Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: تبیین و ترویج موضوع ولایت و امامت در رأس امور جامعه دانشگاهی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، احسان کامرانی در نشستی با مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت  با اشاره به جایگاه مهم و اساسی امامت در ساختار و استحکام بخشی دین اسلام اظهار کرد که  تبیین و ترویج موضوع ولایت و امامت در رأس امور جامعه دانشگاهی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ولایت تضمین‌کننده اجرای همهٔ احکام الهی است، افزود: یکی از فلسفه‌های امامت در جامعه حفظ دین، اجرای حدود و احکام الهی و عدالت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس ولایت را از مهم‌ترین اصول شریعت دانست و گفت: ولایت مهم‌ترین اصول شریعت است و استمرار رهبری رسول اکرم(ص) جز با ولایت معصوم (ع) و بعد از آن ولایت‌فقیه امکان‌پذیر نیست.

کامرانی عنوان کرد: امامت فقط یک مقام ظاهری نیست؛ بلکه مقام والای معنوی است که علاوه بر رهبری حکومت اسلامی، هدایت همه جانبه را در امر دین و دنیا بر عهده دارد؛ فکر و روح مردم را هدایت کرده و شریعت پیامبر اسلام(ص) را از هر گونه تحریف و تغییر پاسداری می‌کند و به اهدافی که پیامبر(ص) برای آن مبعوث شد، تحقق می‌بخشد.

امام مغز و قوه ادراکی جامعه است

وی اضافه کرد: موضوع امامت چنان مهم است که هیچ‌یک از مذاهب اسلامی و ادیان دیگر منکر آن نیستند و به‌طور کلی امام نقش مغز و قوه ادراکی جامعه را دارد و در همه مراحل بشری لازم است که تمسکی محکم به دین و آموزه‌های آن داشته باشد تا بتواند بن‌بست‌های فکری و عقیدتی را درهم‌نوردیده و با دستگیری اندیشه محکم راه چاره کار خود را در آن بیابد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مطرح کرد: امام می‌تواند نمایشگر اندیشه زلال و پاک باشد که از الطاف الهی است و بشر را در کلاف سردرگم انحرافات، تحقیرها، تبعیض‌ها و انواع نوسانات و آلام روحی، عقیدتی و سیاسی انسان‌ها رهبری و هدایت کند.

کامرانی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر و در غیاب امام مهدی موعود(عج)، هدایت جامعه به دست نایب ایشان انجام می‌گیرد و همه وظیفه داریم در این مسیر خطیر؛ منویات مقام معظم رهبری چراغ راه خود سازیم تا از انحراف و بیراه رفتن بر حذر باشیم.

وی ادامه داد: دهه ولایت فرصتی ارزشمند برای ارائه ساختارهای اصلی دین مبین اسلام و نقش حیاتی «اهل‌بیت (ع)» در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عید قربان عید غدیر دهه ولایت احسان کامرانی امامت و ولایت دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی ویکی از مهمترین موضوعاتی است که موجب استحکام خانواده و جامعه می‌ شود و از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه کیش افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.

وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا بی نیاز
امام جمعه جزیره کیش

دیگر خبرها

  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است