Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@06:37:57 GMT

واکنش فدراسیون ووشو به بازپس‌گیری مدال‌های قهرمانی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۵۷۴۳

واکنش فدراسیون ووشو به بازپس‌گیری مدال‌های قهرمانی

فدراسیون ووشو در توضیحاتی نوشت: دوپینگ‌های صورت گرفته و بازپس‌‎گیری‎ مدال‎‌های این رشته تاثیری در قهرمانی‌های ووشو در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران به جهت شفاف ‎سازی و تنویر افکار عمومی در راستای موضوع دوپینگ دو تن از ورزشکاران این رشته در جام ‎جهانی ساندا ۲۰۱۸ چین، توضیحاتی را به این شرح اعلام می ‌دارد:

۱- فدراسیون ووشو احکام محرومیت‎ دو ورزشکار را به محض ابلاغِ فدراسیون جهانی دریافت و اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- حذف دو مدال یاد شده باعث کاهش رتبه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ نشده است و جمهوری اسلامی ایران کماکان به صورت مشترک با کشور چین به عنوان قهرمانی این رقابت ‎ها دست پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اظهارات جنجالی قلی‌پور درباره مثبت شدن دوپینگش

۳- احکام محرومیت اعلام شده از حدود یک سال پیش در سایت رسمی فدراسیون جهانی ووشو در دسترس عموم بوده است.

۴- عنوان قهرمانی تاریخی مربوط به مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ و پس از آن در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ بوده است. سال ۲۰۱۷ مصادف با نخستین قهرمانی جهان کشورمان شد و در این رویداد، نمونه دوپینگ هیچ کدامیک از ورزشکار ایران نیز مثبت اعلام نشده است.

۵- یک نمونه از تست ورزشکاران ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ مثبت اعلام و در مرحله بررسی نهایی جهت صدور رای است. با وجود اینکه هنوز این مورد به تایید نهایی کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی نرسیده است؛ حتی در صورت تایید، باز هم قهرمانی ایران به خطر نخواهد افتاد و کشورمان با ۷ مدال طلا بالاتر از چین قهرمان جهان خواهد بود.

۶- گفتنی است؛ هیچکدام از این محرومیت‌ها و بازپس ‎گیری‎ مدال‌ها باعت نمی‌شود که مقام ‎های کسب شده کشورمان در سال ‎های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تغییر کند.

۷- بنابر قوانین بین ‎المللی و WADA و همچنین رویه موجود در فدراسیون جهانی ووشو، اعلام و مدیریت نتایج تست‎های دوپینگ بر عهده فدراسیون ملی نمی‌باشد.

در پایان از عموم فعالان رسانه‌ای انتظار می‌رود با توجه به رسالت و اخلاق حرفه‌ ای خود، پیش از انتشار یا بازنشر ادعاهای مطرح شده علیه یکی از موفق‎ ترین فدراسیون ‎های ورزشی ایران، صحت آنها را نیز سنجیده و از دامن زدن به حواشی و اطلاعات نادرست، پرهیز کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین کشور چین فدراسیون ووشو دوپینگ فدراسیون جهانی ووشو جمهوری اسلامی ایران ایران چین فدراسیون جهانی فدراسیون ووشو قهرمانی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزیان ششم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در پنجمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، پوریا نوروزیان با ثبت امتیاز ۶۳۰/۳ به عنوان نفر ششم راهی فینال تفنگ بادی ۱۰ متر شده بود، در فینال نیز ششم شد.

ساعتی دیگر نجمه خدمتی و شرمینه چهل امیرانی در فینال تفنگ ۱۰ متر به مصاف رقبا می روند.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

کد خبر 6080118

دیگر خبرها

  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • نوروزیان ششم شد
  • قضاوت خوبیاری در مسابقات جهانی ووشو چین
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • صدیقی: حضور این حجم از تماشاگر در اسفراین اتفاق کم‌نظیری بود
  • قهرمان جهان کوراش مدال خود را به زندانیان جرائم غیر عمد اسفراین اهدا کرد
  • انتخاب لشگری به عنوان ناظر پزشکی مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو‌