Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص تغذیه اعلام کرد: مصرف زیاد چای و قهوه و دریافت بعضی از عناصر نظیر کافئین بعضی اوقات‌ مشکلاتی نظیر بی خوابی و بی قراری را در افراد ایجاد می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا؛ گفت: در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا اصلی ترین نکته ای که باید در بحث تغذیه به آن توجه شود دریافت آب و مایعات کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یوسف نقیایی افزود: چای یکی از مایعاتی است که می توانیم از آن استفاده کنیم و خیلی محدودیتی در مصرف آن نداریم. فقط از لحاظ زمانی بسیار مهم است که چای را نزدیک به وعده های غذایی یعنی قبل و بعد از وعده غذایی مصرف نکنیم تا تداخلی در جذب عناصر مغذی مانند آهن، روی و کلسیم پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: در مصرف چای و قهوه باید چند نکته را مد نظر قرار داد که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن فاصله‌گذاری با وعده غذایی است تا جذب مواد مغذی اختلال ایجاد نکند. نکته مهم دیگر موادی است که به آنها چای مصرف می‌کنیم که اصلی‌ترین آن قند یا نبات است که اینها عوامل خطر محسوب می شوند و مصرف چای بهانه  ای می شود برای اینکه قند بیشتر از حد نیاز را دریافت کنیم.  اینها  جزء ریسک فاکتورهای بدن ما محسوب شود و ما را دچار چالش می کند.

نقیایی تاکید کرد: نکته بعد پررنگ و کمرنگ بودن چای است. در کل مایعاتی که غلیظ و پررنگ هستند برای کلیه ها خیلی توصیه نمی شوند و باعث می‌شوند کلیه ها نیاز به آب و مایعات بیشتری برای خنثی کردن غلظتی که در خون ایجاد می کنند داشته باشد. بنابراین بهترین گزینه مصرف چای کم رنگ و باعث شود که مشکلی در کلیه ایجاد نشد.

وی اضافه کرد: مصرف زیاد چای و  قهوه و  در  نتیجه دریافت بعضی از عناصر نظیر تانن ها و کافئین و امثال آنها بعضی اوقات‌ تداخلات و مشکلاتی نظیر بی خوابی و  ایجاد بی قراری را در افراد ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه استقلال قیمت گذاری شد

شرکت فرابورس در نامه رسمی شرایط فروش باشگاه استقلال را نیز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در حالی که کمتر از یک هفته تا مهلت مقرر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تفکیک مالکیت پرسپولیس و استقلال باقی‌مانده، سازمان خصوصی‎سازی در همکاری با فرابورس، شرایط فروش باشگاه استقلال را نیز اعلام کرده است.

نکته مهم اینکه شرایط پرسپولیس و استقلال به صورت کاملاً یکسان خواهد بود و خریداران آنها باید حداقل ۲۰ درصد از مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کنند و برای باقیمانده می‌توانند تا شش سال بعدی چک بدهند.

همچنین خریدار باشگاه استقلال نیز موظف است که بدهی معوقه و دستمزد اعضای تیم را پرداخت کرده و این باشگاه را از زیان انباشته خارج کند و در غیر این صورت امکان بازگشت مالکیت به وزارت ورزش و جوانان وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی، ۵۱ درصد از سهام باشگاه استقلال با رقمی در حدود هزار و هشتصد میلیارد تومان به فروش خواهد رسید که البته در صورت فروش قسطی این رقم با سود سالیانه ۲۳ درصد اعمال خواهد شد.

این قیمت حدود ۳۰۰ میلیارد کمتر از باشگاه پرسپولیس است که نشان می‌دهد مجموع سهام پرسپولیس و استقلال حدود ششصد میلیارد تومان تفاوت قیمت دارد و از این نظر باشگاه پرسپولیس گران‌تر قیمت‌گذاری شده است.

نکته مهم اینکه پیش از این بانک تجارت به عنوان کارگزار فروش استقلال اعلام شده بود اما حالا بانک صنعت و معدن این وظیفه را برعهده خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه زمان فروش سهام باشگاه استقلال ۲۱ فروردین ماه اعلام شده که یک هفته بعد از عرضه سهام پرسپولیس است اما در نهایت با توجه به فروش باشگاه پرسپولیس و تفکیک مالکیت دو تیم، به زعم وزارت ورزش مشکلی برای مجوز حرفه‌ای دو باشگاه وجود نخواهد داشت.

گفته می‌شود بانک تجارت برای خرید سهام استقلال با وزارت و سازمان به توافق رسیده و احتمالاً در روزهای آینده این معامله انجام خواهد شد.

کد خبر 739418

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • ۵ نکته در مورد قطعنامه آتش‌بس فوری در جنگ غزه
  • بیان چند نکته توسط حاج آقا قاسمیان از نهج البلاغه + فیلم
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • تصاویری بی نظیر از چشم انسان
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • باشگاه استقلال قیمت گذاری شد
  • دو نکته وزیر ارشاد از دیدار با رهبر انقلاب
  • شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای/لزوم انتقال پیام‌های دینی، تمدنی و ایرانی‌گری با زبان شعر/ضرورت ایجاد نهضت ترجمه اشعار فارسی