Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : تورج همتی ‌اظهار داشت: روز گذشته مأموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره در پی دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجازدر منطقه، با کمین و ردزنی برای دستگیری متخلفان وارد عمل شدند. 

وی افزود: مأموران درصدد متوقف ساختن یک دستگاه موتور سیکلت با دونفر سرنشین شدند که یک قبضه اسلحه خفیف غیرمجاز و لاشه دو رأس قوچ وحشی را حمل می‌کردند اما متأسفانه سرنشینان موتور با محیط‌بانان درگیر شده و با توهین و تمرد به یکی از محیط‌بانان حمله‌ور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی ادامه داد: محیط بان پارک ملی تندوره در این درگیری که از سوی متخلفان با وارد آوردن ضرباتی با چوب دستی و سنگ صورت گرفت، به شدت مجروح  و به دلیل شکستگی دنده و دست در بیمارستان بستری شد.

وی بیان کرد: هرچند ضاربان از محل حادثه متواری شدند اما با هوشیاری ماموران، یکی از آنان که دارای سابقه محکومیت زیست محیطی نیز بوده شناسایی و با هماهنگی و دستور دادستان درگز و  همکاری پلیس آگاهی شهرستان، متخلف دستگیر و ضمن توقیف موتورسیکلت وی، متهم تحویل پلیس آگاهی شهرستان شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص وضعیت جسمی محیط بان مصدوم عظیم دانشفر اظهار داشت: متاسفانه به دلیل شکستگی دنده و دست و شدت جراحات وارده، محیط بان برای درمان به مرکز استان اعزام شد تا تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد.

48

کد خبر 1416815

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و این استان پلاستیک‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، یوسف یوسفی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته زمین پاک اظهار کرد: این آمار بسیار بالا است بنابراین «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، آئین‌نامه نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده است افزود: امید می‌رود این آئین نامه هرچه زودتر اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و این استان پلاستیک است.

یوسفی ادامه داد: روزانه ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل تفکیک و استفاده در مصارف مختلف به عنوان علوفه دام، کمپوست و...... در منازل است.

وی با بیان اینکه در هفته هوای پاک ۲۰ برنامه اجرا می‌شود گفت: ۲۰ ویژه برنامه ویژه هفته زمین پاک در این استان هدف گذاری شده است که از سوم تا ۹ اردیبهشت ماه با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین" برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند پروژه زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در تریبون‌های نمازجمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، بخشی از جمله این برنامه‌ها است.

یوسفی اظهار کرد: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است که امید می‌رود با توفیقات و نتایج خوبی همراه باشد.

کد خبر 745237

دیگر خبرها

  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد