Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@04:19:16 GMT

شیوع کرونا در شرق اروپا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۳۹۶۶

شیوع کرونا در شرق اروپا

همه‌گیری ویروس کرونا در کشورهای شرق اروپا پس از یک دوره کوتاه فروکش، دوباره اوج گرفته است.

 با گذشت حدود شش ماه از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، دولت‌های اروپایی که با گام هایی لرزان در مسیر کاهش محدودیت‌ها قرار داشتند، با موج دوم بیماری کووید - ۱۹ روبه رو شده اند.

در حالی که اروپا با سپری کردن سه ماه دشوار از شرایط قرنطینه اجباری و اعمال محدودیت‌های شدید برای مهار این بیماری همه‌گیر، قصد داشت کم کم به دوره زندگی عادی بازگردد، مشاهده افزایش آمار مبتلایان در برخی کشورهای قاره سبز، زنگ خطرها از آغاز احتمالی موج دوم بیماری را به صدا در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری رویترز روز شنبه از ورشو به نقل از وزارت بهداشت لهستان گزارش داد که این کشور شرق اروپا در ۲۴ ساعت گذشته با ۶۵۸ مورد ابتلاء به ویروس کرونا، بالاترین میزان همه گیری را برای سومین روز پیاپی ثبت کرده است.

بیش از ۲۰۰ مورد از این ابتلائات در منطقه معدنکاری سیلسیا در جنوب لهستان ثبت شده که این ویروس در میان معدنچیان و کارگران معدن شیوع یافته است.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان این کشور به ۴۶ هزار و ۳۴۶ مورد رسید.

این وزارتخانه همچنین پنج مورد مرگ ناشی از بیماری کووید - ۱۹ را گزارش داده است که به این ترتیب آمار تلفات این کشور به یک هزار و ۷۲۱ مورد رسید.

نخست وزیر لهستان در روزهای گذشته به احتمال تشدید برخی محدودیت ها در صورت وخیم تر شد وضع اشاره کرد.

لوکاس سوماسکی وزیر بهداشت لهستان روز شنبه ازسرگیری اعمال محدودیت ها بر جشن های عروسی و ازدواج را محتمل دانست که در هفته های گذشته منبع اصلی بسیاری از انتشار بیماری کووید -۱۹ بوده است.

سوماسکی به یک شبکه رادیویی خصوصی کشورش گفت: ما اجرای محدودیت هایی را مانند کاهش شمار میهمانانی که مجوز حضور در جشن های ازدواج دارند یا تدابیر دیگری به منظور نظارت بیشتر بر این مراسم در نقاطی که بالاترین آمار ابتلاء را دارد،  بررسی می کنیم.

اکنون حداکثر شمار میهمانان حاضر در مراسم ازدواج در لهستان، ۱۵۰ نفر است.

سازمان ها و نهادهای خدمات بهداشتی،  از سرگرفته شدن بیماری کووید – ۱۹ را در میان معدنچیان، نتیجه کاهش محدودیت ها و شرایط کاری در معدن های زغال سنگ می دانند که اجرای دقیق مقررات فاصله گزاری اجتماعی در آنها دشوار است.

به گزارش ایرنا؛ در حالی که موج جدید همه گیری ویروس کرونا، قاره اروپا را فرا می گیرد، محدودیت‌های مقابله با همه‌گیری این ویروس در کشورهای اروپایی موجب‌ گستردگی رکود اقتصادی در این کشورها تا بالاترین میزان در سه دهه اخیر شده است.

اداره آمار کشورهای اروپایی حوزه یورو در تازه‌ترین گزارش اعلام کرده که رکود اقتصادی در این کشورها و در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان در ربع قرن اخیر رسیده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تازگی و پس از مذاکرات و چالش‌های فراوان بر سر یک بسته حمایتی ۷۵۰ میلیارد یورویی برای کمک به احیای اقتصادهایشان توافق کرده اند که به گمان کارشناسان در صورت بروز موج دوم شیوع کرونا کفایت نخواهد کرد.

بر اساس تازه ترین آمار کرونا در کشورهای شرق اروپا، اوکراین با بیش از ۷۱ هزار مبتلا و ۱۷۰۹ فوتی در ردیف نخست و پس از آن بلاروس با بیش از ۶۷ هزار ابتلا و ۵۵۹ مرگ و رومانی با حدود ۵۲ هزار مبتلا و ۲۳۷۹ مرگ قرار دارند.  

لهستان با ۴۶ هزار و ۳۴۶ مبتلا و ۱۷۲۱ فوتی در جایگاه چهارم کشورهای درگیر کرونا در اروپای شرقی ایستاده است./ایسنا

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماری کووید ویروس کرونا محدودیت ها شرق اروپا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسری بودجه ۵۶ میلیاردی اروپا برای رسیدن به استانداردهای دفاعی ناتو

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس نتایج این تحقیق، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله بلژیک، اسپانیا و ایتالیا که رکورددار بالاترین سطح بدهی و کسری بودجه در میان کشورهای اروپایی هستند، همچنین با بیشترین کمبود و مشکل در خصوص اختصاص بودجه دفاعی مورد نظر ناتو نیز مواجه هستند.

این تحقیق مشخص کرد که در میان کشورهای اروپایی، در سال ۲۰۲۳، آلمان با کسری ۱۴ میلیارد یورویی در صدر لیست کشورهای اروپایی است که در خصوص تامین بودجه دفاعی تعیین شده از سوی ناتو با مشکل مواجه است. کشورهای اسپانیا با ۱۱ میلیارد یورو کسری، ایتالیا با ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو کسری و بلژیک با ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو کسری به ترتیب در رتبه‌های بعدی کشورهایی قرار دارند که در سال ۲۰۲۳ با بیشترین کمبود در اختصاص بودجه مورد نظر ناتو در امور دفاعی خود مواجه بودند.

بر اساس نتایج این تحقیق، کشورهایی که سطح بدهی و نرخ بهره بالایی دارند، فرصت زیادی برای افزایش بدهی خود ندارند، بنابراین تنها راه واقعی آنها، کاهش هزینه‌ها در سایر زمینه‌هاست.

گفتنی است؛ به گفته چندین منبع خبری نزدیک به دولت آلمان ظاهرا مقامات این کشور تصمیم دارند سرمایه موجود در صندوق ویژه ۱۰۰ میلیارد یورویی خود برای هزینه‌های نظامی را کاهش دهند.

صندوق مذکور از سوی دولت آلمان در واکنش به جنگ روسیه و اوکراین برای تامین هزینه‌های نظامی این کشور از جمله خرید جت‌های جنگنده برای بازسازی ارتش تاسیس شده بود.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان این گزارش را رد نکرده است و می‌گوید از قبل هم دولت قصد داشته بخشی از پول این صندوق را در راه‌های غیرنظامی هزینه کند.

گفته می‌شود وزارت دفاع آلمان تاکنون ۳۳ میلیارد یورو از سرمایه این صندوق را خرج کرده است و قرار است دو سوم از پول صندوق را نیز صرف تجهیزات نظامی کند.
آلمان در نظر دارد در سال ۲۰۲۴ به هدف ناتو برای اختصاص ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی برای هزینه‌های نظامی عمل کند. این درحالی است که یک منبع خبری نزدیک به دولت آلمان گفت که برلین به طور ضمنی از اجرای این هدف عقب نشینی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • خشم کشورهای اروپایی از سیاست‌های اقتصادی آلمان
  • کمک ۸ میلیارد دلاری اروپا به مصر
  • کسری بودجه ۵۶ میلیاردی اروپا برای رسیدن به استانداردهای دفاعی ناتو
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • کاهش مقررات زیست محیطی راهکار اتحادیه اروپا برای خاموش کردن شعله‌های خشم کشاورزان