Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت بازار‌های عراق و سوریه برای صادرکنندگان خدمات و کالا، بر اراده این سازمان جهت تسهیل تجارت با این کشور‌ها و رفع موانع پیش رو تاکید کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمید زادبوم با اشاره به اهمیت بازار‌های عراق و سوریه برای صادرکنندگان خدمات و کالا، اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت ایران جهت تسهیل تجارت با این کشور‌ها و رفع موانع پیش رو تمرکز دارد؛ راهکار‌های حل مشکلات شرکت‌های ایرانی صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در عراق و همچنین راه‌اندازی خطوط حمل و نقل کالا بین ایران و سوریه در دو جلسه تخصصی در سازمان توسعه تجارت ایران در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بر اساس تصمیمات این جلسات مقرر شد، کارگروه پیگیری مطالبات شرکت‌های ایرانی از کارفرمایان عراقی و همچنین هماهنگی میان شرکت‌های حمل و نقل و کشتیرانی به منظور ایجاد خط حمل مستقیم کالا بین ایران و سوریه در دستورکار قرار گیرد.

گفتنی است، این جلسات تخصصی با حضور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، دبیر ستاد توسعه همکاری‌های ایران با عراق و سوریه، مدیران کل ذی‌ربط در سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت‌های کشتیرانی ذی‌ربط، رؤسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و عراق و همچنین ایران و سوریه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران عراق و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان