Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@22:24:46 GMT

اطلاعیه وزارت اطلاعات: سرکرده «تندر» در اختیار ماست

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۱۸۹۰

اطلاعیه وزارت اطلاعات: سرکرده «تندر» در اختیار ماست

خبرگزاری تسنیم: وزارت اطلاعات اعلام کرد: در جریان ضربه سنگین و اساسی سربازان گمنام امام زمان به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا، سرکرده گروه تروریستی تندر در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد.

جزئیات این خبر به زودی منتشر می‌شود.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت اطلاعات گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت داده‌های بیماران Change توسط هکرها

ایتنا - یک گروه اخاذی بخشی از سوابق خصوصی و حساس بیماران میلیون‌ها آمریکایی را منتشر کرده‌اند که در جریان حمله باج‌افزاری به Change Healthcare در ماه فوریه به سرقت رفته‌اند.
یک باج افزار جدیدبه نام RansomHub چندین فایل را در دارک‌وب منتشر کرد که حاوی اطلاعات شخصی بیماران در اسناد مختلف، از جمله صورتحساب‌ها، سوابق بیمه و اطلاعات پزشکی است.

به گزارش ایتنا، برخی از فایل‌ها همچنین حاوی قراردادها و توافق‌های بین Change Healthcare و شرکای آن هستند. این گروه هکری تهدید کرد که داده‌ها را به بالاترین پیشنهادی می‌فروشد مگر اینکه Change Healthcare باج بدهد.

این اولین بار است که مجرمان سایبری شواهدی را منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد سوابق پزشکی را در اختیار دارند.
برای  Change Healthcareمشکل دیگری نیز وجود دارد: این دومین گروهی است که برای جلوگیری از انتشار اطلاعات دزدیده شده بیماران در چند ماه، درخواست پرداخت باج می‌کند.

UnitedHealth Group، شرکت مادر  Change Healthcare، اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر یک حادثه سایبری جدید وجود ندارد. تایلر میسون، سخنگوی UnitedHealth Group گفت: « تحقیقات ما همچنان ادامه دارد. ما در حال کار با مجریان قانون و کارشناسان خارجی برای بررسی ادعاهای ارسال شده به صورت آنلاین هستیم تا میزان داده‌های بالقوه تحت تأثیر را درک کنیم.»

 

آنچه محتمل‌تر است این است که جزئیات باج‌افزار، داده‌های سرقت شده را در بلاتکلیفی قرار داده و Change Healthcare  را در معرض اخاذی‌های بیشتری قرار داده است.

یک گروه باج افزاری مستقر در روسیه به نام ALPHV مسئولیت سرقت داده های Change Healthcare را برعهده گرفت. این گروه در اوایل ماه مارس، ALPHV به طور ناگهانی همراه با پرداخت باج 22 میلیون دلاری ناپدید شد که ظاهراً Change Healthcare برای جلوگیری از انتشار عمومی داده‌های بیماران پرداخت کرده بود.

RansomHub  می‌گوید :«ما داده‌ها را داریم و نه ALPHV».  خبرگزاری wired  که اولین بار در روز جمعه تلاش گروه دوم را گزارش کرد، به نقل از RansomHub گفت که با شرکت وابسته‌ای که هنوز اطلاعات را در اختیار دارد، مرتبط است.
یونایتد هلث قبلاً از بیان اینکه آیا باج هکرها را پرداخت کرده است یا نه، اعلام نکرد که چه مقدار داده در این حمله سایبری به سرقت رفته است.

این غول مراقبت‌های بهداشتی در بیانیه ای در 27 مارس بیان کرد که مجموعه داده‌ای را به دست آورده است که قابل دسترسی و تجزیه و تحلیل است که شرکت در ازای پرداخت باج به دست آورده است. این شرکت اعلام کرد: «بررسی داده‌هایی را که ما معتقدیم احتمالاً دارای اطلاعات بهداشتی، اطلاعات شناسایی شخصی، ادعاها و واجد شرایط بودن یا اطلاعات مالی هستند، در اولویت قرار داده شده است.»

دیگر خبرها

  • سرقت داده‌های بیماران Change توسط هکرها
  • آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس
  • کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم
  • امیرعبداللهیان دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با گفت‌وگو کنیم | نمی توانیم سپاه را تحریم کنیم
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای محتمل است/ مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ماست
  • مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی واطلاعات لازم در اختیار ماست
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه