پاداش حاصل از این مدیریت مصرف در پروژهای محرومیت زدایی هزینه شود.


پویش "به وقت روشنایی" حرکتی جمعی است که هدف اصلی آن مشارکت گسترده بسیجیان سراسر کشور در طرح‌های محرومیت‌زدایی است تا با خاموش کردن یک سیستم سرمایشی و یا هر وسیله برقی دیگر فقط به مدت ۱۵ دقیقه در زمانی که به آن‌ها اعلام خواهد شد، از پاداش مدیریت مصرف ایجاد شده، در طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی مشارکت داشته باشند.


پویش با همکاری سازمان بسیج صنعتی کشور و مرکز بسیج وزارت نیرو در حال انجام است و این طرح در مرحله نخست، با مشارکت دو میلیون نفر بسیجی در سراسر کشور پیگیری می‌شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصرف برق شرکت برق برق هفته نخست وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده جهت از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب می‌باشد که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.

او افزود:کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه می‌باشند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب جهت استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل تیپ ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve مدرنیزه در هد پمپ نمودیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.  

آقای پرشی می‌گوید:  هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل طبق مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند که این امر سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند