Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد ثبت‌نام کنندگان در بیست‌وپنجمین جشنواره قرآنی دانشگاهیان وزارت بهداشت یادوآره شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت و به ۳۰ هزار و ۱۲ نفر رسید. علاقمندان تا پایان شهریور فرصت دارند تا در این دوره از جشنواره قرآنی ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تعداد ثبت نام کنندگان بیست‌وپنجمین جشنواره قرآنی دانشگاهیان وزارت بهداشت یادوآره شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی به ۳۰ هزار و ۱۲ نفر رسید که از این تعداد  ۲۱ هزار و ۲۶۰ نفر کارمند، هزار و ۴۹۵ استاد و هفت هزار و ۲۵۷ نفر دانشجو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد دانشگاهیان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی «یادوآره سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی»  در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی از سال تحصیلی (۷۵-۷۴) به صورت مستقل توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به اجرا درآمده و بیست و پنجمین دوره آن در سال تحصیلی (۹۹-۹۸) طبق آئین‌نامه به اجرا درخواهد آمد.

 

مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، جهت تجلیل از مقام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بخش ویژه‌ای با توجه به آرمان‌ها، نگرش‌ها ، زندگینامه و شخصیت این شهید عالیقدر در بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد تحت عنوان «یادواره سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی»  گنجانده است. که امکان شرکت برای عموم در این بخش آزاد است.

این جشنواره  با اندکی تغییر همچون سنوات گذشته در برخی از بخش ها دو مرحله‌ای (دانشگاهی و سراسری) و در برخی از بخش‌ها سه مرحله‌ای (مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی) برگزار می‌گردد. که اساتید و دانشجویان برتر به جشنواره ملّی قرآن و عترت (علیهم‌السلام) معرفی خواهند شد.

بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد دانشگاهیان شامل  هشت بخش و  ۵۵ رشته به شرح زیر است:

۱) بخش آوایی : (شامل ۱۴ رشته : قرائت تحقیق/ قرائت ترتیل/ ترجمه‌خوانی/ حفظ سوره حجرات با ترجمه/ حفظ ۱ جزء/ حفظ ۳ جزء/ حفظ ۵ جزء/ حفظ ۱۰ جزء / حفظ ۲۰ جزء/ حفظ کل/ اذان/ دعا و مناجات‌خوانی/ آیین سخنوری/ همخوانی و تواشیح)

۲) بخش معارفی: (شامل ۱۰ رشته : آشنایی با احادیث اهل‌بیت علیهم السلام/ آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه/ آشنایی با مفاهیمِ صحیفه سجادیه/ آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم/ آشنایی با سیره معصومین علیهم السلام / حفظ موضوعی قرآن کریم/ احکام/ پرسمان معارفی/ سبک زندگی قرآنی/ نماز)

۳) بخش پژوهشی : (شامل ۴ رشته : مقاله نویسی/ تألیف کتاب/ بررسی و نقد کتاب/ تلخیص کتاب)

۴) بخش فن‌آوری : (شامل ۳ رشته : تولید اپلیکیشن / کانال‌های مجازی قرآنی/نرم افزار)

۵) بخش ادبی : (شامل ۵ رشته : شعر نو /شعر کلاسیک/ داستان‌نویسی/ نمایش‌نامه‌نویسی/ فیلم‌نامه‌نویسی)

۶) بخش هنری و صنایع دستی : (شامل ۱۲ رشته : خوشنویسی (نستعلیق - نسخ)/ نقاشی/ عکاسی/ معرق و منبت / تابلو فرش /تذهیب/ فیلم کوتاه/ طراحی پوستر/ نمایش (تئاتر صحنه) / تیزر/نماهنگ )

۷) بخش تیمی: ( شامل۲ رشته: مسابقات تیمی/ مناظره)

بیشتر بخوانید: حضور ۳۴ تیم در رشته مناظره در بیست ‌و پنجمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

بیشتر بخوانید: مشارکت ۱۱۰ تیم در بخش تیمی بیست‌وپنجمین جشنواره قرآنی هدهد

۸) بخش ویژه: (شامل ۵ رشته: شعر/داستان/ نماهنگ/ اپلیکیشن/مقاله نویسی)

جشنواره دارای مرحله دانشگاهی است که معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها با نظارت مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت این مرحله را برگزار می کند، مرحله سراسری توسط وزارت بهداشت و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حمایت و هدایت مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار خواهد شد و مرحله ملّی دانشجویان و اساتید نیز توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

زمان‌بندی جشنواره:

ابلاغ آیین نامه اجرایی جشنواره به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بهمن ماه ۱۳۹۸ صورت می‌گیرد و ثبت نام از مخاطبان تا پایان شهریور جاری ادامه خواهد داشت این زمان در صورت استقبال علاقمندان قابل تمدید است.

گفتنی است ثبت نام در این دوره از جشنواره قرآن‌وعترت تا پایان شهریور ماه جاری ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام وکسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی www.quran.behdasht.gov.ir  مراجعه و یا با کارشناس واحد قرآن‌وعترت دانشگاه خود تماس حاصل کنند.

معرفی بخش پژوهشی/رشته مقاله نویسی

الف) شرایط و ضوابط عمومی رشته‌ها:

موضوع آثار ارسالی باید منطبق با جدول معرفی رشته‌ها باشد؛ از این رو موضوعات نامرتبط از دور مسابقات حذف می‌شوند.

مطابق زمانبندی تعیین شده، لازم است فایل WORD و فایل PDF مقاله از طریق سامانه بارگذاری گردد.

در رشته‌های «مقاله‌نویسی»، «بررسی و نقد کتاب» و «تلخیص کتاب» هر نفر می‌تواند فقط یک اثر و در رشته «تالیف کتاب» هر نفر می‌تواند حداکثر دو اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

آثار ارسالی نباید تاکنون در هیچ مسابقه یا جشنواره‌ای حائز رتبه یا در مجلات علمی و فضای مجازی منتشر شده باشند.

آثار دریافت شده مسترد نخواهد شد.

در هر یک از گروه‌ها (اساتید، کارکنان و دانشجویان) نویسنده اصلی باید از همان گروه باشند لیکن اگر نویسندگان بعدی از سایر گروه ها باشند، شرکت در جشنواره بلامانع است.

برای کسب رتبه در مرحله سراسری، حداقل امتیاز کسب شده توسط شرکت‌کنندگان در تمامی رشته‌ها به شرح جدول ذیل است:

رتبه اول : حداقل امتیاز ۸۰

رتبه دوم : حداقل امتیاز ۷۵

رتبه سوم : حداقل امتیاز ۷۰

مقاله نویسی/مختصات مقالات

* متن مقالات ارسالی به زبان فارسی باشد.

* مقالات ارسالی، باید حاصل کار  پژوهشی، با چارچوب نظری و روشی علمی و منابع مستند باشند.

* تهیه مقاله توسط یک یا چند نفر بلامانع است؛ اما در صورت برگزیده شدن مقاله در جشنواره، تنها از نفر اصلی تقدیر بعمل خواهد آمد و به سایر نویسندگان، لوح تقدیر اهداء می‌گردد.

* فایل متن مقاله با پسوند doc یا docx و با ویرایش word ۲۰۱۰  باشد.

* کمینه‌ی حجم مقالات ۱۰ صفحه و شامل ۴۰۰۰ کلمه و بیشینه‌ی آن شامل ۲۰ صفحه و ۸۰۰۰ واژه باشد.

* مقالات با فاصله ۱ سانتی‌متر میان سطور و با تورفتگی نیم سانتی‌متر در سطر اول پاراگراف و به صورت خوانا، تایپ شده باشد.

* کلیه متن مقاله با فونت b nazanin و اندازه فونت ها ۱۳ باشد؛ تیترها نیز- با همین فونت و اندازه- برجسته(Bold) باشند.

* آیات و روایات از برنامه جامع تفاسیر نور آورده شود. متن عربی آیات در بین علامت آیات« » قرار گیرد و آدرس آیه بلافاصله پس از آیه در داخل پرانتز به صورت (نام سوره/شماره آیه)، درج شود؛ مثال: «ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه...» (نحل/۱۲۵).

* اگر از ترجمه خاصی از قرآن یا منابع روایی نظیر نهج البلاغه در مقاله استفاده می‌شود، حتماً مشخصات مترجم و کتابشناسی ترجمه در بخش منابع بیاید.

ساختار مقالات:

* عنوان مقاله:  ناظر به موضوع تحقیق، به صورت کوتاه و رسا درج گردد.

* مشخصات نویسنده: نام و نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگا، مدرک تحصیلی و نام دانشگاه، به همراه ایمیل و شماره تلفن تماس

* چکیده: کمینه ۱۵۰ و بیشینه شامل ۲۵۰ کلمه به  زبان فارسی (به گونه ای که نمایان‌گر شرح مختصر و جامعی از محتویات نوشتار شامل هدف پژوهش، چارچوب نظری و روشی و  نکته‌های مهم یافته‌ها و  نتیجه بحث باشد).

* واژگان کلیدی: کمینه ۳ و بیشینه ۶ واژه به مثابه واژگان کلیدی که محور پژوهش هستند ارائه شود.

* مقدمه/ بیان مسئله: در آن به بیان و اثبات مستند و شفاف مسئله پژوهش اشاره می‌شود؛ به عبارت ساده پژوهشگر باید نشان دهد که موضوع مورد اشاره در عنوان پژوهش، به مثابه به مسئله، در جامعه وجود دارد.

* هدف پژوهش: هدف پژوهشگر ازانجام پژوهش، که باید شامل هدف کلی و اهداف جزئی باشد.

* چارچوب نظری یا مفهومی پژوهش: پژوهشگر یا باید از یک نظریه مشخص برای پژوهش خود استفاده کند(چارچوب نظری) و یا از نظریات متعدد به تلفیق بپردازد و چارچوبی مفهومی برای پژوهش خود فراهم سازد؛ بر این اساس این بخش پژوهش دارای سه بخش است:

ادبیات تجربی (پیشینه پژوهش): در این بخش پژوهشگر مروری مختصر بر ادبیات قبلی موضوع پژوهش، شامل کتاب‌ها، مقالات، پژوهش‌ها و ... دارد و ضمن استفاده از مستندات آنها(خصوصا نظریات موجود در خصوص موضوع) برای ادبیات نظری، شرح مختصری (چکیده‌مانند) از هر یک ارائه خواهد کرد و در انتها استدلال می‌کند که موضوع پژوهش حاضر متفاوت از موارد قبلی است و  لذا، پرداختن به آن ضروری است.

ادبیات نظری: پژوهشگر باید با روشی منظم و مرتب و با استفاده از منابه معتبر و جدید، به ارائه‌ی نظریات موجود در خصوص موضوع بپردازد.

چارچوب نظری یا مفهومی: با مرر ادبیات تجربی و نظری موضوع، پژوهشگر باید بتواند با انتخاب مناسب و شفاف یه نظریه یا تلفیقی از نظریات مطرح شده، چارچوبی (نظری یا مفهومی) برای پژوهش خود فراهم کند.

*روش‌شناسی پژوهش: پژوهش باید دارای روش‌شناسی مشخص باشد؛ روش‌شناسی نیز شامل موارد ذیل است:

 رویکرد روشی پژوهش (کمی یا کیفی یا ترکیبی)

 روش پژوهش (پیمایش، تحلیل محتوا، اسنادی و ...)

فرضیات/ سوالات پژوهش

شیوه‌ی نونه‌گیری و انتخاب موضوعات و یا سوژه‌های مورد بررسی

 شیوه‌ی جمع‌آوری داده‌ها (پرسشنامه، مصاحبه‎، مشاهده میدانی، کتابخانه‌ای و ...)

شیوه‌ی تجزیه و تحلیل داده‌ها (کدگذاری موضوعی، تحلیل روایت، تحلیل آماری با نرم افزار و ...)

* یافته‌های پژوهش: یافته‌ها، بخش اصلی هر مقاله- خصوصاً از نظر کمّی- هستند و باید به‌صورت منظم و مشخص و بر اساس چارچوبی خاص(چارچوب نظری یا مفهومی) ارائه شوند.

* نتیجه‌گیری: پزوهشگر باید بعد از ارائه‌ی یافته‌ها، به استنتاج منطقی از آنها بپردازد و نتیجه یا نتایج حاصل از پژوهش خود را به‌صورت شفاف و مختصر ارائه کند؛ توجه کنید که نباید یافته‌ها را به عنوان نتیجه پژوهش ارائه کرد، نتیجه یا نتایج از یافته‌ها مجزا هستند و بر اساس یافته‌ها بدست می‌آیند.

* پیشنهادات(در صورت لزوم): با مشخص شدن یافته‌های پژوهش و نتیجه یا نتایجی که از آن استنتاج شده، پژوهشگر می‌تواند پیشنهاد یا پیشنهاداتی به صورت عمومی یا مشخصاً برای سازمان، نهاد، گروه یا افرادی که پژوهش برای آنها انجام شده است داشته باشد.

* ارجاعات: مقالات باید به شیوه درون‌متنی و به روش APA ارجاع داده شوند. در این شیوه شامل دو بخش است: 

ارجاعات  درون متن:

 به جای ذکر مراجع در پاورقی یا پایان هر مقاله(روش برون متنی)، در پایان هر نقل قول مستقیم یا غیر مستقیم، مرجع مورد نظر بدین صورت ذکر می‌شود: (نام خانوادگی مؤلّف، سال انتشار، شماره جلد و صفحه) مثال: (طباطبائی، ۱۳۸۰ ، ج ۱، ص۲۰۰) و اگر به چند صفحه از یک منبع استناد داده می‌شود شماره صفحات از سمت راست به چپ و با گذاشتن علامت (صص) تنظیم گردد؛ مثلا: (طباطبائی، ۱۳۸۰ ، ج ۱، صص ۲۵، ۲۶ و۲۷)

  اگر از یک نویسنده در یک سال، دو اثر یا بیشتر منتشر شده و در مقاله مورد استفاده قرار گرفته است، با آوردن حروف الفبا بعد از سال انتشار میان دو اثر تفکیک صورت می‌گیرد؛ مثلا (طباطبائی الف، ۱۳۸۰، ص۲)، (طباطبائی ب، ۱۳۸۰، ص۸) و ...

اگر مؤلفان یک اثر بیش از سه نفر باشند، فقط نام خانوادگی یک نفر آورده می‌شود و با ذکر واژه«دیگران» به سایر مؤلفان اشاره می‌گردد.

ارجاعات پایان متن (فهرست منابع): فهرست منابع در پایان مقاله و در صفحه‌ای جداگانه بر اساس حروف الفبا (نام خانوادگی مؤلف) با دستورالعمل زیر تنظیم گردد:

کتاب: نام خانوادگی، نام(سال انتشار)، عنوان کتاب، نام مترجم (در صورت ترجمه بودن اثر)، محل نشر: ناشر. (عنوان کتاب به صورت برجسته /Bold تایپ  شود).

مقاله: نام خانوادگی، نام(سال انتشار)، «عنوان مقاله»، نام مجله، شماره مجله. (عنوان مقاله داخل گیومه و نام مجله به‌صورت برجسته/ Bold تایپ  شود).

پایان‌نامه: نام خانوادگی، نام(سال دفاع)، «عنوان پایان نامه»؛ پایان نامه کارشناسی ارشد/ دکتری، رشته، دانشکده، دانشگاه. (عنوان پایان نامه داخل گیومه تایپ شود).

نکته پایانی: در صورت فقدان برخی مشخصات، از الفاظ«بی‌جا» برای (بدون محل نشر)، «بی‌نا» برای (بدون ناشر)، «بی‌تا» برای(بدون تاریخ) استفاده شود.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره هدهد جشنواره قرآنی پژوهش پنجمین جشنواره قرآنی هدهد قرآن و عترت وزارت بهداشت پنجمین جشنواره قرآن بیست و پنجمین نام خانوادگی حداقل امتیاز قاسم سلیمانی مقاله نویسی چارچوب نظری پایان نامه سال انتشار پژوهش خود بخش پژوهش یافته ها رشته ها ۳۰ هزار ثبت نام ی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود

به گزار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا بر اعلام روابط‌عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و به نقل از قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر جشنواره بین‌المللی شانزدهم پژوهش فرهنگی، هفدهمین دوره  آیین‌ اختتامیه جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی در سال ۱۴۰۳ همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.

جهت‌گیری اصلی این جشنواره، اهتمام به پژوهش علمی سیاست‌گذارانه و حل مسئله‌محور و متعهد بر بنیان‌های نظم فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران است. به گفته دکتر قاسم زائری رئیس پژوهشگاه و دبیر جشنواره شانزدهم، مسیر سیاست‌گذاری معقول جز از مجرای پژوهش علمی و مسئله‌مند و جهت‌دار نمی‌گذرد و حکمرانی نوین فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران، جبراً راهی جز اتکا به پژوهش فرهنگی ندارد.

همچنین با توجه به تأکید دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره شانزدهم، امروز حوزه سیاست‌گذاری نیازمند کمک همه اصحاب علم و دانش و فرهنگ و هنر است و پژوهش‌ها باید بتوانند خلأ مهمی را در حوزه ادبیات نظری، تصمیم‌گیری‌ و سیاستگذاری‌های مهم پر کنند.

در همین راستا پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در نظر دارد دوره هفدهم این جشنواره را همزمان با هفته پژوهش ۱۴۰۳ برگزار کند.

گفتنی است آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی ۳۰ دی ۱۴۰۲ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با معرفی برگزیدگان داخلی و بین‌المللی در محورهای پنج گانه فرهنگ، هنر، رسانه و ارتباطات، پژوهش‌های دینی و اسلامی، و فناوری‌های جدید و آینده‌پژوهی فرهنگی در تالار وحدت برگزار شد.

در این دوره، ضمن تقدیر از پژوهشگران برتر در بخش‌های زن، جوان و استان، و معرفی پیشکسوت پژوهش فرهنگی، برای اولین بار جایزه ویژه زنده‌یاد دکتر عماد افروغ با موضوع نقد و سیاستگذاری فرهنگی به پژوهشگر برگزیده این حوزه اهدا شد.

همچنین پژوهشگران برگزیده دوره شانزدهم به بنیاد ملی نخبگان معرفی شدند تا علاوه‌بر عضویت در آن، از حمایت‌های مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • بیست‌وپنجمین استاندار مازندران معارفه شد
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم