Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@09:47:14 GMT

چه کسی سخنگوی وزارت امور خارجه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۳۶۴۳

چه کسی سخنگوی وزارت امور خارجه می‌شود؟

به گزارش تابناک، فارس نوشت: «سعید خطیب‌زاده» معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است به عنوان دوازدهمین سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جایگزین سید عباس موسوی، عهده‌دار این سمت شود.

او پیش از این به عنوان دیپلمات ایرانی در آلمان و کانادا هم فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه در رسانه‌ها بحث انتصاب سید عباس موسوی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان (باکو) و جایگزین «جواد جهانگیرزاده» مطرح شد، گزینه‌های متعددی برای تصدی این سمت در بین اصحاب رسانه شنیده شد از جمله «مرضیه افخم» دستیار کنونی وزیر در امور حقوق شهروندی و سخنگوی پیشین وزارت خارجه، «مهدی سنایی» سفیر سابق ایران در مسکو، «محمدحسن شیخ الاسلامی» رئیس دانشکده روابط بین‌الملل و «علیرضا دلخوش» معاون دیپلماسی عمومی مرکز دیپلماسی.

شنیده‌ها حاکی از آن است که انتصاب خطیب‌زاده به این سمت تقریبا قطعی شده است و به احتمال زیاد او جایگزین عباس موسوی خواهد شد.

«سید عباس موسوی» یازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه‌ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ به جای بهرام قاسمی عهده دار این سمت شد. او پیش از این مدیرکل اطلاع رسانی و امور سخنگویی بوده و قبل از آن هم در سمت‌هایی چون رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اول سرکنسولگری ایران در هنگ کنگ و رایزن دو سفارت ایران در هلند مشغول به خدمت بوده است. عباس موسوی قرار است به زودی به عنوان سفیر جدید ایران راهی باکو شود.

سرمدی،‌ محمدی، آصفی، حسینی، قشقاوی، مهمان‌پرست، عراقچی، افخم، جابری‌انصاری و قاسمی ۱۰ سخنگویی بودند که پیش از موسوی وظیفه اعلام مواضع دستگاه دیپلماسی را برعهده داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر سخنگوی وزارت خارجه وزارت خارجه طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر وزارت امور خارجه عباس موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • (ویدیو) سخنگوی وزارت خارجه: سلاح هسته‌ای اساساً در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد