Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط  عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به گزارشی توضیحاتی به خبرگزاری ارسال کرده است. متن این توضیح به شرح ذیل است:

 ضمن تشکر از همراهی‌ها وتقدیر از فعالیت‌های آن خبرگزاری محترم، پیرو درج گزارش اختصاصی تحت عنوان: (دختر روحانی عضو هیات علمی شهید بهشتی شد؟) بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه و بررسی به عمل آمده در دانشکده فن آوری نوین پزشکی به استحضار می‌رساند:

خانم دکتر مریم روحانی فارغ التحصیل رشته دکترای زیست فناوری پزشکی از انستیتو پاستور ایران می‌باشد که پس از فارغ‌التحصیلی درخواست گذراندن تعهدات قانونی خود را در آذرماه سال ۹۸ به دانشکده‌های فن آوری‌های نوین پزشکی دانشگاه ارائه داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ارزیابی سوابق تحصیلی و تحقیقاتی نامبرده در دانشکده مذکور درخواست ایشان جهت شروع خدمت در گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی با نظر موافق به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام می‌گردد، معاونت آموزشی دانشگاه نیز بر اساس ماده ۱۴ آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضاء هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور و همچنین بخشنامه شماره ۳۵۷۳/۵۰۰/د معاونت  آموزشی وزارت متبوع به مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت منعکس می‌کند و پس از آن مرکز امور هیات علمی وزارت متبوع طی نامه شماره ۴۱۷۸/۵۰۶/د مورخ ۲۱/۰۹/۹۸ موافقت خود را جهت انجام تعهدات قانونی در قالب هیات علمی ایشان به دانشگاه اعلام کرد. برهمین اساس وی جهت گذراندن تعهدات قانونی از تاریخ ۱۸/۱۰/۹۸ به عنوان عضو هیات علمی تعهداتی در دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی شروع به کار نموده است.

قابل ذکر است در حال حاضر تعداد ۲۸۹ نفر از اعضای هیات علمی تعهداتی با شرایط مشابه ایشان در دانشگاه مشغول گذراندن تعهدات قانونی خود می‌باشند و طبق ماده ۱۴ آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضاء هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، مجوزی برای استخدام رسمی آنها نمی‌باشد و به کارگیری متعهدین خدمت مستلزم وجود ردیف سازمانی بلاتصدی و مجوز استخدام به عنوان عضو هیات علمی نمی‌باشد و این افراد صرفاً تعهدات قانونی را در دانشگاه طی خواهند نمود. 

بدیهی است پس از پایان تعهدات رابطه کاری این گونه افراد با دانشگاه قطع خواهد شد و صرفاً افرادی به استخدام هیات علمی دانشگاه در خواهند آمد که در فراخوان جذب اعضاء هیات علمی دانشگاه شرکت نمایند.


۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1416781

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی هیات علمی دانشگاه تعهدات قانونی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می کند و استخدام عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه فنی و حرفه ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیات علمی با مدرک دکتری استخدام می شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه ای استخدام می شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم این ها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث های دیگر اثر گذار باشیم.

کد خبر 6086721

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج