Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:24:59 GMT

۸.۷ میلیارد دلار صادرات داشتیم/ واردات ۱۰.۹ میلیارد دلار

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۳۰۷۷

۸.۷ میلیارد دلار صادرات داشتیم/ واردات ۱۰.۹ میلیارد دلار

به گزارش خبرگزاری مهر، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹ میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی، بالغ بر ۳۰ میلیون و ۲۸۵ هزار تن و به ارزش ۸ میلیارد و ۷۱۳ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش در ارزش دلاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین میزان واردات کشور در این مدت با بیش از ۲۴ درصد کاهش به رقم ۱۰ میلیارد و ۹۲۲ میلیون دلار و به وزن ۱۱ میلیون و ۷۹۳ هزار تن رسیده است.

سخنگوی گمرک ایران افزود: طی چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹، عمده مقصد کالاهای صادراتی به ترتیب عبارت بوده اند از «چین» با وزن ۸ میلیون و ۴۶۹ هزار تن و به ارزش دو میلیارد و۴۷۴ میلیون دلار و با سهم بیش از ۲۸ درصد، «عراق» به وزن۶ میلیون و۴۴۶ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۹۶۵ میلیون دلار و با سهم بیش از ۲۲ درصد، «امارات متحده عربی» با وزن ۴ میلیون و ۶۲۵ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار و با سهم نزدیک به ۱۴ درصد، «افغانستان» به وزن دومیلیون و ۱۱۵ هزار تن و به ارزش ۷۱۳ میلیون دلار و با سهم بیش از ۸ درصد و به مقصد «ترکیه» با وزن ۸۴۳ هزار تن و به ارزش ۴۰۵ میلیون دلار و با سهم نزدیک به ۵ درصد از کل ارزش صادرات بوده است.

لطیفی افزود: طی چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹، عمده کالاهای وارداتی از کشورهای طرف معامله به ترتیب از «چین» با وزن یک میلیون و دو هزار تن و به ارزش دو میلیارد و ۸۰۶ میلیون دلار و با سهم بیش از ۲۵ درصد، «امارات متحده عربی» به وزن یک میلیون و ۳۳۱ هزار تن و به ارزش دو میلیارد و ۴۷۹ میلیون دلار و با سهم نزدیک به ۲۳ درصد، «ترکیه» با وزن یک میلیون و ۸۷۰ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون دلار و با سهم نزدیک به ۱۱ درصد، «هند» به وزن ۹۳۹ هزار تن و به ارزش ۷۵۷ میلیون دلار و با سهم نزدیک به ۷ درصد و کشور «آلمان» با وزن ۴۹۳ هزار تن و به ارزش ۵۳۶ میلیون دلار و با سهم نزدیک به ۵ درصد از کل ارزش واردات کشور صورت گرفته است.

کد خبر 4988307

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات و واردات گمرک ایران تجارت ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وام ودیعه مسکن بانک مرکزی ایران قیمت نفت ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مصرف برق تولید نفت مالیات بر خانه های خالی بازار سهام هزار تن و به ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رضا شاهمرادی گفت: باتوجه به گستردگی حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، این حوزه دارای ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری بوده که حدود ۶۰ درصد این ارزش، از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود

وی بیان کرد:  در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید این نسبت تقریباً به هم نزدیک شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

  شاهمرادی تصریح کرد: تکیه اصلی ما بر توانمندی های داخلی است زیرا می توان به عنوان منبعی که تداوم بیشتری دارد روی آن حساب کرد. به همین خاطر رونق اقتصادی در بخش تولید بیشتر از سال های گذشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲
  • واردات ۳.۲ میلیارد دلار تلفن همراه در سال گذشته/ ۳۰ تن شمش طلا وارد کشور شد