Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: وظیفه صندوق ضمانت صادات پوشش ریسک صادراتی بوده و این صندوق در تلاش برای ایجاد ۲۱ کارگزاری در استانهای کشور می باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، افروز بهرامی در جلسه با فعالین اقتصادی، صادرکنندگان و اعضا هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زاهدان با اشاره به ریسک بالای صادرات در شرایط تحریم، استقبال صادرگنندگان را از این صندوق مثبت ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ریسک های سیاسی و تجاری تاثیر گذار در روند صادرات را از نگرانی های عمده صادرکنندگان دانست و گفت: برای رفع این نگرانی و حمایت و توسعه فعالیت های صادراتی شرکت های بیمه اعتبار صادراتی ایجاد شده که به حمایت دولت متکی است.

بهرامی وظیفه صندوق ضمانت صادرات را پوشش ریسک صادراتی کشور دانست و گفت: امروز تحریم ریسک بیشتری را برای صادرکننده هدف قرار داده؛ از طرفی کشورهای همسایه نیز پر ریسک هستند و لذا خدمات این صندوق در شرایط کنونی ارزش بیشتری یافته و با استقبال صادرکنندگان رو به رو است.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران از تلاش این صندوق برای فعال کردن کارگزاری در 21 استان متذکر شد و افزود: صادرکننده ها شناسایی شده و معرفی می شوند و در صورت علاقمندی برای استفاده از بیمه نامه های صندوق اقدامات اولیه در استان مربوط انجام میشود.

افروز بهرامی در ادامه گفت: یکی از بندهای توافق، اطلاع رسانی از طریق استانداری و اتاق ها به صادرکننده هاست؛ در عین حال کارگاه های آموزشی به صورت ماهانه و در سفر به استان ها برگزار می شود.

بهرامی با اشاره به کاهش بروکراسی اداری و افزایش شفافیت در قالب برنامه های این صندوق افزود: تلاش داریم 80 درصد خدمات را به صورت الکترونیک ارائه دهیم.

وی با اشاره به خدمات ویژه این صندوق برای صادرکننده ها بیان کرد: بیمه نامه های صندوق با کارمزدهای تخفیفی اعطا می شود و به کشور خریدارِ محصول صادرکننده، بستگی دارد؛ لذا بیمه نامه بعد از صدور، نگرانی صادرکننده را برطرف می نماید.

وی افزود: برای خواب سرمایه صادرکنندگان نیز چاره اندیشی شده و اسناد تجاری صادرکنندگان قابل خرید توسط این صندوق می باشد.

عبدالحکیم ریگی «رئیس اتاق بازرگانی زاهدان»نیز در این جلسه گفت: بنای صندوق ضمانت صادرات ایران این است بتواند منابع در اختیار خود را به منظور حمایت هر چه بیشتر از صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی اختصاص دهد که بر این اساس، با تلاش کنفدراسیون صادرات ایران و کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران، فعالان تجاری کشور شناسایی و برای برخورداری از منابع مالی این صندوق معرفی خواهند شد.

رئیس اتاق بازرگانی زاهدان در ادامه گفت :جهت بهره مندی تجار و صادرکنندگان سیستان و بلوچستان از خدمات این صندوق کارگزاری نمایندگی آن در استان باید راه اندازی شود و اتاق بازرگانی زاهدان آمادگی دارد شعبه کارگزاری صندوق ضمانت صادرات در استان را راه اندازی نماید.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,78/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۱۱|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد ۲ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۱| ادامه رشد قیمت طلا در سایه کاهش ارزش دلار ۳ تعلل هیئت دولت در تصویب ۲ خط/ آقای رئیس‌جمهور، برای تصویب افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران چند دقیقه زمان نیاز است؟ ۴ تولید خودروی لوکسژن در ایران کلید خورد ۵ وزیر اقتصاد: نقدینگی ۷۰هزارمیلیاردتومانی واردشده به بورس را حفظ می‌کنیم ۶ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۵/۱۱|افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در صرافی‌ها/ دلار وارد کانال ۲۱ هزار تومان شد ۷ معرفی مستأجران به بانک برای دریافت وام از ۲۰ مرداد/ قیمت فولاد و سیمان کاهش می‌یابد ۸ گسترش همکاری‌های استراتژیک ایران و روسیه/ ایجاد کریدور ایران ــ روسیه ــ اروپا در دستور کار قرار گرفت مهمترین اخبار اقتصادی گفتگوی تفصیلی با مدیرعامل گروه ملی فولاد|رکورد تولید را شکستیم/ تولید لوله‌های جریانیِ برای صنعت نفت بعد ۵۵ سال «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست تعلل هیئت دولت در تصویب ۲ خط/ آقای رئیس‌جمهور، برای تصویب افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران چند دقیقه زمان نیاز است؟ گروکشی سیاسی در معرفی وزیر جدید صمت/حاجی دلیگانی: آقای رئیس جمهور جلوی بی‌قانونی را بگیرد مهمترین اخبار تسنیم «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست مصاحبه اختصاصی| شورای مصالحه درباره مذاکرات صلح تصمیم بگیرد/ آیا غنی و عبدالله اختلاف دارند؟ طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر/ پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ گروهک تروریستی تندر را بیشتر بشناسید/ سرکرده تروریست‌های مستقر در آمریکا در دستان وزارت اطلاعات جلسه بانکی‌ها با رئیس قوه قضائیه/ رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها:مبدأ عمده تخلفات، خارج از نظام بانکی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق ضمانت صادرات ایران اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!

استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان و مواضع صریح دو طرف علیه صهیونیسم و تروریسم، همزمان با آغاز سفر عمره بعد از ۹ سال توقف چه معنایی دارد؟

به گزارش فرهیختگان، رئیس‌جمهور صبح دوشنبه برای انجام گفتگو‌های دوجانبه پیرامون مسائل منطقه وارد اسلام‌آباد شد. سفر رئیسی به پاکستان با استقبال مردم آن کشور همراه شد. شهر کراچی به‌خاطر حضور رئیس‌جمهور تعطیل و تقریبا در تمام خیابان‌های پاکستان بیلبورد‌هایی به زبان فارسی دیده می‌شد. یکی از موارد مهمی که در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان مورد توجه قرار دارد، مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت در مرز‌های دوکشور با توجه به چالشی است که چند ماه پیش بین دو کشور به وقوع پیوست.

پاسخ ایران به گروه‌های تروریستی که دست به عملیات زده بودند منجر به واکنش پاکستان شد. بااین‌حال چالش به‌وجود‌آمده میان دو کشور به‌خوبی مدیریت شد و روابط دوطرف همچنان دوستانه برقرار است که انتظار می‌رود با توجه به این روابط، دو طرف در مورد ساماندهی مرز‌ها به توافقاتی برسند، علاوه‌بر این همگرایی منطقه‌ای بین دو کشور از اهمیت قابل‌توجهی بین طرفین برخوردار است که به‌نظر می‌رسد دوطرف عزم جدی برای تحقق آن دارند.

ایران نهمین کشور صادر‌کننده به پاکستان

رئیسی در بدو ورود به پاکستان از لزوم گسترش سطح تعاملات اقتصادی دو کشور از پنج‌میلیارد به ۱۰ میلیارد دلار خبر داد. علاوه‌بر این هشت یادداشت تفاهمنامه بین دوطرف برای گسترش معادلات تجاری امضا شد. ازجمله بستر‌هایی که می‌تواند در تعاملات تجاری میان دوطرف موثر باشد، موضوع صادرات سوخت است. پاکستان نیاز قابل‌توجهی به سوخت دارد که تقریبا ۷۵ درصد سوخت مورد نیاز این کشور از طریق قطر تامین می‌شود.

اگرچه ایران در صادرات سوخت به پاکستان رتبه دوم را دارد، اما با توجه به اینکه ایران همسایه پاکستان است که نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد، همچنان این میزان قابل‌قبول نیست. علاوه‌بر این ایران نهمین وارد‌کننده به کشور پاکستان است و چین، عربستان و اندونزی بیشترین صادرات را به کشور پاکستان تا مارس ۲۰۲۴ داشته‌اند. تنها در ماه مارس پاکستان نزدیک به یک‌میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار واردات از کشور چین داشته است.

فرصتی برای احیای قرارداد صلح

در این مدت بخشی از صادرات سوخت ایران به پاکستان به‌صورت غیررسمی صورت گرفته است. البته بخشی از این کاهش صادرات سوخت به پاکستان ناشی از تحریم‌های آمریکا و نادیده گرفتن قرارداد‌ها توسط طرف پاکستانی صورت گرفته، برای مثال ایران و پاکستان در سال ۲۰۰۹ قراردادی ۲۵ ساله با نام «خط لوله صلح» منعقد کرده بودند که قرار بود تا سال ۲۰۱۴ صادرات گاز ایران به پاکستان، هشت میلیارد مترمکعب در سال تعیین شده بود که به‌خاطر عدم اجرای خط لوله، قرارداد آن‌طور که باید اجرایی نشد.

به‌نظر می‌رسد که قرار است در این سفر، پیشنهاد‌هایی برای اجرایی کردن این خط لوله و ازسرگرفتن صادرات صورت گیرد که البته به نظر می‌رسد برخی کشور‌ها مثل آمریکا درصدد جلوگیری از اجرای آن هستند، کمااینکه پیش از سفر رئیسی به اسلام‌آباد به‌دنبال لغو سفر رئیس‌جمهور به پاکستان بودند.

بخشی دیگر از زمینه‌های تجاری که ایران می‌توان در مورد پاکستان مورد توجه قرار دهد، موضوع کشاورزی و دامداری است. پاکستان یکی از کشور‌های صادر‌کننده گوشت به‌شمار می‌رود، با توجه به اینکه پاکستان کشور مسلمان است و از لحاظ ذبح اسلامی مشکلی وجود ندارد، اختلاف قیمت ارزی بین ریال و روپیه نیست و ایران از این طریق می‌تواندگوشت مورد نیاز خود را تامین کند؛ چراکه قیمت آن نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)