Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:51:08 GMT

منابع جدید مالی می‌تواند به جهش تولید کمک کند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۱۹۱۷

منابع جدید مالی می‌تواند به جهش تولید کمک کند

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بهره گیری بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان قزوین از ابزارهای نوین تأمین مالی با حضور نعمت الله شهبازی مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و تأمین مالی وزارت صمت، عیسی قبادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و افضلی رئیس سازمان صمت قزوین و دبیر کارگروه تسهیل استان، زکی زاده مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، علیخانی مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین و مدیران عامل بانک‌های عضو کارگروه در استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه بانک‌های عامل گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های در دست بررسی و ارجاعی به بانک‌های عامل از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه دو سال گذشته راهکارهای تسریع در جذب منابع یاد شده مورد بررسی قرار گرفت.

عیسی قبادی در این نشست اظهار داشت: شناسایی منابع مالی متنوع در شرایط کنونی لازم است تا از وابستگی مطلق به بانک‌ها خارج شویم.

وی بیان کرد: منابع بانکی محدود و هم با فرآیند خاصی است که گاهی اوقات با همه تلاش‌هایی که می‌شود جوابگوی همه نیازها نیست و صنعتگران و تولیدکنندگان با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که برای آن باید تدبیر کنیم.

قبادی تصریح کرد: برای رونق و جهش تولید الزام داریم به سمت منابع جدید مالی برویم و بپذیریم که تلفیق سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی از الزامات شرایط کنونی است تا کارها شتاب گیرد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: بورس می‌تواند بین عرضه کننده و مصرف کننده تعادل ایجاد کرده و منابع آن وارد تولید شده و سرمایه در گردش و ثابت مورد نیاز بنگاه‌ها را تأمین کند.

وی اظهار داشت: امروز سرمایه‌های رها شده و راکد زیادی در کشور داریم که می‌تواند به جای سرازیر شدن به سمت طلا، سکه و دلار که برای اقتصاد مشکل ساز می‌شود از طریق بورس در مسیر تولید قرار گیرد و به اشتغال هم کمک کند.

قبادی اجرای اقتصاد مقاومتی را مهمترین راهکار رونق تولید دانست و گفت: اگر بخواهیم از چالش‌های تحریم عبور کنیم باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و برای اجرای آن همت کنیم.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت بورس یک گام ارزشمند در گشایش منابع اعتباری مناسب و سریع برای تأمین سرمایه در گردش و ثابت صنعتگران است و باید مردم را به این سمت هدایت کنیم.

قبادی بیان کرد: در شرایط کنونی بهترین تصمیم توجه به بازارهای جدید منابع مالی و بورس، راه اندازی بورس‌های تخصصی و بهره گیری از ظرفیت اوراق انتشار است.

وی اظهار داشت: در استان قزوین ۷۰۰ واحد بزرگ تولیدی و صنعتی داریم که می‌توانیم بخشی از آنها را به سمت تأمین ابزار مالی جدید هدایت کنیم تا هم فشار بانک‌ها کمتر شود و هم بتوانیم اعتبارات قابل توجه مورد نیاز تولیدکنندگان را تأمین کنیم.


 

کد خبر 4988237

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین قانون رفع موانع تولید ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین عید سعید قربان گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ازدواج بیرجند ماه محرم کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی سرپرست بانک در این جلسه با بیان این که مجمع سالیانه بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، در موعد مقرر قانونی برگزار خواهد شد، گفت: همه تلاش ما، شفاف‌سازی حداکثری در صورت‌های مالی است.

در این جلسه همچنین پس از معرفی «سیدعلی حسینی» به عنوان عضو مستقل کمیته مالی سرمایه‌گذاری بانک دی، موضوعات در دستور کار جلسه مطرح و درباره آنها تصمیم‌گیری شد.

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است