Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@23:04:10 GMT

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۲۷۱۶

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه می‌شود؟

فارس نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که «سعید خطیب‌زاده» معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است به عنوان دوازدهمین سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جایگزین سید عباس موسوی، عهده‌دار این سمت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیش از این به عنوان دیپلمات ایرانی در آلمان و کانادا هم فعالیت کرده است.

پس از آنکه در رسانه‌ها بحث انتصاب سید عباس موسوی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان (باکو) و جایگزین «جواد جهانگیرزاده» مطرح شد، گزینه‌های متعددی برای تصدی این سمت در بین اصحاب رسانه شنیده شد از جمله «مرضیه افخم» سخنگوی پیشین وزارت خارجه، «مهدی سنایی» سفیر سابق ایران در مسکو و «محمدحسن شیخ الاسلامی» رئیس دانشکده روابط بین‌الملل و «علیرضا دلخوش» معاون دیپلماسی عمومی مرکز دیپلماسی.

شنیده‌ها حاکی از آن است که انتصاب خطیب‌زاده به این سمت تقریبا قطعی شده است و به احتمال زیاد او جایگزین عباس موسوی خواهد شد.

«سید عباس موسوی» یازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه‌ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ به جای بهرام قاسمی عهده دار این سمت شد. او پیش از این مدیرکل اطلاع رسانی و امور سخنگویی بوده و قبل از آن هم در سمت‌هایی چون رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اول سرکنسولگری ایران در هنگ کنگ و رایزن دو سفارت ایران در هلند مشغول به خدمت بوده است. عباس موسوی قرار است به زودی به عنوان سفیر جدید ایران راهی باکو شود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوم تیر ماه سال جاری در واکنش به برخی شایعات مطرح شده انتصاب خودش به عنوان سفیر در آینده را رد نکرد و گفت:‌هنوز بسیار زود است و انشاءالله پس از طی مراحل اداری و قطعی شدن در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

سرمدی،‌ محمدی، آصفی، حسینی، قشقاوی، مهمان‌پرست، عراقچی، افخم، جابری‌انصاری و قاسمی ۱۰ سخنگویی بودند که پیش از موسوی وظیفه اعلام مواضع دستگاه دیپلماسی را برعهده داشتند.

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه سید عباس موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تهدیدها و فشارهای فرانسه بر باکو هیچ اثری نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام دولت فرانسه به احضار سفیرش در باکو اعلام کرد که «طرف آذربایجانی بارها اعلام کرده که گفتگو با باکو به زبان تهدید و فشار نتیجه ای نخواهد داشت.»

دولت فرانسه دیروز سه‌شنبه در اعتراض به آنچه اقدامات باکو در آسیب‌زدن روباط دوجانبه توصیف کرد، «آنه بویلون» سفیر خود در باکو را برای مشورت به پاریس فراخواند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده که سفیر فرانسه در باکو به علت تداوم اقدامات یک‌جانبه جمهوری آذربایجان که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه با آنه بویلون دیدار و گفت‌وگو کرده است. ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند