Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@21:12:25 GMT

دولت از عرضه فولاد در بورس کالا حمایت کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۳۴۱۱

دولت از عرضه فولاد در بورس کالا حمایت کرد

خبرگزاری آریا - عضو هیات مدیره انجمن فولاد با تشریح جزئیات جلسه تولیدکنندگان فولاد با مسئولان دولتی، گفت: در جلسه تولیدکنندگان فولاد با محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، دولت حمایت خود را از عرضه فولاد در بورس کالا اعلام و نهاوندیان نیز بر عرضه فولاد متناسب با نیاز کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سید رضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات جلسه تولیدکنندگان فولاد با محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه در خصوص مدیریت بازار فولاد و چگونگی عرضه در بورس مباحثی مطرح شد و دولتی ها حمایت خود را از عرضه فولاد در بورس کالا اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکنون قیمت زنجیره فولاد بر مبنای ضرایبی از معدل 3 ماهه قیمت شمش فولاد خوزستان تعیین شده است، تصریح کرد: خواسته تولیدکنندگان فولاد این بود که ضرایب تعیین قیمت زنجیره فولاد اعم از کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی تغییر نکند زیرا با برخی تصمیمات معاونت معدنی، نتایج 12 ساله قیمت گذاری زنجیره فولاد زیر سوال رفته بود. در عین حال با افزایش ضرایب، قیمت فولاد شدیداً افزایش می یابد.
شهرستانی ادامه داد: در این جلسه آقای نهاوندیان تاکید کرد که دولت به دنبال ایجاد اقتصاد سالم و به دور از دخالت دولت است. در عین حال ایشان بر عرضه فولاد متناسب با نیاز کشور تاکید کرد. در مقابل، تولیدکنندگان نیز عنوان کردند که اگر دولت دخالتی در قیمت گذاری نداشته باشد و سقف قیمتی تعیین نشود، بازار به تعادل خواهد رسید.
وی افزود: همچنین عنوان کردیم که اگر هزینه حمل از درب کارخانه تا بازارهای صادراتی از قیمت فولاد کسر شود، قیمت داخلی مشخص می شود. پس نباید سقف قیمتی دستوری تعیین شود تا بین صادرات و بازار داخل تعادل برقرار شود.
عضو هیات مدیره انجمن فولاد با بیان اینکه تعیین سقف قیمتی برای فولاد باعث ایجاد رانت شده است، گفت: قرار شد ببینیم طی دو ماه آینده وضعیت بازار به چه صورت در می آید و در مورد برداشتن سقف قیمت در بورس نیز کار کارشناسی صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه افزایش عرضه فولاد باعث رفع مشکل گرانی این محصول خواهد شد، گفت: افزایش عرضه زمانی صورت می گیرد که قیمت گذاری دستوری نداشته باشیم زیرا تعیین قیمت دستوری باعث ایجاد تقاضای کاذب در بازار می شود.
به گفته شهرستانی، نهایتاً در این جلسه قرار شد ضرایب قیمت زنجیره فولاد تغییری نکند و عرضه فولاد در بورس کالا ادامه یابد. در مورد سقف قیمت در بورس نیز بررسی دقیق تری انجام شود.
وی ادامه داد: در جلسه نهاد ریاست جمهوری، معاون معدنی وزارت صنعت و همچنین نمایندگانی از بورس کالا حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عرضه فولاد در بورس کالا تولیدکنندگان فولاد زنجیره فولاد سقف قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)

به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش ایلنا، بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • تداوم نظارت بر بازار کالا و خدمات در مهاباد
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!